خبرهای داغ:
در راستای خدمت‎رسانی به محرومان؛

منزل مسکونی سیل‎زده روستای دنگلان کردکوی توسط جهادگران بسیجی بازسازی شد

جهادگران بسیجی شهرستان کردکوی در راستای خدمت‎رسانی به محرومان، یکی از منازل مسکونی روستای دنگلان کردکوی را که بر اثر وقوع سیلاب دچار تخریب 90 درصدی شده بود، بازسازی کردند.
کد خبر: ۸۸۴۹۸۳۶
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سپاه و بسیج در تمام برهه‎های حساس کشور هر زمانی که نیاز به حضور، خدمت و امدادرسانی بود به میدان آمد تا با خدمت‎رسانی بخشی از آلام مردم به‎ویژه محرومان بکاهد.
یکی از اقدامات ارزشمند بسیج حضور جهادگران بسیجی در قالب اردوهای جهادی در روستاهای محروم است؛ اهمیت این مسئله تا حدی است که مقام معظم رهبری در خصوص اردوهای جهادی فرمودند:« روحیّه‌ی جهادی را بر روحیّه‌ی تافته‌ی جدابافته بودن ترجیح بدهید. یکی از خطراتی که گریبان کسانی را که یک امتیازی دارند میگیرد، این است که احساس کنند تافته‌ی جدابافته‌اند، احساس کنند یک سر و گردن از همه بالاترند... نگذارید این بیماری در شما رشد بکند و راهش هم این است که کار جهادی و روحیّه‌ی جهادی را در خودتان تقویت کنید... برای اینکه این روحیّه‌ی جهادی در شما تقویت بشود، حضورتان در اردوهای جهادی خیلی خوب است.»
در همین راستا وقتی برخی از روستاهای شهرستان کردکوی در 17 شهریورماه سال 1395 بر اثر وقوع سیلاب دچار آسیب‎دیدگی شدند جمعی از بسیجیان شهرستان کردکوی در راستای رسالت بسیج برای کمک و امدادرسانی به مردم حادثه‎دیده اقدام کردند که در همین راستا بازسازی یکی از منازل مسکونی روستای دنگلان کردکوی که بر اثر سیلاب به طور 90 درصد تخریب شده بود، در دستور کار قرار گرفت.
بازسازی این منزل مسکونی که از اواخر بهمن‎ماه سال 1395 توسط جهادگران گروه جهادی «شهدای مدافع حرم» و « شهید سید مصطفی چمران» آغاز شده بود با حضور جانشین فرمانده  سپاه کردکوی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کردکوی، مسئول بسیج سازندگی کردکوی، بسیجیان و مردم روستا افتتاح شد.
مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی در حاشیه این مراسم اردوهای جهادی را عامل نفوذ و گسترش تفکر انقلابی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بین اقضار مختلف مردم دانست و اظهار داشت: اردوهای جهادی و حضور و خدمت‎رسانی جهادگران به مردم  موجب امیدواری مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‎شود.
محمد لشکربلوکی با بیان اینکه برای بازسازی این منزل مسکونی حدود 9 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: تمامی هزینه خرج شده توسط مردم و با مشارکت‎های مردمی صورت گرفته است.
وی از اعزام 12 گروه جهادی به روستاهای مختلف کردکوی اعم از روستای حاجی‎آباد، زراع‎محله، غلام‎آباد، نامن، گرجی‎محله، دنگلان و ... خبر داد.
گفتنی است شهرستان کردکوی در 17 شهریورماه سال 1395 بر اثر وقوع سیلاب دچار خسارت فراوان در بخش‎های مختلف کشاورزی، منازل مسکونی و ... شد که در این بین خسارت وارد شده به برخی از روستاها از جمله روستای دنگلان کردکوی گسترده‎تر بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها