مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی:

امامزادگان و بقاع متبرکه قطب ترویج ارزش‌های دینی هستند

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی، گفت: امروزه امامزادگان و بقاع متبرکه قطب ترویج دین و ارزش‌های دینی هستند.
کد خبر: ۸۸۶۴۷۶۹
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت‌الاسلام علی مصائبی با اشاره به غبارروبی مساجد در دهه پایانی شعبان، اظهار کرد: فضای معنوی به وجود آمده در پی غبارروبی چشم نواز است و مردم بهره بیشتری از این فضای حاصل شده خواهند برد.

وی افزود: دهه تکریم که مصادف با دهه پایان ماه شعبان است، آئین غبارروبی مساجد، امامزاده‌ها و اماکن مذهبی انجام می‌گیرد تا شرایط بهره‌مندی از فضائل ماه رمضان در این فضاهای مذهبی به خوبی فراهم شود.

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: ضریح و آستان مطهر امامزاده سیدمحمد کججانی(ع) کرجان، بقعه سیدحمزه تبریز، امامزاده سیدایراهیم مراغه، امامزاده سید اسماعیل میانه و امامزاده سیدمحمدآقا جلفا و امامزاده بزرگ سراب تا اوایل ماه مبارک رمضان غبارروبی می‌شوند.

حجت‌الاسلام مصائبی، توسل به امامزادگان را توسل به فیض الهی دانست و ادامه داد: توسل به ائمه اطهار(ع) و امامزادگان که از اولیای الهی هستتد، توسل به واسط فیض الهی است.

وی از لزوم اجرای برنامه‌های متنوع در امامزادگان گفت و افزود: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان در مناسبت‌های ملی و مذهبی بقاع متبرکه و امامزادگان را سر زنده و با نشاط نگهداری شوند.

حجت‌الاسلام مصائبی، با اشاره به نقش امامزادگان در ایران اسلامی تاکید کرد: امامزادگان در ایران اسلامی همچون ستارگانی اطراف دو شخصیت نورانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) می‌درخشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار