خبرهای داغ:
امیرآبادی خبر داد

اعلام نهایی اسامی نامزدهای انتخابات شورای شهر به فرمانداری/صلاحیت 66 نامزد دیگر در هیات نظارت تایید شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بررسی هیات نظارت متشکل از نمایندگان استان مجموعا 9 نفر در انتخابات شورای شهر قم رد صلاحیت شده‌اند گفت: از 76 نفری که به بررسی صلاحیت‌ها اعتراض کرده‌ بودند یک نفر انصراف داده و 9 نفر نیز رد شده‌اند و 66 نفر نیز تایید صلاحیت شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۵۶۸۹۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
اعلام نهایی اسامی نامزدهای انتخابات شورای شهر به فرمانداری/صلاحیت 66 نامزد دیگر در هیات نظارت تایید شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به وضعیت بررسی صلاحیت‌ نامزدهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در قم اظهار کرد: در شهر قم و پنج شهر استان، مجموع افرادی که به رد صلاحیت در هیات اجرایی شهر و شهرستان اعتراض کرده بودند 76 نفر بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در بررسی هیات نظارت متشکل از نمایندگان استان مجموعا 9 نفر رد صلاحیت شده‌اند خاطرنشان کرد: از 76 نفر یک نفر انصراف داده و 9 نفر نیز رد شده‌اند و 66 نفر نیز تایید صلاحیت شده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز اسامی افراد تایید صلاحیت شده به فرمانداری اعلام می‌شود خاطرنشان کرد: البته در مرحله نخست اسامی 34 نفر اعلام شده و باقی امروز اعلام خواهد شد.

وی گفت: در روستاها نیز از مجموع 47 پرونده‌ای که به هیات نظارت شهرستان اعتراض شده بود در بررسی‌هایی که صورت دادیم مجموعا 32 نفر تایید و 15 نفر رد صلاحیت شدند.

امیرآبادی تصریح کرد: این رد صلاحیت نامزدهای پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا، برابر تبصره سه ماده 59 قانون شوراها تایید و رد صلاحیت نهایی است و این اسامی به فرمانداری و بخشداری‌ها اعلام شده و از فردا به مدت سه روز فرمانداری‌ها مکلف هستند اسامی آنها را برای آغاز تبلیغات آگهی کنند.

وی گفت: از مجموع حدود هزار و 600 نفری که در انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده بودند 24 نفر رد صلاحیت شده‌اند که اکثر این افراد در دادگاه‌ها تخلفات ثابت‌شده داشتند یا پرونده داشته و زندان رفته بودند و یا از نظر ماده 26 شرایط لازم را نداشته و از نظر ماده 29 محرومین از شرکت در انتخابات بودند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: البته اینکه تعداد این افراد در هیات اجرایی شهرستان یا بخش رد شده‌اند به دلیل این بوده که نمایندگان تسلط به قانون بیشتری دارند و به روح قانون مسلط‌‌‌‌‌ تر هستند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از این افراد مشمول بحث تابعیت‌های دوگانه بوده‌اند افزود: ما استعلام‌های زیادی داشتیم و در حوزه قوانین هم بررسی‌های زیادی صورت گرفت که موجب شد بخش عمده آنها تایید صلاحیت شوند وگرنه رسیدگی در هیأت‌های اجرایی نیز بسیار دقیق بوده‌ است.

ارسال نظرات