فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی

آزادسازی خرمشهر تجلی اقتدار نظام اسلامی در برابر ابرقدرت‌های جهانی بود

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: پیروزی جبهه اسلام در مقابل دشمن بعثی در حالی رقم خورد که ابرقدرت‌های جهانی به مقابله با نظام نوپای انقلاب اسلامی برخواسته بودند و در عین ناباوری دنیا پیروزی برای جبهه اسلام حاصل شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۵۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان مرکزی که به مناسبت حماسه سوم خرداد در ستاد سپاه روح‌الله برگزار شد، دوران دفاع مقدس را برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی خواند و گفت: روزهای افتخارآفرین دوران دفاع مقدس از این حیث که ما شروع کننده جنگ نبودیم نشان مظلومیت امت اسلامی و امام عزیزمان است ولی از جهت دستیابی به پیروزی این دوران نشان اقتدار و عزت جبهه اسلام در مقابل استکبار جهانی است.

وی افزود: دوران دفاع مقدس یادآور روزها و لحظاتی است که هرگز از یاد نمی‌رود روزهایی همچون فتح خرمشهر یکی از آن روزهای غرورآفرین است، دوران دفاع، تثبیت و پیروزی و بعد هم براساس سخن حضرت امام خمینی(ره) تنبیه دشمن متجاوز بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: پیروزی جبهه اسلام در مقابل دشمن بعثی در حالی رقم خورد که ابرقدرت‌های جهانی به مقابله با نظام نوپای انقلاب اسلامی برخواسته بودند و در عین ناباوری دنیا پیروزی برای جبهه اسلام حاصل شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی فتح خرمشهر را در دوران دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت دانشت و گفت: از حیث نظامی این فتح بسیار حائز اهمیت است چراکه دشمن بعثی در زمان اشغال خرمشهر 36 روز در پشت دروازه شهر ماند و در مدت 570 روزی که شهر را به شاغال خود درآورده بود همه نوع موانع نظامی و امنیتی را در هشر اجرا کرد ولی در عملیات بیت‌المقدس در مقابل جبهه اسلام تنها دو روز توانست بایستد.

وی افزود: در زمان حمله نیروهای صدام مدافعان خرمشهر در اقلیت بودند ولی 36 روز در مقابل دشمن ایستادند و مقاومت کردند؛ صدام در جنگ تحمیلی از حیث قدرت نظامی چنان به خود غره شده بود که این قیاس را داشت که اگر ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد من کلید بصره را به آنان خواهمد داد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: عملیات بیت المقدس تقابل همه جانبه سپاه اسلام با استکبار جهانی بود که به خاطر ایمان و مردم نظام اسلامی رقم خورد و امروز هم نباید رشادت و دلیرمردی رزمندگان جبهه اسلام را که امنیت امروز را برای ما به ارمغان آوردند فراموش کنیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی در پایان به نقش رزمندگان استان مرکزی در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر گفت: استان مرکزی در این عملیات بیش از 300 شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات