خبرهای داغ:
یادداشت/ فاطمه پیکرستان

بهانه ای برای ابراز احترام به معلم انقلاب

علامه شهيد استاد مرتضي مطهري از همين طايفه مقدس است كه در سنگر تعليم و تعلم به قله هاي رفيعي دست يافت تا آنجا كه معمار و معلم بزرگ انقلاب اسلامي حضرت امام خميني همه آثارش را مفيد مي داند و بهره برداري از آن را ستايش مي كند.
کد خبر: ۸۸۵۴۳۵۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری  بسیج قزوین، تعليم و تعلم از شئون الهي است و خداوند اين موهبت را به پيامبران و اولياء پاك خويش ارزاني كرده تا مسير هدايت را به بشر بياموزند و چنين شد كه تعليم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرينش در آمد.

معلم، ايمان را بر لوح جان و ضمير هاي پاك حك مي كند و نداي فطرت را به گوش همه مي رساند، همچنين سياهي جهل را از دل ها مي زدايد و زلال دانايي را در روان بشر جاري مي سازد.

در اين مسير خطير بزرگاني گام نهادند كه نامشان بر تارك زمان مي درخشد. علامه شهيد استاد مرتضي مطهري از همين طايفه مقدس است كه در سنگر تعليم و تعلم به قله هاي رفيعي دست يافت تا آنجا كه معمار و معلم بزرگ انقلاب اسلامي حضرت امام خميني همه آثارش را مفيد مي داند و بهره برداري از آن را ستايش مي كند.
 

تولد مطلق و معناي اول علم با تولد بشريت هم آغاز است، آيه ي شريفه "خَلَقَ الِانسانَ عَلَّمَهُ البَيانْ"

خداوند رحمان انسان را آفريد و بيان را به وي تعليم داد، بهترين مويد اين معناست خداوند معلم اول و

پيامبر معلم ثاني است چرا كه پس از تعليم آدم توسط خداوند اين دستور كه اي آدم ملائكه را به اين

اسماء آگاه ساز به حضرت آدم عليه السلام داده شد اين بدان جهت است كه اساساً هدف آفرينش

انسان با علم و معرفت پيوند ناگسستني دارد.

در نگاه دوم كه نگاه تفكيكي به شاخه معرفت است معلم اول ارسطوست چرا كه وي نخستين واضع علم منطق بود و معلم ثاني نيز ابونصر فارابي است به خاطر آنكه حكمت يوناني را به عربي ترجمه و تعليم داد.

شرافت و مرتبت معلم زماني اهميت دارد كه بتواند شأن خداوند و پيامبران را در وجود خود محقق سازد و پيوند انسان به هدف متعالي خلقت يعني عبادت را برقرار نمايد، معلمي شغل و حرفه نيست بلكه ذوق و هنر و توانمندي است.

اگر مولاي متقيان علي (ع) مي فرمايد: " هركس چيزي به من بياموزد مرا غلام خويش كرده است"، اين براي ما درسي است تا قدر معلمان را بدانيم و تشخيص دهيم  كه چقدر وجود آنها در سرنوشت يك ملت موثر است.
خبرگزاری بسیج اين روز بزرگ را به همه ي معلمان دلسوز و عزتمند ميهن اسلامي تبريك و تهنيت مي گويد.
 
1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار