خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

به چه کسی در انتخابات نه بگوییم؟

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام علی(ع) میفرمایند به کسی که رفاه طلب است رای ندهید؛ خادمین نظام همه باید تامین شوند و نباید دغدغه معیشت داشته باشند اما معنای آن این نیست که دولتمردان اسلامی آنقدر دامنه رفاه را توسعه دهند که حتی دریافت های نجومی هم آن ها را اشباع نکند.
کد خبر: ۸۸۵۶۶۴۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مرتضی علی‌پور هادی سیاسی ناحیه طبس در مراسم گرامیداشت 38 سالگرد شهادت استاد عالم مرتضی مطهری به تشریح کلام امام علی علیه السلام در خصوص انتخاب فرد اصلح در انتخابات پرداخت.

وی اظهارداشت: اولین قدرت نرم در مکتب امام و رهبری قدرت حضور مردم و دومین قدرت نرم قدرت معنویت مردم جامعه است.

 وی تصریح کرد: اکنون دشمن از درصد و حاصل حضورمان در انتخابات نتیجه و تصمیم می گیرد.

 حجت الاسلام علی‌پور با اشاره به حماسه ۹دی افزود: حضور مردم در انتخابات پیش از این واقعه برای اعتبار بخشیدن به نظام و هر کسی که در مسیر نظام و انقلاب است و حضور دوم برای بازپس گرفتن اعتبار از کسانی که به نظام و آرمان های اسلامی خیانت می کنند.

 وی گفت: امام و رهبری این منطق مدیریت قدرت های نرم مختلف را از اسلام ناب محمدی، نص قرآن و سیره معصومین علیهم السلام آورده اند.

 حجت الاسلام علی‌پور افزود: اکنون ضمن گوش جان سپردن به اوامر و نواهی ولی امر، از امام علی(ع) کمک میگیریم و از ایشان سوال می کنیم برای این که مانور قدرت نرم ما در عرصه انتخابات چشمگیر باشد و دشمن را زمینگیر کند چگونه باشد.

 وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) به سوال ما دو پاسخ می دهند که به چه کسی رای بدهید و به چه کسی رای ندهید.

 کارشناس مذهبی اظهار کرد: البته یک جواب کلی برای سوال اول هست که آن انتخاب اصلح است، ولی ما سوال دوم را از امام علی(ع) می پرسیم و مطرح می کنیم که جواب سوال دوم، جواب سوال اول نیز هست.

 وی با بیان این که از امیرالمومنین سوال می کنیم به چه کسانی رای ندهیم افزود: امام علی(ع) در نامه ۱۰ و خطبه سوم نهج البلاغه به ما پاسخ می دهند.

 وی ادامه داد: امیرالمومنین میفرمایند به کسی که دنیا خواه و دنیا پرست و خود یا اطرافیان و وابستگانش به سمت زر اندوزی و رشوه و اشرافی گری بروند این فرد در سیره و سنت امام علی(ع) مطرود است.

 حجت الاسلام علی‌پور افزود: آن کسی که در دوران مسئولیتش به جای مبارزه با فساد و تبعیض به دنبال خوشگذرانی است و مردم را به دنبال رقاصی و پایکوبی و اینگونه مسائل سوق بدهد تا مردم از ذات پلید او چیزی نفهمند امام می فرمایند این مطرود ماست.

 وی تاکید کرد: امام علی(ع) میفرمایند به کسی که رفاه طلب است رای ندهید؛ خادمین نظام همه باید تامین شوند و نباید دغدغه معیشت داشته باشند اما معنای آن این نیست که دولتمردان اسلامی آنقدر دامنه رفاه را توسعه دهند که حتی دریافت های نجومی هم آن ها را اشباع نکند.

 وی افزود: به طوری که علاوه بر دریافت های نجومی یا خود یا اطرافیانشان مبادرت به قاچاق کالا و ارز هم با توجیه رفاه کنند.

 حجت الاسلام علی‌پور بیان کرد: امام فرمودند به کسی که شیطان زده است رای ندهید؛ شیطان مصادیق مختلفی دارد که بعضی از جنس انسان اند و بعضی ابرقدرت هستند چنان که امام خمینی فرمودند آمریکا بزرگ است اما شیطان بزرگی است.

 وی ادامه داد: آن که منطق امام را می فهمد  و بر اساس آن عمل می کند آمریکا را بزرگ نمی بیند بلکه شیطنت آن را بزرگ می بیند و خود را برای مبارزه با این شیطان بزرگ آماده می کند.

کارشناس سیاسی افزود: اگر کسی روحیه سازش کاری، وادادگی و وابستگی چه با شیاطین درونی خود چه با شیاطین بیرونی مثل ابرقدرت ها که در راس آن آمریکا است یقینا چنین انسان سازش کاری مطلوب امیرالمومین(ع) نخواهد بود.

 حجت الاسلام علی‌پور اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند به کسی رای ندهیم که همه تصمیماتش بر اساس عدم شایسته سالاری است.

 وی گفت: شایسته سالاری دستور آفرینش است و کسی که شایسته سالاری را کنار بگذارد و عزل و نصب های مدیریتی خود را با همان مدل اتوبوسی و یا حزبی گری یا بدتر با مدل اقوام محوری انجام دهد به یقین چنین کسی مغضوب امیرالمومنین است.

کارشناس سیاسی ادامه داد: امام علی(ع) فرموند آن کسی که ثبات شخصیتی و حسن سابقه در دوران مسئولیت ندارد به او رای ندهید.

 وی افزود: اگر کسی در دوران های مختلف مسئولیت خود نتوانست پرونده روشن و شفافی ارائه کند بلکه برعکس پرونده او پر از تزلزل و انحراف بود و قول ثابتی نداشت و کسی که همه چیز هست و هیچ چیز نیست و بادی به هر طرف است، اینچنین شخصیتی مطلوب امیرالمومنین نیست.

 علی‌پور بیان کرد: نفاق مثل شرک مراتبی و هر کدوم از این مراتب علائمی دارد گاهی نفاق در چهره کسی مانند مسعود رجوی جلوه می‌کند که توبره را به پشت خود می اندازد و در دامن دشمن قرار میگیرد و این منافق بر قله نفاق ایستاده و گاو پیشانی سفید می شود.

 وی ادامه داد: گاهی حتی خود آن کسی که به مراتب نفاق مبتلا شده خودش باور نمی کند که منافق است.

 وی افزود: اینکه یک مدیر خود و اعمال و تدابیر مدیریتی اش را شفاف نکند و بسیاری از حوزه های مدیریتی او مهر محرمانه داشته باشد با این عدم شفافیت و با این مهر محرمانه از پشت پرده ای خبر میدهد که از چشم ولی نعمت این دولتمردان که مردم باشند مخفی مانده و این مدیریت منافقانه است اگرچه ظاهر منافقانه نداشته باشد.

 حجت الاسلام علی‌پور خاطرنشان کرد: امثال محمد بن ابی بکر و مالک اشتر بر سرانتصاب دقیق اوامر ولی امر باهم رقابت می‌کنند اما درهمین دولت علی(ع) بعضی از کار گزاران مثل جناب شریح قاضی، مثل عثمان بن حنیف و دیگرانی از ین دست بر سر رانت های دولتی رقابت می‌کنند و شعار ولایت مداری هم می‌دهند.

 وی بیان کرد: در دوران معاصر هم از این دست دولتمردان داریم ممکن است مدیری به خاطر بقای ریاستش خودش را در همه شعونات از حرکت جهادی گرفته تا اقتصاد مقاومتی و سایر امور مطیع ولی امر بداند اما متن کارهایش با فرامین ولی امر هیچ همخوانی نداشته باشد بلکه شاید دقیقا بر خلاف فرامین ولی امر باشد.

 وی افزود: شما بسیجیان عزیز اهل بصیرت اگر دقت کنید میتوانید در سخن بعضی افراد یک مقاومت خاموش نسبت به اوامر ولی امر ببینید این مقاومت خاموش از همین مراتب نفاق است و از صداقت و درستی حکایت نمی‌کند و آن مدیر منافقی که از صداقت و درستی به دور است مطلوب علی علیه السلام است.

 حجت الاسلام علی‌پور حقیقت پذیری را از دیگر نشانه های شناخت برشمرد و افزود: در واقع اگر کسی تمام آنچه را که بر خلاف میل و باورهای خودش است را رد کرد و معتقد باشد که واقعیت ها و حقایق فقط و فقط نزد اوست و بقیه همه دروغ می‌گوید یک چنین گزینه ای نه واقعیت را می‌شناسد و نه به سمت حقیقت حرکت می‌کند و یک چنین شخصیتی مطلوب امیرالمومنین نیست.

کارشناس سیاسی با بیان اینکه امانتداری از شروط اساسی مسئولیت پذیری در نظام اسلامی است، افزود: اگر کسی اهل خیانت بود چه آگاهانه و چه غیر آگاهانه، از درجه اعتبار ساقط است فقط فرق اینجاست که اگر خیانت از یک مدیر، آگاهانه اتفاق افتاد علاوه بر سقوط از مسئولیت باید عقوبت هم شود.

 وی تاکید کرد: ممکن است ریشه این مسایل و خیانت آگاهانه خودمحوری ها، جانبداری ها، تعصبات بی مورد باشد لذا امضا و تعهد یک دولتمرد اسلامی باید طوری باشد که اصلا شائبه خیانت نداشته باشد.

 حجت الاسلام علی‌پور تصریح کرد: هنگامی که دولتمرد به یک موقعیتی دست پیدا می‌کند باید از این فرصت استفاده کند تا بار خود و اطرافیانش را ببندد یا باید به فکر گشایش ملت و وطنش باشد و نگاه او به این فرصت چیست؟

 وی ادامه داد: به یقین آن گزینه فرصت طلبی که در پرونده اش نه تنها خدمتی به چشم نمی‌خورد بلکه با فرصت سوزی زمینه تسلط اهل کفر بر مسلمین را فراهم می آورد مطلوب امیرالمومنین نیست.

 حجت الاسلام علی‌پور بیان کرد: آن کسی که بیان خشن دارد و کرامت مردم را حفظ نمی‌کند، با مردم درست حرف نمی‌زند و نه تنها زمام سخن را نگه نمی‌دارد بلکه به تندخویی و تندگویی نسبت به رقیبان و منتقدانش مشهور است حتی اطرافیان منصوبینش به رفتارهای خشن به پشتوانه پست خود دست می‌زنند و آنهایی که خود را مامور بردن مردم به بهشت نمی‌دانند اما برای مردم جاده جهنم آسفالت می‌کنند گزینه مطلوب امیرالمومنین نیستند.

وی در ادامه گفت: امام علی (ع) فرموند به آن کسی رای ندهید که پرونده اش پر از لغزش و خطاست؛ نمیگوییم دولت مرد اسلامی نباید دچار لغزش شود اما کارنامه اش نباید پر از لغزش باشد، ده مسئولیت را تجربه کند و در هر مسئولیتی ده لغزش داشته باشد هنوز هم مدعی نشستن در مقام مسئولیت بالاتر باشد.

 وی افزود: بدتر اینکه با این لغزش زبان عذرخواهی نداشته باشد، این بماند که طلبکار مردم هم باشد، آنوقت همچنان منتقدان به این لغزش ها را از یک افق بالاتری ببیند بجای اینکه آن را بپذیرد در عقلانیت منتقدین شک کند این گزینه هم قطعا مطلوب امیرالمومنین نیست.

 کارشناس سیاسی گفت: فرمود آن کسی که غیرت و حساسیت نسبت به بیت المال مسلمین ندارد به او رای ندهید؛ یکی از امانت های بزرگ الهی بیت المال مسلمین است که در دست دولتمردان است.

 وی افزود: برخی دولتمردان با بیت المال طوری برخورد می‌کنند که حتی بازمانده ها با ارث پدریشان اینگونه برخورد نمی‌کنند، بیت المال ثروت بادآورده ای در دستان برخی دولتمردان و کارگزاران اسلامی و منصوبین آن‌ها می‌شود.

 وی افزود: حتی در تقسیم ارث پدری قوانینی دارد، گاهی وقاحت را از حد می‌گذرانند، برخی دولتمردان اسلامی حساسیتی نسبت به بیت المال ندارند این بماند بلکه غارتگری بیت المال مسلمین را توجیه می‌کنند و او را سرمایه نظام می‌دانند.

حجت الاسلام علیپور ابراز داشت: این منطق با کدام پیشوای دینی مطابق است، اهل اسلام پیشکش، شما این غارتگری بیت المال را به چین کمونیسم، ترکیه لائیک، به کره جنوبی عرضه کنید و بگویید شما با غارتگر بیت المال چه می‌کنید؟

 وی ادامه داد: آن چیزی که آنها تقبیح می‌کنند برخی دولتمردان ما آن را توجیه می‌کنند و اسم این عمل را هم خدمت صادقانه می‌نامند وقتی این گزینه را کمونیسم ها و لائیک ها و دیگران پس می‌زنند قطعا امیرالمومنین هم پس می‌زند و این گزینه مطلوب امام علی (ع) نیست.

کارشناس سیاسی گفت: مخلص کلام امیرالمومنین فرمود این طور مسئولی هر چه قشنگ حرف بزند و هر چه کارنامه خود را پربار و هر چه سابقه درخشانش بگوید اگر مبتلا به این آسیب ها شود درنگ نکنید به او بگویید نه.

 وی یادآور شد: آنکس که نسبت به بیت المال حساس است، پرونده اش در دوران مسئولیت پر از لغزش نیست، اهل حفظ کرامت انسانهاست، کسی که اهل فرصت طلبی برای بستن بار خود و اطرافیانش نیست، آنکس که دین را امانتدار است، کسی که با مردم صادق است، کسی که در ولایتمداری اهل نفاق نیست، آنکس که دارای حسن سابقه است و ثبات شخصیتی دارد و اهل شایسته سالاری است، آنکس که مثل امام و رهبری آمریکا را شیطان بزرگ بداند و برای رفع مشکلات کشور به او تکیه نکند بلکه نگاهش به درون و مردم باشد درنگ نکنید و به او بگویید آری.

 وی گفت: این ماحصل کلام امیرالمومنین ما است، ولی امر ما یکبار دیگر ما را به یک مانور عظیم و درخشان دعوت کرده که با حضور پررنگ و انتخاب اصلح به ندای او پاسخ خواهیم گفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها