خبرهای داغ:
رئيس انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه علميه قم:

حضرت عباس(ع) درس ولایتمداری را به شیعیان آموختند

رئيس انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه علميه قم گفت:حضرت عباس(ع) تا آخرین لحظات عمر به خود اجازه ندادند امام حسین(ع) را به عنوان برادر خطاب کند و درس ولایتمداری را در طول تاریخ به همه عاشقان و ولایتمداران بدهند.
کد خبر: ۸۸۵۴۰۶۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
حضرت عباس(ع) درس ولایتمداری را به شیعیان آموختند
حجت‌الاسلام محمد واعظ موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت عباس(ع) اظهار کرد: ایشان در خانواده عصمت به دنیا آمدند , مادر مکرمی مانند حضرت ام البنین(س) داشتند و در کنار فرزندان حضرت فاطمه(س) رشد و تربیت پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: در زندگی حضرت نمادهای تدین، معنویت، اخلاق، فضیلت و علم وجود دارد که به راحتی قابل اشاره و بیان نیست ولی او را نماد اطاعت‌پذیری از مولا و امام زمان(عج) می‌دانیم.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به ولایتمداری حضرت عباس(ع) گفت: همه مورخان بر این امر اذعان داشتند حضرت عباس(س) در صحنه کربلا تا پای جان بر وفاداری و تبعیت از ولی خود ایستادند و طمعی که دشمنان نسبت به او داشتند و وعده‌هایی که برای جدا کردن ایشان از رکاب امام دادند، راه به جایی نبرد.

وی ادامه داد: وعده‌های دشمنان عزم ایشان را بر اطاعت از امام زمان خود و دفاع از ولایت افزایش داد و ایشان نهایت تلاش را داشتند که به اوج جانبازی و عدالت‌خواهی برسند.

واعظ موسوی خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) تا آخرین لحظات عمر به خود اجازه ندادند امام حسین(ع) را به عنوان برادر خطاب کند بلکه در تمام مکالمات و مکاتبات خود ایشان را به عنوان امام، مولا و مقتدا نام می‌بردند تا درس ولایتمداری را در طول تاریخ به همه عاشقان و ولایتمداران بدهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار