خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مطرح کرد

اقتصاد مقاومتی و تولید ملی اولویت کاری دولت دوازدهم

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اولویت کاری دولت دوازدهم را اقتصاد مقاومتی و تولید ملی دانست گفت: دولت باید برنامه مدونی در ابعاد مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی داشته باشد تا بتواند تولید ملی را به معنای واقعی کلمه انجام دهد.
کد خبر: ۸۸۶۶۷۴۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه با بیان اینکه مجموعه ارکان نظام باید پای کار بیایند تا 24 سیاست اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانند، اظهار کرد: دولت باید بخش‌هایی از سیاست‌هایی راکه مربوط به دولت است و مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند، انجام دهد.

وی دومین اولویت کاری دولت دوازدهم را تولید ملی دانست و تصریح کرد: دولت باید برنامه مدونی در ابعاد مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی داشته باشد تا بتواند تولید ملی را به معنای واقعی کلمه انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال یکی از مباحث مهم و اساسی جامعه است، افزود: بسیاری از فارغ‌التحصیلان از مشکل بیکاری رنج می‌برند که دولت باید درباره ایجاد سالانه یک میلیون شغل که از شعارهای تبلیغاتی زمان انتخابات بوده، پاسخگو باشد.

ابوحمزه با بیان اینکه واردات بی‌رویه در اقلام مختلف به کشور صورت می‌گیرد، یادآور شد: اگر واردات براساس مواد خام و تکنولوژی باشد، اشکالی ندارد و باعث رشد و تعالی می‌شود اما واردات کالاهای بونجول چینی و ترکیه‌ای که باعث بیکاری و تعطیلی کارخانجات داخلی می‌شود، اشتباه است بنابراین دولت باید فکری برای واردات کند.

فرمانده سپاه همدان با تأکید بر کنترل قاچاق کالا به کشور، عنوان کرد: 16 میلیارد دلار کالای قاچاق از گمرکات وارد کشور می‌شود که دولت باید برنامه‌ریزی دقیقی برای مبارزه با قاچاق کالا انجام دهد.

وی ازدواج و مسکن را از دیگر مسائل مهمی دانست که دولت باید پیگیر آن باشد، اظهار کرد: براساس برخی آمارها 12 میلیون جوان واجد شرایط ازدواج در کشور وجود دارد اما به علت مشکل تأمین مایحتاج زندگی نمی‌توانند ازدواج کنند که این امر باعث افزایش سن ازدواج که زنگ خطری برای کشور است، شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت دوازدهم تولید انبوه مسکن و تعیین تکلیف خانه‌های خالی را دنبال کند، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم بر سر مسکن مهر کوبید اما خود کاری برای مسکن جوانان نکرد در حالیکه اگر دولت می‌خواهد مشکل را حل کند باید درباره مسکن ارزان‌قیمت و خانه‌های خالی فکری بکند.

ابوحمزه با بیان اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی نیز دولت باید فکری برای طلاق و موادمخدر در کشور داشته باشد، عنوان کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که نباید نگاه به خارج باشد و اینکه ابتکار، خلاقیت و نوآوری جوانان و مبتکران رها شود، مشکل را حل نمی‌کند.

فرمانده سپاه همدان در ادامه گفت: از دیگر مسائلی که دولت دوازدهم باید به آن توجه جدی داشته باشد این است که وضعیت بانک‌ها را به طور عاجل تعیین تکلیف کند.

وی با تأکید بر مبارزه قاطع و قانونمند با مفاسد اقتصادی در دولت دوازدهم، اظهار کرد: هر کس خلاف قانون عمل می‌کند باید طبق قانون با او برخورد شود و رنگ سیاسی به این موضوع داده نشود.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان، حقوق‌های نجومی، اختلاس 1200 میلیاردی بانک ملی و ملت و مفاسد دیگر از مطالبات مردم از دولت دوازدهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات