خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی:

تاریخ انقلاب نباید تحریف شود/اقامه نماز سیاسی نشود

امام جمعه قم گفت: باید از همه افرادی که در عرصه پیروزی انقلاب حرکت کردند تقدیر کنیم اما تاریخ انقلاب نباید تحریف شود.
کد خبر: ۸۸۶۸۶۱۷
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
تاریخ انقلاب نباید تحریف شود/اقامه نماز سیاسی نشود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد اقامه نماز استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، ضمن تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: 14 خرداد یادآور زحمات و دلاوری‌های امام راحل است، ایشان از برکت امتی بی‌نظیر در تاریخ توانست مقابل ظالمان و ستم‌گران ایستادگی کند.

وی با تاکید بر اینکه امت‌های مختلف در تبعیت از امام خود همت لازم را نداشته‌اند، اضافه کرد: ائمه اطهار(ع) بر جوامع مختلف امامت داشتند و امامان انس و جان بودند به همین علت این تصور که حرکت امامت آنها تعطیل بوده، اشتباه است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مردم از امام خمینی(ره) پشتیبانی کردند، تصریح کرد: مردم در دوران حضرت علی(ع) قیام نکردند به همین علت اکنون فاجعه بزرگی دامن بخش قابل توجهی از مسلمانان را گرفته است؛ در برخی از روایات و احادیث به صورت غیر مستقیم نیز به جایگاه و صفات امام خمینی(ره) اشاره شده است.

وی از اهتمام مردم در تبعیت از امام خمینی(ره) یاد کرد و گفت: ایشان در طول تاریخ یک انقلاب کم‌نظیر را رقم زدند که این انقلاب اکنون به جایگاه‌ والایی رسیده است.

سعیدی با بیان اینکه مردم ورامین پیشگامان حرکت 15 خرداد هستند، تصریح کرد: اکنون همگان سر سفره انقلاب اسلامی هستند چرا که بسیاری از آموزه‌های دینی به برکت این انقلاب احیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید از همه افرادی که در عرصه پیروزی انقلاب حرکت کردند تقدیر کنیم اما تاریخ انقلاب نباید تحریف شود؛ برخی مدعی هستند با دستگیری امام خمینی(ره) قیام در شهر دیگری آغاز شد در حالی که در ابتدای آن روز مردم قم در خیابان‌ها قیام کرده و برخی نیز به شهادت رسیدند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: نماز اذکار و افعالی است که عرصه‌های مختلف زندگی انسان را مورد تاثیر قرار می‌دهد؛ ستاد اقامه نماز همانند مجموعه‌هایی است که راهپیمایی‌ها و مناسبت‌های ملی را در سطح کشور دنبال می‌کنند؛ هر چند گرایش‌های سیاسی محترم است اما این گرایش‌ها را نباید در اقامه نماز دخیل کرد و اقامه نماز نباید سیاسی شود.

وی از حضور شخصیت‌های بسیاری با سلایق مختلف در آستان مقدس حضرت معصومه(س) یاد کرد و ادامه داد: افرادی که با سلایق مختلف در ستاد اقامه نماز فعالیت می‌کنند باید نسبت به رسالت خود اهتمام جدی داشته باشند.

سعیدی یادآور شد: اعضای ستاد اقامه نماز استان قم در ستاد عمود و خیمه دین مبین اسلام فعالیت دارند و با استفاده از ظرفیت‌های استان برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود تلاش می‌کنند.

ارسال نظرات