خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان قم:

همایش علمی کردن تولید زعفران در قم برگزار می‌شود

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان قم گفت: این همایش در روز ۱۰ اردیبهشت در سالن همایش مرکز تحقیقات کشاورزی استان قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۲۳۳۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
همایش علمی کردن تولید زعفران در قم برگزار می‌شود
حسن مالمیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، بابیان جدی بودن بحران آب در استان قم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین و نخستین برنامه‌های پیش رو استان قم علمی کردن سیستم کشاورزی استان و سوق پیدا کردن به سمت محصولات کم آب بر است.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان قم  یکی از اقدامات استان در جهت علمی شدن کشاورزی و رونق محصولات سازگار با اقلیم استان را برگزاری همایش‌های علمی دانست  و افزود: برگزاری همایش علمی کردن تولید زعفران در استان قم در روز یک‌شنبه 10 اردیبهشت با حضور اساتید و کشاورزان نمونه در تولید زعفران کشور یکی از اقدامات خوب استان بوده که با استقبال خوب کشاورزان نیز روبه‌رو شده است.

وی  از زیر کشت بودن 10 هکتار زمین کشاورزی زعفران در قم خبر داد و گفت: با توجه به این مهم که زعفران جزء گیاهان کم آب بوده و به آب و زمین زیادی احتیاج ندارد باید کشاورزان به آن توجه بیشتری داشته و به‌جای کاشت محصولاتی که آب بر بوده این محصول را در کنار دیگر محصولات کم آب در قم کشت کنند.

مالمیر از حضور نخبگان علمی درزمینه کشاورزی در این همایش  خبر داد و تصریح کرد: کشاورزان استان استقبال خوبی از کاشت زعفران در قم داشته‌اند و امیدواریم در سال‌های آینده به یکی از قطب‌های کاشت زعفران در کشور تبدیل شویم.

وی با توجه به طول عمر5 ساله پیاز زعفران خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن نوع اقلیم موردنیاز زعفران،در بخش‌های کهک،دستجرد،جعفریه و سلفچگان این محصول به‌راحتی قبل کشت بوده و زعفران کارهای نمونه کشوری تا 2.5 کیلوگرم در هر هکتار برداشت داشته‌اند که این میزان ازنظر اقتصادی بسیار قابل‌توجه است.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان قم  با اشاره به اشتغال‌زایی خوب و درآمد مناسب این محصول در استان قم ابراز کرد: کشاورزان برای کاشت این محصول شاید هزینه 10 میلیونی برای هر هکتار داشته باشند ولی میزان برداشت و هزینه بازگشت این محصول بسیار بالاتر از میزان هزینه‌های صورت گرفته است.

ارسال نظرات