خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد

امربه‌معروف و نهی ازمنکر یکی از اساسی‌ترین ارکان دین اسلام

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اساسی‌ترین ارکان دین مبین اسلام است، گفت: در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر نگهبان دین و قرآن در جامعه است.
کد خبر: ۸۸۶۹۶۲۸
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
امربه‌معروف و نهی ازمنکر یکی از اساسی‌ترین ارکان دین اسلامبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام امیر مطهری ارجمند در کلاس نور مبین که با حضور کارکنان سپاه ناحیه همدان برگزار شد، با اشاره به آیاتی در خصوص امربه معروف اظهار داشت: تمام جهادها و عبادات و اعمال عبادی انسان در مقابل امر به معروف همانند قطره‌ای در مقابل دریا است.

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر از همه عبادات یک سر و گردن بالا تر است، افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اساسی‌ترین ارکان دین مبین اسلام است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: قیام امام حسین (ع) صرفاً برای زنده کردن فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

وی عنوان کرد: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر نباشد آن جامعه مرده است اما اگر در جامعه ای این فریضه الهی اجرایی شود آن جامعه پویا و زنده و از رونق و تقوای الهی برخوردار می‌شود.

مطهری ابراز داشت: جامعه نباید بی تفاوت از کنار منکرات بگذرد و باید طبق شرایط وارد عمل شود تا جامعه اصلاح شود حتی اگر شده با اشاره هم باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پایدار بماند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت این فریضه الهی و ضرورت اجرای آن در جامعه خاطرنشان کرد: در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر نگهبان دین و قرآن در جامعه است.

امربه‌معروف و نهی ازمنکر یکی از اساسی‌ترین ارکان دین اسلام 

انتهای پیام/

ارسال نظرات