خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه کشور:

قیام ۱۵ خرداد منشأ پیروزی انقلاب اسلامی است

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه این قیام و خون پاک شهدایی که در این قیام ریخته شد منشا پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب ما ثمره حرکت مردم در ۱۵ خرداد سال ۴۲ و خون‌هایی پاکی است که بر زمین ریخته شده است.
کد خبر: ۸۸۶۸۷۶۱
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله مرتضی مقتدایی در مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) که در حسینیه امام(ره) همدان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطر امام و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ و تسلیت سالگرد رحلت حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: این بانو اولین کسی بود که به پیامبر عظیم الشان(ص) ایمان آورد.

وی با اشاره به تلاش های حضرت خدیجه(س) در حفظ اسلام با بیان اینکه ایشان همواره پشتیبان و تسلی‌بخش پیامبر(ص) در مشکلات و سختی‌ها بود، افزود: در فضیلت این بانو همین بس که بعد از رحلتش پیامبر(ص) فرمود که دیگر زنی همچون خدیجه(س) در عالم پیدا نمی شود.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه در شرایطی که مردم پیامبر(ص) را تکذیب می کردند حضرت خدیجه(س) ایشان را تصدیق و باور می کرد، بیان داشت: یکی از مهم ترین عواملی که باعث ترویج اسلام شد ثروت کلان حضرت خدیجه(س) بود که در اختیار پیامبر(ص) گذاشت و صرف اسلام شد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن بازخوانی جریان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ عنوان کرد: بنابه فرموده امام راحل این روز نباید فراموش شود چرا که حائز اهمیت است.

مقتدایی با اشاره به اینکه این قیام و خون پاک شهدایی که در این قیام ریخته شد منشا پیروزی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب ما ثمره حرکت مردم در ۱۵ خرداد سال ۴۲ و خون‌هایی پاکی است که بر زمین ریخته شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام(ره) با بیان اینکه ایشان بعد از ۸۸ سال عمر پربرکت، جهاد، مبارزه و تلاش به ملکوت اعلا پیوست، اضافه کرد: ایشان به عنوان سرمایه نظام است.

* امنیت امروز کشور حاصل مدیریت و تدبیر مقام معظم رهبری است

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دشمن پس از پیروزی انقلاب در صدد ضربه زدن به انقلاب نوپا بود، گفت: دشمنان با ۸ سال جنگ تحمیلی هم نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی با بیان اینکه در جریان تسخیر لانه جاسوسی و دستگیری افرادی، امریکا در تلاش بود که به صورت مخفیانه این افراد را از کشور بیرون ببرد، افزود: به لطف الهی با قضیه طوفان طبس هواپیمای آنها سقوط کرد و در این مورد نیز ناکام ماندند.

مقتدایی با اشاره به اینکه دشمن، استکبار جهانی و ایادی آنها با وجود ایجاد تحریم‌ها و تهدیدها همچنان در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند و از ضربه زدن به نظام مایوس شده بودند، تاکید کرد: آنها به این نتیجه رسیدند تا وقتی که امام(ره) در بین مردم است، نمی‌توانند علیه نظام حمهوری اسلامی اقدامی انجام دهند و امیدشان به رحلت امام بود و تصور می‌کردند چنانچه امام(ره) در بین امت نباشد بر سر جانشینی ایشان اختلاف پبش خواهد آمد و می توانند حمله کنند تا نظام ساقط شود.

وی با بیان اینکه دو جریان مهم تشییع میلیونی امام راحل و تسریع در تعیین جانشینی ایشان دشمن را همچنان ناکام گذاشت، افزود: با تشییع جانانه مردم از امام(ره)، دنیا به این نتیجه رسید که ملت ایران عاشق امام(ره) هستند و دست از راه امام(ره) برنمی دارند و آنهایی که امید داشتند با رحلت ایشان به اهدافشان خواهند رسید مایوس شدند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به انتخاب امام خامنه ای(مد ظله العالی) به عنوان جانشین امام(ره) در حالی که هنوز پیکر ایشان به خاک سپرده نشده بود، گفت: مجلس خبرگان با تشکیل جلسه به این نتیجه رسید که تنها کسی که از عهده مقام کار بر خواهد آمد و صلاحیت علمی کامل در حد اجتهاد و تقوای لازم برای رهبری و از نظر مدیریت تدبیر لازم و بین مراجع آن زمان صلاحیت رهبری را دارد حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) است.

وی اضافه کرد: اگر امروز نیز بعد از 28 سال از رحلت امام(ره) می خواستند بین مراجع یکی را به عنوان رهبری انتخاب کنند به طور قطع باز امام خامنه ای(مد ظله العالی) خواهد بود چراکه ایشان در طول رهبری نشان دادند با لیاقت تمام، حکیمانه و منطقی رهبری می کنند و در شرایطی که در کشورهای منطقه ناامنی است امنیت کشور چیزی جز مدیریت و تدبیر مقام معظم رهبری نیست که مردم را همواره در صحنه نگه‌داشته است.

* هدف امام(ره) از قیام ایجاد نظام مد نظر قرآن بود

مقتدایی با بیان اینکه ثمره تلاش و زحمات مخلصانه امام راحل نظام جمهوری اسلامی است که به ما هدیه داده است، افزود : راه و خط امام(ره) موجود است و وظیفه ما حفاظت از این نظام است که هدیه الهی است.

وی در بیان انتظار نظام الهی از امت، با بیان اینکه نتیجه قیام امام(ره) و ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان و شهدا ساقط شدن نظام شاهنشاهی، ایجاد نظام اسلامی بود، تصریح کرد : هدف امام(ره) از قیام ایجاد نظام مد نظر قرآن بود.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به آیاتی از قرآن که می‌فرماید «مجاهدانی که برای دین خدا می جنگند خدا یاریشان می کند و این مجاهدان باید تلاش کنند تا نماز را بپا دارند و زکات دهند»، افزود: مجاهدان کشور ما تلاش کردند و به یاری خدا نظام تشکیل شد و این‌ها وظیفه دارند که نماز را به پا دارند و نه اینکه فقط نماز بخوانند بلکه باید به جماعت و اول وقت باشد و اهمیت خاص به آن دهند.

وی با عنوان اینکه اهمیت دادن به نماز و پرداخت زکات جزو ارزش های نظام است که باید حفظ شود، اضافه کرد : نماز سمبل ارتباط انسان با خدا و زکات سمبل حمایت از ضعفا و بیچارگان است که وظیفه کسانی است که نظام را ایجاد کرده اند این همان چیزی است که خداوند از نظام می خواهد.

مقتدایی امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر وظایف ایجاد کنندگان نظام دانست و یادآور شد : امر به معروف و نهی از منکر موجب اصلاح جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به این چهار وظیفه بی تفاوت شد چرا که این ها وظیفه تک تک افراد جامعه است، خاطرنشان کرد : باید ثمره خون پاک شهیدان که انقلاب اسلامی است با انجام این وظایف حفظ شود.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات ابراز داشت: حضور 41 میلیونی در انتخابات موضع عجیبی است و علاوه بر تلاش، امنیت؛ حضور حداکثری و رعایت اخلاق که در انتخابات ایجاد شد بسیار مهم بود و شأن جمهوری اسلامی همین است که رعایت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار