مدیر کمیته امداد خنداب خبر داد

تولید 107 مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان خندابی

مدیر کمیته امداد خنداب گفت: مددجویان دارای طرح‌های اشتغال فرش‌بافی کمیته امداد شهرستان خنداب سال گذشته 107 متر مربع فرش را بافته و روانه بازار کردند.
کد خبر: ۸۸۵۶۸۴۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید کریمی مدیرکمیته امداد شهرستان خنداب خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان را از مهم ترین اولویت‌های کمیته امداد مطرح کرد و گفت: کمیته امداد در جهت توانمندسازی مددجویان با ایجاد فرهنگ کار، تلاش و خودباوری و با اقدامی حمایتی زمینه عرضه محصولات تولیدی مددجویی را از طریق فروشگاه‌های عرضه محصولات خودکفایی فراهم کرده است.

وی افزود: هنر فرش‌بافی بیانگر ارزش‌ها و هنر ایرانیان از گذشته است و می تواند به عنوان یک شغل مناسب در خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت موثر باشد. از این‌رو حمایت از هنر فرش بافی یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد در ‏مقوله اشتغال خانگی است.

مدیرکمیته امداد شهرستان خنداب تصریح کرد: کمیته امداد یکی ‏از نهادهای حمایتی در مقوله اشتغال بوده که ایجاد اشتغال کوچک از جمله راه‌اندازی کارگاه‌های ‏قالیبافی را به عنوان بهترین راه‌حل برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته است.

کریمی ادامه داد: مددجویان دارای طرح‌ های اشتغال فرش بافی کمیته امداد شهرستان خنداب سال گذشته 107 مترمربع فرش بافته و روانه بازار کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهندف گفت: بهره مند ساختن فرش بافان از مزایای بیمه تامین اجتماعی، بر گزاری دوره‌های به بافی فرش در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات، نظارت بر حسن اجرای بافت فرش دست بافت و بازاریابی برای فروش محصولات از جمله حمایت‌هایی هستند که توسط کمیته امداد برای بافندگان فرش دست بافت انجام می شود.

مدیرکمیته امداد شهرستان خنداب در پایان از برگزاری 46 دوره آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این دوره آموزشی که با هدف کسب مهارت جهت اشتغال مددجویان تحت حمایت برگزار شد 687 مددجوی تحت حمایت شرکت داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات