کارشناس مسائل سیاسی:

مشروعیت‌زدایی از انقلاب و نظام در دستور کار دشمنان/دولت عملکرد قابل دفاعی ندارد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: هدف دشمن از القای ناامیدی در ایران اسلامی، عدم حضور حداکثری مردم در انتخابات و مشروعیت زدایی از نظام است.
کد خبر: ۸۸۶۱۳۰۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین رجبی کارشناس مسائل سیاسی درجمع فعالان فضای مجازی استان مرکزی به بازیگران فعال در عرصه انتخابات کشور اشاره کرد و گفت: بازیگران فعال در عرصه انتخاباتی کشور بخشی بازیگران خارجی هستند که از همان ابتدای انقلاب اسلامی و در هر دوره تلاش بر اثرگذاری در انتخابات کشور داشته‌اند.

وی افزود: بازیگران فعال خارجی تا پیش از سال 88 تلاش داشتند، برای اینکه بتوانند مشروعیت سیاسی نظام را زیر سوال ببرند مردم در انتخابات حضوری کمرنگ داشته باشند اما از سال 88 روش خود را تغییر دادند و از گروه‌هایی در داخل حمایت کردند که پس از روی کار آمدنبه اهداف آنان نزدیک‌تر هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: از سال 88 تلاش کردند در هر دوره از لیست یا شخصیت خاصی حمایت کنند؛ اما آنچه در انتخابات کنونی مشهود است انتقاد از هر دو طیف است، در حین اینکه از یک طیف یا جریان خاص حمایت می‌کنند آنان را مورد انتقاد شدید قرار می‌دهند.

رجبی با اشاره به اهدافِ روش نوین بازیگران فعال سیاسی در این دوره از انتخابات کشور گفت: معتقدم در این دوره بازیگران خارجی تلاش دارند تا به اذهان این اصل را القاء کنند که کل نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد است. تمامی دشمنان نظام اسلامی از جمله استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی، آل‌سعود و منافقین در بحث انتخابات کشور یکدیگر را همپوشانی می‌کنند و مشخص است که برنامه‌ها و اهداف خاصی را علیه نظام دنبال می‌کنند ولی تا زمانی که در داخل به هم ریختگی پیدا نکنیم، نمی‌توانند کاری از پیش نمی‌برند ولی منتظر بهره‌برداری از فضای موجود هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی بازیگران سوم را مردم مطرح و بیان کرد: اینکه همه جریانات، بازیگران خارجی و داخلی در بحث انتخابات ورود می‌کنند برای این است که مردم را در مسیری که خود می‌پندارند، بهترین مسیر است هدایت کنند. اما باز مردم هستند که آگاهانه یا از روی ناآگاهی تصمیم می‌گیرند چه مسیری را انتخاب کنند.

رجبی تصریح کرد: در حال حاضر مردم متاثر از عملیات روانی دشمن، عملیات روانی جریان انقلابی و عملیات روانی جریان غیرانقلابی هستند، که هر سه در آستانه انتخابات برای اثرگذاری در اذهان مردم تلاش می‌کنند.

وی افزود: مردم از مناظرات انتخاباتی و موج‌های آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی و جریان انقلابی به شدت تاثیر می‌گیرند، ائتلاف نیروهای جبهه مردمی انقلاب یک تجربه موفق و مبارک برای اقدامات بزرگتر در آینده است. خوشبختانه اقدام جریان ارزشی تاکنون ستودنی بوده و سرگردانی که برای مردم وجود داشت با این ائتلاف سامان گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای تبلیغات گسترده‌ای در دور دوم دولت را شاهد نبودیم چراکه همواره عملکرد چهار سال نخست خود می‌تواند بخشی از آرای را تعیین تکلیف کند ولی دولت کنونی در طول چهار سال عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. و مردم هم معتقدند اگر این دولت می‌خواست کاری کند در دوره اول انجام می‌داد.

رجبی یادآور شد: دولت کنونی از دو مرحله‌ای شدن انتخابات نگران است چراکه کارشان در مرحله دوم سخت‌تر خواهد شد؛ اما باید بدانیم ملاحظاتی را باید در این دوره از انتخابات رعایت کنیم اول اینکه جریان انقلابی در مقابل جریانی قرار گرفته که برای پیشبرد اهداف خود از هر ابزاری بهره می‌گیرد، دوم اینکه با عملیات روانی جریان مقابل نباید از صحنه خارج شویم، نخبگان جامعه باید به شدت مقاوم باشند، وعده‌های بر زمین مانده، اشرافی‌گری و وابستگی به غرب از جمله دیگر مواردی است که باید برای مردم بیان شود تا جریان انقلابی را در این دوره همراهی کنند.

وی افزود: ما انقلاب کردیم تا اشرافی‌گری در کشور به پایان رسد نه اینکه امروزه هم شاهد اشرافی‌گری در بین مسئولین نظام باشیم. 

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: خوشبختانه در مدت نزدیک به 40 سالی که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد مردم همیشه پای نظام بوده‌اند و در صحنه‌های مختلف با حضور خود حمایتشان را از نظام اسلامی اثبات کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات