شمشادی گفت:نیروهای مقاومت ایستادند تا حرم بایستد و افتادند تا حرم بماند. سر دادند تا حرم بماند.
کد خبر: ۸۸۶۳۹۳۶
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسن شمشادی خبرنگار سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه در یادواره شهدا تحت عنوان «از خرمشهر تا مدافعان حرم» که در سالن امام علی(ع) اراک به همت بسیج اساتید استان مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام گفت: 35 سال پیش که این پیام رادیویی را که خبر از آزادسازی خرمشهر می‌داد را شنیدم پیام خبری که به واسطه خون‌های بسیاری به گوش ما رسید و برگ زرینی بر افتخارات کشور افزود.

وی افزود:578 روز تمام بخشی از پیکر کشور ما در اسارت بعثی‌ها بود و در عملیات پرغرور در حالی این شهر آزاد شد که به ازای هر ماه اشغال یک اسیر بعثی به اسارت گرفتیم. 19 هزار نفر اسیر عراقی که تنها تلافی بخشی از خون‌ دل‌های مردم خرمشهر، خوزستان و سرزمین همیشه سرافراز ایران بود.

خبرنگار سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه تصریح کرد: 16 هزار و 500 نفر از نیروهای بعثی به هلاکت رسید و خرمشهری که صدام در لحظه ورود بر دیوارهای آن نوشته بود«آمده‌ایم که بمانیم»، و بارها در سخنرانی‌های خود اعلام کرده بود پای هیچ ایرانی به این شهر نخواهد رسید، آزاد شد.

شمشادی با یادآوری رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و مقاومت ملت ایران گفت: فتح خرمشهر با خون هزاران شهید حاصل شد. آزادسازی خرمشهر فقط برای این نبود که بخشی از میهن اشغال شده بود و باید بازمی‌گشت خیلی حرف‌ها داشت اینکه در اوج کمبود امکانات، تحریم‌های بین‌المللی می توانیم و صدامیان را به پشت مرزهای بین‌المللی هدایت کردیم و دست برتر را در جنگ به دست آوردیم.

وی افزود: در زمانی که مقام معظم رهبری رئیس جمهور بودند و خاطراتی از آن زمان دارند که برای همه ما عبرت‌آموز است، جمله کلیدی داشتند که فرمودند؛« فتح خرمشهر فتح خاک نبود، فتح ارزش‌های اسلامی بود». مقام معظم رهبری با گذشت 35 سال از فتح خرمشهر بار دیگر در جمع پاسداران نظام مقدس جمهوری اسلامی فرمودند؛«خرمشهرها در پیش است» باید چرایی این سخن ایشان تفسیرش بسیار است اما یکی از مصادیق آن دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) در عراق و سوریه است.

خبرنگار سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نزدیک به 38 هزار دانشجو به شهادت رسید که امروز تلنگری به من و شمای مسئول، استاد و آحاد جامعه است که خون‌ها برای امنیت و آرامش امروز ما ریخته شده است.

شمشادی تاکید کرد: یادمان نرود که از 5 هزار و 553شهید عملیات بیت‌المقدس بیش از 10درصد آنها نوجوانان و جوانان 16 تا 25 ساله بودند که در اوج جوانی، غرور و شادابی برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند.

وی افزود: بیش از 6 سال پیش، در بخشی از این منطقه پرتلاطم غرب آسیا در سوریه بحرانی آغاز شد و پس از آنچه که در لیبی و بحرین اتفاق افتاد در بخشی از سوریه غده سرطانی شکل گرفت که به شدت و به سرعت تمام 14 شهرستان را در برگرفت، از سوی رسانه‌های عربی این بحران بحران سوریه نامیدند.

خبرنگار سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه تصریح کرد: بمباران تبلیغاتی العربیه و الجزیره در کشورهای عربی جواب داد و رسانه‌های غربی از جمله CNN و BBC و... به کمک آمدند و گفتند آنچه در سوریه آغاز شده انقلاب مردم سوریه علیه رئیس جمهور این کشور است.

شمشادی تنها سلاحی را که بدون ترس و بی خستگی در مدت 24 ساعت شبانه روز شلیک می کند را سلاح رسانه عنوان و بیان کرد: بسیاری تصور کردند رسانه‌های عربی صحیح می گوید و آنچه رسانه‌های ایران و سوری از وضعیت حاکم بر سوریه ارائه می دهند دروغ است ولی باید گفت من از 6 ماه قبل از بحران سوریه در این کشور حضور داشتم.

وی افزود: متاسفانه تبلیغات رسانه‌ای در کشور ما نیز در بین مردم و حتی نخبگان، شخصیت‌ها و برخی از مسئولان کشور ما اثر گذاشت و گمان می‌کردند آنچه در سوریه می‌گذرد انقلاب سوریه است ولاغیر، البته نارضایتی‌هایی وجود داشت اما نه به آن شکل که چنین وضعی را در سوریه به وجود آورد، دشمن از این فرصت استفاده کرد و بمباران تبلیغاتی خود را آغاز کرد.

خبرنگار سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان دیده‌بان این نظام چند ماه پس از آغاز بحران سوریه در نخستین سخنان عمومی خود فرمودند؛« ما هر آنچه را که در سوریه می‌گذرد را رصد می‌کنیم، مطالبات به حق مردم سوریه را می‌دانیم، اما آنچه در سوریه می‌گذرد را توطئه‌ای جهانی علیه محور مقاومت می‌دانیم و به خاطر همین در کنار نظام و مردم سوریه می‌ایستیم».

شمشادی با اشاره به سوالات برخی از افراد درخصوص اینکه ایستادگی در سوریه چه دستاوردی برای ما داشت، گفت: همه تصور می‌کردند حکومت اسد رو به پایان است ولی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛« دیگر زمان اینکه آمریکا بگوید چه کسی در منطقه بماند یا برود تمام شد. چراکه دولت‌های دیگری در منطقه هستند که ملت های مظلوم را در تعیین سرنوشتشان همراهی خواهند کرد».

وی افزود: ایستادیم تا داعش، جبهه النصره و ... پایشان به سرزمین ما نرسد، ایستادیم تا دمشق سقوط نکرد. نیروهای جبهه مقاومت با شنیدن ندای جهاد سلاح بر دست گرفتند و راهی دفاع از حرم اهل بیت(ع) شدند تا دستان ناپاک تروریست‌های تکفیری به حرم پاک و مطهر عقیله بنی هاشم(ع) نرسد.

خبرنگار سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه تصریح کرد: نیروهای مقاومت ایستادند تا حرم بایستد و افتادند تا حرم بماند. سر دادند تا حرم بماند.

شمشادی با بیان اینکه هسته اولیه مدافعان حرم را در سوریه خود سوری‌ها شکل دادند، گفت: داوطلبانی برای دفاع از حرم به سوریه اعزام شدند تا جایی که در دو سال پیش طبق آمار رسمی رسانه‌های دنیا 135 هزار فرد مسلح از 93 ملیت دنیا علیه نظام سوریه در حال نبرد هستند و نامش را انقلاب مردم سوریه نهاده‌اند.

وی افزود: ایستادیم تا بگوئیم متحدانمان را فراموش نمی کنیم، ما رد زمان دفاع مقدس زمانیکه همه ما را متهم کردند فقط سوریه اعلام کرد که صدام متجاوز است نه ایران، و در آن دوران از ما دفاع کرد را فراموش نمی کنیم.

خبرنگار سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه مدافع حرم بودن را مدال افتخاری دانست که نصیب همه نمی‌شود و تصریح کرد: ما در سوریه هستیم تا از حریم اهل‌بیت(ع) دفاع کنیم، مدافع حرم بودن نشان دفاع از خاندان نبوی است، پیامبر(ص) مردم را به دفاع از قرآن و اهل‌بیت(ع) توصیه کردند و حضرت فاطمه(س) عملا دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) را به ما نشان داد.

شمشادی گفت: مدافعان حریم اهل بیت(ع) مدافعان حریم اسلام حقیقی هستند و مدافعان حرم همه بصیرت دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات