خبرهای داغ:

آموزش دوچرخه‌سواري بانوان در قم / نبود پيست اختصاصي براي ركاب‌زنان

دوره‌هاي آموزش رشته ورزشي دوچرخه‌سواري براي نخستين‌بار در بخش بانوان توسط هیأت‌‌‌ اين رشته ورزشي در قم راه‌اندازي و فعال شد.
کد خبر: ۸۸۴۶۸۵۹
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
آموزش دوچرخه‌سواري بانوان در قم / نبود پيست اختصاصي براي ركاب‌زنان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، برای نخستین‌بار در استان قم و با هدف شکوفایی استعداد بانوان علاقمند به دوچرخه‌سوار حرفه‌ای در قم، دوره‌های آموزشی این رشته ورزشی ویژه بانوان زیر نظر مربی رسمی فدراسیون دوچرخه‌سواری برگزار می‌شود.

این آموزش برای تمام رده‌های سنی پیش‌بینی شده است و ثبت‌نام شرکت در دوره‌های آن تا سی‌ام فروردین ماه جریان دارد و علاقمندان برای اعلام آمادگی حضور در این دوره‌ها باید به دفتر هیأت‌‌‌ دوچرخه‌سواری استان قم واقع در مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم مراجعه کنند.

* دوچرخه‌سواری در قم فضای تخصصی ندارد

نایب‌رئیس هیأت‌‌‌ دوچرخه‌سواری استان قم راجع به برگزاری این دوره‌ها اظهار کرد: دوچرخه‌سواری یک رشته ورزشی است که همانند سایر رشته‌ها نیازمند مکان خاص به منظور انجام تمرینات خود است و با توجه به این که در استان قم چنین فضای تخصصی وجود ندارد، سال‌های زیادی است که مردان دوچرخه‌سوار با توجه به رشته تخصصی متاسفانه در مکان‌های مختلف شهری و خارج از شهر تمرین می‌کنند.

فرشته پورصادق ادامه داد: با این حال، همین شرایط حداقلی برای بانوان وجود ندارد و حساسیت‌های اجتماعی ایجاب می‌کرد مکان تمرین بانوان شرایط خاصی داشته باشد، به همین دلیل هیأت‌‌‌ دوچرخه‌سواری چند سالی است که تلاش داشت تا در رایزنی با نهادهای مرتبط و فراهم کردن امکانات لازم، این شرایط را برای بانوان قمی ایجاد کند که به لطف خدا تلاش‌های ما به نتیجه رسید.

* امکان تمرین بانوان دوچرخه‌سوار در بوستان نرگس قم

وی خاطرنشان کرد: پس از تعمیر و استانداردسازی پیست بوستان نرگس، مکان تمرین برای چند روز در هفته به هیأت‌‌‌ دوچرخه‌سواری واگذار می‌شود، ضمن اینکه چنانچه بانوان دوچرخه شخصی نداشته باشند، به صورت تقریباً رایگان دوچرخه در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا در دوره‌های آموزشی با هزینه بسیار پایین حضور یابد.

نایب‌رئیس هیأت‌‌‌ دوچرخه‌سواری استان قم افزود: برخی‌ تصور می‌کنند دوچرخه‌سواری بدین معنی است که در کوچه و خیابان رکاب بزنند، اگر این شرایط در جامعه ما ایجاد شود که از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه  پاک استفاده شود که بسیار عالی است و تلاش می‌کنیم با اجرای پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، حداقل مردان دوچرخه‌سوار از این فرصت به منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا استفاده و به ترویج این فرهنگ کمک کنند.

* تلاش برای ایجاد امکانات دوچرخه‌سواری بانوان

وی بیان کرد: همچنان تاکید داریم اگر کسی تمایل دارد در این رشته به شکل کاملا حرفه‌ای فعالیت کند، بهتر است در دوره‌های آموزشی هیأت‌‌‌ دوچرخه‌سواری شرکت کند، البته در سال‌های قبل بانوانی بودند که چنین فعالیت‌هایی در قم داشته‌اند ولی به دلیل اینکه شرایط لازم مهیا نبوده از این رشته کناره‌گیری کرده‌اند.

پورصادق تصریح کرد: در حال حاضر سعی می‌کنیم شرایط به شکل استاندارد و قانونی با صرف هزینه بسیار پایین برای تمام بانوان قمی علاقمند به دوچرخه‌سواری فراهم شود، البته ما در ابتدای کار هستیم و پذیرای نظرات تمامی عزیزان راجع به این موضوع هستیم و از پیشنهادات و انتقادات سازنده و حتی کمک‌ به این رشته حتما استقبال می‌کنیم.

ارسال نظرات