خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

اوقاف به دنبال احیای شوکت آباد/ بیش از 1میلیارد تومان، درآمد سالانه موقوفات شوکت آباد

مدیر کل اوقاف و امور خیره خراسان جنوبی با بیان اینکه درآمد سالانه موقوفات شوکت آباد به بیش از یک میلیارد تومان می رسد گفت: ما به دنبال این هستیم تا شوکت و مجد را دوباره به شوکت آباد برگردانیم.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۰۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ حجت السلام والمسلمین منصور هاشمی در جمع اصحاب رسانه در باغ شوکت آباد بیرجند اظهارداشت: عمارت شوکت آباد جزء عمارتهای میراث فرهنگی است و زیر نظر این اداره می شود ولی مالک آن اداره اوقاف است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه کل شوکت آباد موقوفه است، افزود: در عرصه کشاورزی سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان جنوبی به عنوان پایلوت در کل کشور کارگروه کشاورزی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه مزرعه کشاورزی فدک شوکت آباد در گذشته یک چهارم بوده است ، افزود: در حال حاضر سه چهارم این اراضی در آن کشاورزی صورت می گیرد.

هاشمی با بیان اینکه استخر بزرگ پرورش ماهی کپور در یک هکتار در کنار مزارع کشاورزی موقوفه شوکت آباد ایجاد شده است، گفت: 14هزار بچه ماهی به این استخر تزریق شد تا بتوانیم از آب آن برای کود وکشاورزی استفاده کنیم و هم قسمتی از بازارماهی بیرجند را نیز برعهده داشته باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیره خراسان جنوبی با بیان اینکه درآمد موقافات این اراضی طبق وقف اجرایی می شود، گفت: درآمد سالان آن به بیش از یک میلیارد تومان می رسد و ما به دنبال این هستیم تا شوکت را به شوکت آباد برگردانیم ما به دنبال مجد دوباره شوکت آباد هستیم.

وی با بیان اینکه از آخرین سیستم پیشرفت آبیاری در جهت کشاورزی این اراضی استفاده شده است، عنوان کرد: تمام این طرح ها با حرکت علمی صورت گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها