رئیس اداره اوقاف شهرستان دشتی :

فتح خرمشهر به ما یاد داد که بر توان داخلی تکیه کنیم

بوشهر- رئیس تدارخ اوقاف شهرستان دشتی گفت: فتح خرمشهر به ما یاد داد که بر توان داخلی تکیه کنیم و اختلاف ها را کنار بگذاریم و اگر ید واحد شویم می توانیم مشت محکمی باشیم بر دهان دشمن و دست هر متجاوزی را قطع کنیم.
کد خبر: ۸۸۶۴۱۴۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم؛ شب گذشته به همت سپاه ناحیه دیلم مراسمی در گرامیداشت حماسه آزادسازی فتح خرمشهر  در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام با حضور پر شور مردم و جمعی از مسئولین برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام شفقت پور ریس اداره اوقاف شهر ستان دشتی گفت: آشنا کردن نسل جدید با فرهنگ شهدا کار بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش ما مدیون شهدا است افزود: ما چکار کردیم برای شهدا آیا ما حافظ خون شهدا هستیم یا نه ؟ آیا الآن آرمان های شهدا در جامعه ما حاکم است؟

شفقت پور ادامه داد: 70% وصیت نامه شهدا حجاب بانوان بود وضعیت حجاب اسلامی در کشور چگونه است؟ بعضی از شهدای ما در جریان فتح خرمشهر  برای رها سازی پیکر بانویی که در خرمشهر به دار آویخته بودند شهید شدند چرا که آن زن ناموس این کشور بود.

این کارشناس مذهبی با اظهار تاسف از راه اندازی ایستگاه دوچرخه سواری خانم ها در بوشهر خاطرنشان نمود: یکی از نشانه های جامعه اسلامی حاکم شدن ارزشها است و شهدا برای این رفتند.

ضرورت امر به معروف و نهی از منکر

مهمان مراسم در ادامه سخنان خود یکی دیگر از ارزشهای مورد تاکید شهدا را موضوع امر به معروف و نهی از منکر خواند و بیان داشت: مجلس بعد از چندین سال قانون امر به معروف و نهی از منکر را تصویب کرد اما جهت اجرا ابلاغ نگردید.

وی گفت: جامعه ما امروز چقدر در برابر نفوذ دشمن کار می کند آیا سد و خاکریزی داریم  یا همه منفعلند ؟ چقدر کار فرهنگی در جامعه ما می شود.

شفقت پور  با یادآوری هشدارهای رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی خاطرنشان ساخت: دشمن می خواهد ما را از درون متلاشی کند و دست بردار نیست ولی با حضور من و شما مایوس می شود.

سقوط خرمشهر در سایه حاکمیت غرب گراها

حجت الاسلام شفقت پور  بیان داشت: آزادسازی خرمشهر یک مقطع بسیار مهم در طول جنگ بود دشمن آمد و همه چیز برای او آماده بود چرا که غرب گراها خیانت کردند و در سایه حاکمیت آنها زمینه تجاوز دشمن به خاک کشورمان مهیا شد.

وی گفت: روزی کمترین تسلیاتی را به ما نمی دادند اما امروز پیشرفته ترین سلاح ها را خودمان می سازیم و این ثمره خود باوری است. خرمشهر و 8 سال دفاع مقدس به ما یاد داد که بر توان داخلی خود تکیه کنیم و اختلاف ها را کنار بگذاریم و یده واحده ای باشیم بر دهان دشمن.

موشکها قدرت بازدارندگی ما است

ریس اداره اوقاف شهر ستان دشتی گفت: دشمنان ما بحث موشکی را مطرح می کنند هر چند در داخل این مسئله در حوزه فرماندهی کل قوا است و اگر کسی جایی قولی داده و بخواهد بدهد کار بیخودی است و این حوزه ورود هیچ کس نیست الا ولی فقیه.

وی افزود: دشمنان وقتی دیدند لیبی یا عراق هیچی ندارند حمله کردند و این کشورها را تصرف نمودند، اکنون نیز ناتوی عربی برای نا امن سازی ایران است و تهدید می کنند اما کور خواندند .

وی با این سوال از دشمن منطقه ای که شما اگر بخواهید بجنگید نیرو اجیر می کنید و با چه می خواهید بجنگید؟  

تصریح کرد: با خود فکر کنیم چکار کرده ایم که اینها تا این حد جسور و گستاخ شده اند.

شفقت پور  در پایان حضور 40 میلیون نفر در انتخابات را لبیک ملت به دعوت رهبری دانست و گفت: این حماسه بزرگ قطعاً در محاسبات دشمن قرار خواهد گرفت. 

گفتنی است پخش کلیپ رهنمودهای رهبر انقلاب، حضور شاعر آیینی دیلم استاد علیمرادی و قرعه کشی و اهدای هدایا از جمله برنامه ای جانبی این مراسم بود.

همچنین در این مراسم امام جمعه دیلم، معاون فرماندار و تعدادی از شورای منتخب شهر دیلم حضور داشتند.     

 

ارسال نظرات