قائم‌مقام کمیته امداد استان‌مرکزی خبر داد

مساعدت 70 میلیارد ریالی مردم استان مرکزی به نیازمندان/پرداخت ماهانه کمتر از 500 تومان صدقه

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی در سال گذشته بیش از 70 میلیارد ریال در قالب صدقه به نیازمندان کمک کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۶۷۴۳۳
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عدالت بهرامیقائم مقام کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه کمیته امداد کمک‌های مردمی را در قالب صدقات به صورت یکجا، هدفمند و اثربخش به منظور تامین بخشی از نیازهای محرومان در زمینه‌های درمان، مسکن، اشتغال، امورفرهنگی و جهیزیه هزینه می‌کند، گفت: امکان پرداخت آنی صدقه و کمک‌های مردمی در استان مرکزی فراهم بوده و مردم استان بیش از 70 میلیارد ریال در قالب صدقه به نیازمندان کمک کرده‌اند.

وی اعتمادسازی را نیازمند رفتار و تعامل صحیح و در جریان قرار دادن مردم در همه امور، شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌ها دانست و گفت: سامانه آنی پرداخت نیکوکاری با شماره گیری( # پیش کد تلفن استان/شهرستان *۸۸۷۷*)از طریق تلفن همراه و برای تمامی مشترکین همراه اول و ایرانسل فعال بوده و امکان واریز مستقیم وجوه و کمک‌های مردمی را فراهم کرده است.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: 130 هزار مشترک صندوق صدقات در سطح استان مرکزی وجود دارد که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته و به جای آن از روش‌های نوین جلب مشارکت همچون استفاده از کدUSSDو فناوری نوین بانکی استفاده شده است.

بهرامی سرانه پرداخت ماهانه صندوق صدقات مردم استان بین 400 تا 405 تومان برشمرد و گفت: مردم استان مرکزی بیش از 32 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال گذشته به نیازمندان کمک کردند که این مساعدت‌ها در بخش جشن نیکوکاری رشد 38 درصدی داشته است.

وی در ادامه از مشارکت 16 هزار حامی در طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» خبر داد و افزود: طرح اکرام ایتام به منظور حمایت از کودکان یتیم وطرح محسنین برای حمایت از خانواده‌های نیازمند دارای سرپرست بیمار، ازکار افتاده و همچنین فرزندان غیریتیم خانواده‌های محروم راه‌اندازی شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان ویژه کمک به مددجویان گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای دستگیری از نیازمندان است و امسال برنامه‌ریزی کردیم که 26 هزار خانوار مخاطب کمیته امداد اطعام شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات و منابع ترویج و تبلیغ سنت‌های حسنه اسلامی و جذب کمک‌های مردمی، تسهیل در ارائه خدمات به خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان و همچنین ارتباط با خیران و نیکوکاران به منظور جذب مساعدت و توزیع به موقع کمک‌ها از برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات