خبرهای داغ:
در آستانه روز جوان:

عملکرد هر دولتی را در سطح جوانان باید بررسی کرد

در یادداشت فاطمه پیکرستان به بهانه روز جوان آمده است: گرفتن نیروی جوان جامعه در مسندهای مدیریتی و اجرایی در سطح استان و کشور خود زمینه‌ساز حذف استعدادها و ظرفیت‌های جوانان از جامعه و گوشه‌گیر شدن آن‌ها می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۵۹۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

سالروز میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) در تقویم ایران اسلامی به نام روز جوان نامگذاری شده و همه ساله این روز با برگزاری جشن و سرور و تجلیل از جوانان نخبه در سطح استان گرامی‌ داشته می‌شود از این رو فاطمه پیکرستانخبرنگار خبرگزاری بسیج، طی یادداشتی نوشت:

همه بزرگان و نظریه پردازان جوانان را به عنوان سرمایه‌های معنوی و اجتماعی برای توسعه پایدار جامعه می‌دانند و نسل جوان سرمایه‌ای بزرگ برای آبادانی کشور است.

نگرش به مسئله جوانان در عرصه‌‏های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می تواند نقش به سزایی داشته باشد چرا که بهره بردن از نیروی جوان یکی از پایه های پیشرفت هر کشوری محسوب می شود.

رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود نسبت به توجه به نسل جوان و استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان تأکید فرمودند و دلایل رهبری برای استفاده از نیروی جوان انقلابی این است که می‌خواهند جهت‌گیری‌های نظام به سمت پیشرفت باشد و هم استفاده از این جوان در اولویت مدیران دولتی قرار گیرد.

نقش جوانان در سازندگی و پیشرفت کشور حائز اهمیت است به همین منظور باید به جوانان اهمیت ویژه‌ای داد تا کشور مسیر پیشرفت خود را با صلابت و استواری به پیش ببرد تا این ستون‌های استوار مستحکم‌تر از دیروز پایه‌های نظام را محافظت کنند.

اما گفتنی است که نادیده‌ گرفتن نیروی جوان جامعه در مسندهای مدیریتی و اجرایی در سطح استان و کشور خود زمینه‌ساز حذف استعدادها و ظرفیت‌های جوانان از جامعه و گوشه‌گیر شدن آن‌ها می‌شود.

امروزه نیروی تفکر و خلاق جوان است که توانسته کشور را به دستاوردها و اهداف عالی انقلاب برساند و شاهد عزت و عظمت انقلاب و نظام در سطح داخلی و بین‌المللی باشیم اما متاسفانه در حال حاضر 27درصد از جوانان بین 15 تا 29 سال بیکار بوده و افسرده از ادامه زندگی هستند.

با تمام این ناکامی‌ها باز هم امید خود را از دست نمی دهیم و در این ایام انتخاباتی از مسئولین و مدیران در راس کار خواهان عملکرد و مدیریت صحیح هستیم و خواستاریم تا به دغدغه شغلی جوانان که مبنای بسیاری از دیگر نیاز ها می باشد توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است که باید در زمینه برنامه‌ریزی و ساماندهی امور جوانان از جمله نیاز به مسکن، اشتغال و از همه مهمتر ازدواج تدابیر هوشمندانه‌ای اندیشیده‌ شود.

نگاه امروز کشور بیش از گذشته به جوانان بوده و با تفکر جوانان می‌توانیم آنچه در شأن ملت و نظام است را به دست آوریم.

در پایان بدانید که تجلیل و تقدیر هرساله از جوانان نخبه کاری را از پیش نمی‌برد، یک جوان در عرصه کار است که موفق می‌شود و مایه پیشرفت کشور می‌گردد، اگر جوانان انقلابی و جهادی می‌خواهید پس جوابگوی نیاز جوانان کشور باشید و در پرورش آنان تلاش کنید

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار