رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان مرکزی

هیئت‌ نظارت به هیچ وجه تحت تاثیر فشار قرار نمی‌گیرد/فضاسازی کاذب،تولید رأی نمی‌کند

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان مرکزی گفت:در استان بیش از ۹۳ درصد از نامزدهای شوراها تایید شده‌اند و فرایند رسیدگی به پرونده‌ها در هیئت‌های نظارت ادامه دارد؛ هیئت‌ نظارت به هیچ وجه تحت تاثیر فشار قرار نمی‌گیرد چرا که صرفا به مرّ قانون عمل می‌کند.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۷۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی و رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان مرکزی و نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صبح محلات در واکنش به موج رسانه ای ایجاد شده مبنی بر سیاسی بودن رد صلاحیت ها گفت: کلیه رد صلاحیت‌ها بر اساس اسنادی است که از مراجع چهارگانه به دست هیئت‌های نظارت رسیده است و سیاسی جلوه دادن موضوع رد صلاحیت‌ها به دلیل عدم اطلاعات کافی است.

وی ادامه داد: عدم توجه و عمل به مدارک و اسناد مراجع چهارگانه در هیئت‌های اجرایی انتخابات زمینه ساز شرایط کنونی بوده است.

سلیمی، رد صلاحیت‌ها را به هیچ وجه سیاسی ندانست و افزود: رد صلاحیت ها جنبه سیاسی ندارد و کل آنها بر اساس مستندات موجود در پرونده‌های افراد صورت گرفته و بسیاری از مستندات بعد از ارجاع پرونده‌ها از هیئت اجرایی به هیئت‌های نظارت به پرونده اضافه شده است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان افزود: البته ممکن است در برخی از موارد، نکاتی باشد که قطعا با دقت بررسی خواهد شد و هیئت نظارت اجازه ضایع شدن حق هیچ کس را نخواهد داد.

وی با اشاره به متهم کردن هیئت نظارت به برخورد سلیقه‌ای و سیاسی از سوی برخی افراد و جریانات سیاسی گفت: اجازه تهمت زدن به هیئت نظارت را به هیچ کس نمی‌دهیم و کسانی که به هیئت نظارت تهمت می‌زنند قطعا باید پاسخگو باشند چرا که هیئت نظارت اتهامات را پیگیری خواهد کرد.

فضا سازی کاذب،تولید رای نمی کند

وی تصریح کرد: افراد و جریانات به جای اتهام زنی کارنامه عمل خود را به مردم ارائه کنند و تلاش نکنند با فضا سازی کاذب برای خود تولید رای کنند.

هیئت‌ نظارت صرفا به مرّ قانون عمل می‌کند

 سلیمی با اشاره به ادامه فرایند رسیدگی به پرونده‌ها در هیئت‌های نظارت بیان کرد: هیئت‌ نظارت به هیچ وجه تحت تاثیر فشار قرار نمی‌گیرد چرا که صرفا به مرّ قانون عمل می‌کند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان، خطاب به افراد رد صلاحیت شده گفت: اگر کسی مشکل دارد باید با مراجعه به مرجعی که استعلام منفی را صادر کرده برای حل مشکلات خود اقدام کند چرا که هیئت نظارت بدون اقماض به مستندات عمل می‌کند.

بیش از 93 درصد داوطلبین شوراها در استان مرکزی تائید شده اند

وی همچنین با اشاره به این که افراد رد صلاحیت شده از هر دو جناح سیاسی بوده‌اند اظهار کرد: در مجموع کل استان بیش از 93 درصد از افراد تایید شده‌اند و ممکن است در بررسی مجدد نیز این میزان بیشتر شود.

مسئولین استانی به جای بازی با احساسات مردم به قانون عمل کنند

سلیمی تصریح کرد: مسئولین استانی به جای مصاحبه، اتهام زنی و بازی با احساسات مردم به قانون تمکین کنند چرا که تمکین به قانون از تخریب، اتهام و فرافکنی بهتر است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان در خاتمه با اشاره به نادیده گرفته شدن استعلام منفی برخی افراد در هیئت‌های اجرایی خاطر نشان کرد: هیئت اجرایی در پاره‌ای از موارد با تخلف و ضمن نادیده گرفتن استعلام منفی مراجع چهارگانه اقدام به تایید افراد کرده‌اند و باید پاسخگوی تخلفات خود نیز باشند و قطعا تخلفات هیئت اجرایی پیگیری خواهد شد چرا که تمامی تخلفات ثبت می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات