خبرهای داغ:
رئیس ستاد عتبات و عالیات گلستان خبر داد؛

خرید و کد گذاری 180 خشت طلا گنبد حرم امام حسین (ع) توسط گلستانی ها

رئیس ستاد عتبات و عالیات گلستان با بیان اینکه 24 هزار خشت طلا برای ساخت گنبد جدید حرم امام حسین (ع) لازم است گفت: تاکنون 180 خشت به نام گلستانی ها خریداری و نامگذاری شد.
کد خبر: ۸۸۶۱۵۷۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج ازر گرگان، صفر معراجی، رئیس ستاد عتبات عالیات گلستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه های قابل توجه و بسیار مهمی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات جمهوری اسلامی ایران در عراق  در حال ساخت و ساز است.

وی ساخت صحن فاطمه الزهرا در نجف را از مهمترین پروژه ها اعلام کرد، افزود: این پروژه با مساحت 220 هزار متر مربع در حال ساخت است که هر متر این پروژه به میزان سه میلیون تومان است و مردم گلستان توانستند تاکنون 70 متر از صحن را خریداری کنند.

معراجی اظهارداشت: یکی دیگر از پروژه های ما ساخت صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی است که این پروژه جزو پروژه های جهانی ستاد باز سازی عتبات عالیات به شمار می آید.

وی تصریح کرد: پروژه صحن حضرت زینب (س) با پنج هکتار زمین و 168 هزار متر فضا در طبقات مختلف در حال ساخت است.

رئیس ستاد عتبات عالیات گلستان با اشاره به اینکه گنبد فعلی حرم امام حسین (ع) به 400 سال پیش می باشد، گفت: طرح ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) از دیگر پروژهاست که با طراحی های انجام شده این گنبد تا 500 سال آینده باقی خواهد ماند.

وی افزود: مردم سایر استان های کشور می توانند با پرداخت مبلغ 2 میلیون و 150 هزار تومان در خریداری خشت این گنبد مشارکت داشته باشند.

معراجی اظهار داشت: برای ساخت گنبد حرم امام حسین (ع) نیاز به 24 هزار خشت طلا هستیم که بخشی از این خشت ها توسط مردم کرمان خریداری شد و مابقی به سراسر کشور واگذار شده، قابل توجه است سه هزار از این خشت طلا توسط شعیان هندوستان خریداری شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد خشت مورد نیار تاکنون مردم گلستان توانستند 180 خشت طلا را خریدار کنند.

رئیس ستاد عتبات و عالیات گلستان گفت: همزمان با ساخت گنبد ستون های قدیمی داخل حرم امام حسین (ع) که مربوط به دوران صفویه هستند به منظور باز شدن فضای داخل حرم در حال لاغر سازی هستند.

وی افزود: تا کنون دو تا از ستون ها لاغر سازی شدند که بخشی از این کار توسط مردم کرمان انجام شده است.

معراجی اظهار داشت: با برنامه ریزی های که صورت گرفته سال گذشته توانستیم چهار مرحله اعزام در قالب 130 نفر از نیروهای فنی و تخصصی به عتبات را داشته باشیم که این نیروها برای کار در صحن و امورات تخصصی به صورت صلواتی کمک کردند.

پایان پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها