خبرهای داغ:

برگزاری کارگاه های امر به معروف ویژه طلاب بسیجی در مدرسه حضرت آمنه(س)

جلسات کارگاهی آموزشی توجیهی آمرین به معروف و ناهیان از منکر ویژه طلاب بسیجی به همت حوزه بسیج فاطمة الزهرا(س) در مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۲۱۶۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵

برگزاری کارگاه های امر به معروف ویژه طلاب بسیجی در مدرسه حضرت آمنه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی اعتمادی دبیر امر به معروف و نهی از منکر هیاتهای مساجد استان قم طی سخنانی در نخستین جلسه کارگاهی امر به معروف و نهی از منکر طلاب بسیجی خواهر مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) با ذکر احادیثی از ائمه معصومین در اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر گفت: همیشه امر به معروف مقدم بر نهی از منکر ذکر شده به دلیل اینکه وقنی در جامعه ای معروف نهادینه شود خود به خود منکر از بین می رود.

وی با اشاره به اینکه در مواردی که در فتوای مراجع اختلاف است امر به معروف و نهی ازمنکر واجب نیست، افزود: اگرچه در امر به معروف ونهی از منکر اگر خطرجانی باشد وجوب برداشته میشود اما بنابر فرمایش امام خمینی (ره) اگر اصل نظام، اصل اسلام یا ضروریات دین در خطر باشد، واجب است انسان جانش را هم بدهد.

اعتمادی ابراز داشت: عامل بودن خود انسان، اولویت بندی، مخاطب شناسی، موقعیت شناسی و فرصت شناسی، استفاده از تمام ظرفیتها، استمرار در کار و هوشمندی و حفظ مراتب از اصول هشتگانه موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شوند.

وی همچنین تصریح کرد: زبان لیّن، شروع صحبت با سلام و ذکر نام مخاطب یا استفاده از لفظ زیبا، همراه کردن سخن با دعا، تذکر پنهانی، استفاده ازشیوه هنرمندانه، توجه به همه جوانب، اکتفا به حداقل، نگفتن همه منکرات یکجا، عدم تجسس، از بایدها و نبایدهای امر به معروف و نهی ازمنکر می باشد.

برگزاری دومین جلسه کارگاهی امر به معروف و نهی از منکر خواهران

حجت الاسلام معرفت نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی در دومین جلسه کارگاه امربه معروف و نهی ازمنکر خواهران طلبه بسیجی مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) که با موضوع روانشناسی برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین و یک فریضه است و انسان باید متناسب با جامعه شناسی و روانشناسی مخاطب اقدام کند.

وی افزود: دین و مذهب ما بر اساس منطق است و در روایت آمده دین و مذهب و اعتقادات خود را بپوشان، خطاب این روایت انسان عاقل و بالغ و معتقد به مذهب حقه امامیه است و در جایی است که این پوشاندن ضرورت دارد.

معرفت تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در خانواده با توجه به روانشناسی مخاطب با انتخاب سبک زیبا و بیانی زیبا و مهربانانه انجام شود تا موثر واقع شود.


ارسال نظرات