خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد

خرمشهر فرهنگ‌نامه مقاومت و ايثار

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر خرمشهر را فرهنگ‌نامه مقاومت و ايثار دانست و گفت: نيروهاي بعثی عراق از همان روزهاي اول جنگ تحميلي با تصور اينكه در مدت کوتاهی با حمله به خرمشهر سقوط خواهدكرد، به این شهر حمله کردند اما با مقاومت غيرقابل باور جوانان اين شهر مواجه شدند.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۵۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
حجت‌الاسلام الله کرم شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: امام راحل فرمودند «فتح خرمشهر فتح خاك نيست، بلكه فتح ارزش‌ها است».

وی خرمشهر را فرهنگ‌نامه مقاومت و ايثار دانست و گفت: نيروهاي بعثی عراق از همان روزهاي اول جنگ تحميلي با تصور اينكه در مدت کوتاهی با حمله به خرمشهر سقوط خواهدكرد، به این شهر حمله کردند اما با مقاومت غيرقابل باور جوانان اين شهر و نيروهاي ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مواجه شدند و جنگي تمام عيار و خانه به خانه درگرفت.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر افزود: در بيست و پنجمين روز نبرد شديدی بین نیروهای کشورمان با دشمن درگرفت و صدام فكر مي كرد با تصرف خرمشهر و آبادان مي تواند به آرزوي ديرينه خود يعني تسلط كامل براروند برسد اما از همان لحظه‌اي كه رزمندگان اسلام خرمشهر را بنا به ضرورت ترك مي‌كردند، در فكر بازپس‌گيري شهر بودند و سرانجام اين كار محقق ‌شد.

وی با بیان اینکه ابعاد رواني سياسي و بعضي از ابتكارات در شرايط خاص از جمله اعجاز در این عملیات بود، گفت: در تمام مراحل عملیات بيت‌المقدس ارتش و سپاه دوشادوش هم عمل كردند و در بسیاری از موارد و در طرح‌ها و برنامه‌هاي تصويب شده، كارشناسان يك نظر را داشتند.

شیرزادی با بیان اینکه شناسايي‌هاي صورت گرفته مشترك و نگاه واحد بود، ابراز داشت: در این نبرد علاوه بر پایان بخشیدن به ۱۹ ماه اشغال بخشی از حساس‌ترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد آمد.

وی با اشاره به دستاوردهای این عملیات بیان داشت: در باز پس گیری این شهر، رزمندگان اسلام 19 هزار سرباز از ارتش عراق را اسیرکردند و در جریان آزادسازی حدود ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر تصریح کرد: عملیات بیت المقدس که منجر به آزادی 5 هزار و 500 مربع کیلومتر از استان خوزستان شد یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های دشمن پس از عملیات ثامن الائمه و عملیات فتح المبین بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات