مدیر کمیته امداد آشتیان مطرح کرد

پرداخت بیش از یک‌میلیارد 500 میلیون ریال زکات توسط مردم آشتیان

مدیر کمیته امداد آشتیان گفت: مردم شهرستان آشتیان سال گذشته یک‌میلیارد و 531 میلیون و 900 هزار ریال زکات به کمیته امداد پرداخت کردند که این میزان زکات جمع‌آوری شده به منظور رفع مشکلات محرومان در همان مناطق هزینه شد.
کد خبر: ۸۸۵۳۱۳۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین فراهی مدیر کمیته امداد شهرستان آشتیان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت زکات گفت: زکات در رفع مشکل نیازمندان و رشد اقتصادی بسیار موثر است. اگر زکات اموال به موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصای و نیازهای مستمندان برطرف خواهد شد.

وی افزود: مردم شهرستان آشتیان سال گذشته یک‌میلیارد و 531 میلیون و 900 هزار ریال زکات به کمیته امداد پرداخت کردند که این میزان زکات جمع آوری شده به منظور رفع مشکلات محرومان در همان مناطق هزینه شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان آشتیان تصریح کرد: از این مقدار 60 درصد در امور محرومان و 40 درصد در بخش عمرانی هزینه شده و عمده زکات جمع‌آوری شده به منظور تهیه جهیزیه، تامین هزینه‌های درمان، تحصیل و مسکن محرومان و مابقی به منظور احداث مسجد، مرمت مسجد، تجهیز مسجد، مرمت حسینیه، بهسازی روستا و انجام سایر پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

فراهی در پایان با اشاره اینکه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات دارای ثمرات زیادی است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد با همکاری روحانیون اقدام به جمع‌آوری این میزان زکات کرده که امیدواریم با حضور بیشتردر بین مردم و تبلیغ چهره به چهره زکات پردازان، افراد بیشتری به پرداخت این فریضه واجب تشویق شده و محرومیت کاهش داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات