خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

سازش با ابر قدرتها هزینه‌ گزافی دارد/آمریکا بدنبال چپاول ثروتهاست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا به دنبال چپاول ثروت‌ها است و سازش با ابر قدرت‌ها هزینه‌های گزافی دارد.
کد خبر: ۸۸۷۰۶۳۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با توصیه همگان به تقوا و پرهیزگاری و دوری از معصیت اظهار داشت: یکی از راهکارهای عملی اخلاق و عرفان و تقرب الی الله، روزه است و حضرت صدیقه کبری در خطبه فدکیه تذکر می دهند که خداوند روزه را واجب نموده تا اخلاص برای انسان تثبیت شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: آشنایی با روح بندگی و اطاعت باید توأم با اخلاص شود در غیر این صورت انسان روح عبادت و بندگی را نمی چشد.

 

امام جمعه کرمانشاه افزود: علامه طباطبایی فرمودند که آن چیزی که یوسف پیغمبر را نجات داد مقام اخلاص حضرت یوسف بود وگرنه همه زمینه ها و مقدمات برای گرفتاری یوسف فراهم شده بود اما مقام اخلاص یوسف او را نگه داشت و او را به مقام عزیز مصر رساند زلیخا به انحطاط کشیده شد و یوسف در چاه افتاده به اوج رسید.


آیت الله علما افزود: ماه رمضان از عنایات الهی موج میزند، رمضان ماه قرآن، دعا و مناجات و رحمت و مهمانی خداوند است و رحمت خداوند دائما به طرف ما می‌ریزد. 

 

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: مؤمن  باید تسلیم خداوند و قرآن و اسلام شود و فانی در اراده پروردگار باشد، چه کرامتی بالاتر از اینکه در ماه مبارک رمضان ما مهمان خداوند هستیم.

 

آیت الله علما گفت: حضرت سید الشهدا (ع) با زبان روزه خداوند را ملاقات کرد، امیرمؤمنان علی علیه السلام می‌فرماید اخلاص نتیجه عبادت و بندگی است و اخلاص غایة الدین است.

 

امام جمعه کرمانشاه تقوا را واسطه میان خداوند و انسان دانست و بیان کرد: چقدر خوب است که انسان با ارتباط با خداوند عمر را بگذراند و انسان با روی سفید خداوند را ملاقات نماید.

 

آیت الله علما افزود: جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل سنت راجع به امام حسن مجتبی می فرماید ایشان صاحب مناقب و اوصاف بسیاری است تمام شخصیت و وجود امام حسن علیه السلام بزرگ منشی و دارای جاه و جلال و حشمت بالایی بود و تمام وجود او بخشش بود.

 

خطیب جمعه کرمانشاه به بیست خرداد سالروز شهادت آیت الله سعیدی اشاره کرد که در زندان و زیر شکنجه به شهادت رسید، ایشان در ادامه بیان کرد چه بزرگانی برای انقلاب به شهادت رسیدند هشت سال دفاع مقدس، ترور ائمه جمعه، هفده هزار ترور و... داشتیم و باید قدر انقلاب را بدانیم و معیاری که امام برای ما تعیین کرده را حفظ کنیم.

 

آیت الله علما بیان کرد: شبهای قدر را در پیش داریم، باید این شبها را قدر بدانیم و این شبها و روزها را به عبادت بگذرانیم. برای ساخت درب سرداب در سامرا و نیم ضریح حضرت زینب به مشارکت عموم نیاز است.

 

آیت الله علما در بخش دیگری از خطبه‌ها به فرمایشات مقام معظم رهبری در مرقد امام اشاره کرد که خطاب به مسئولان و جوانان و همه فرمودند انقلابی گری و انقلابی بودن نسبت به مسئولان یعنی تسلیم زورگویی و دچار انفعال نشویم، آمریکا قلدری می‌کند و به همه زور می‌گوید.

 

امام جمعه کرمانشاه در ادامه تأکید کرد: مسئولان باید رویه و منش امام را دنبال کنند، سی و هشت سال است که این روحیه انقلاب و نظام را حفظ کرده است و لذا ذهن انقلابی امام، عمل و حرکت انقلابی امام باید سرلوحه مسئولین باشد.

 

آیت الله علما با بیان اینکه وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) دستور العمل کار ما است، گفت: مبادا فکر و راه امام تحریف شود، هنر بزرگ امام این بود که توانست با جذابیت شخصی همگان را شیفته خود نمایند امام یکپارچه بندگی بود و مطیع خداوند بود و مثل مطهری ها عاشق امام بودند.

 

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به ایستادگی، صراحت، صداقت و ایمان و توکل امام بیان کرد: شعارهای امام همه جذاب بود و تاکنون برای دنیا و دنیای سیاسیون آزاد جذاب است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه همه مسئولان باید متعهد به اسلام باشند، افزود: قدرت و اتم و موشک ما اسلام است، آمریکا به این دلیل اسلام هراسی را مطرح کرده که اسلام قدرت دارد و زلزله ایجاد می‌کند.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همگان را به اسلام ناب محمدی دعوت می‌نمایند، افزود: امام از روز اول مدافع این حرف بود که اسلام ما را قدرتمند می‌کند.


آیت الله علما با اشاره به تأکید امام در خصوص عدالت اقتصادی و اجتماعی گفت: بالاترین هنر امام این بود که آمریکا را معرفی کرد، ۳۸ سال است که آمریکا را پشت پنجره نگه داشته است.

 

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: ببینید آمریکا چه بر سر حجاز و عربستان آورد.. این رئیس قبیله و کدخدای قدیم چکار کرد.. نصف دارایی عربستان را دو دستی تقدیم رئیس جمهور آمریکا کرد.. خواری و ذلت بالاتر از این، در روز روشن جلوی چشم هشت میلیارد آدم کره زمین.. الان ترامپ برای بقیه هم نقشه دارد بحث قطر راه انداخته و میخواهد از آنان پول بگیرد.

 

آیت الله علما اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که مراقب باشید در چنبره آمریکا نروید، آمریکا ثروت ها را غارت می‌کند، آمریکا قابل اعتماد نیست و اکنون غرب به زبان میآوردند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: مقام معظم رهبری مانند طبیب نصیحت میکنند و هشدار میدهند که گرفتار چپاول گر نشوید، در تاریخ سراغ دارید که نصف دارایی را بدهند تفنگ بگیرند اسلحه هم به عربستان نمیدهد اگر بدهد زنگ زده... اصلا از این حرف ها سر در نمی آوردند.

 

آیت الله علما با بیان اینکه سازش با ابر قدرت ها هزینه های گزاف را تحمیل می‌کند، افزود: رئیس قبیله که رقص شمشیر می‌کند مگر وکیل مردم است، مردم حجاز گرسنه اند.

 

خطیب جمعه کرمانشاه با تأکید بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی گری و عقلانیت می‌گوید: مراقب باشید جای شهید را با جلاد عوض نکنید، مقام معظم رهبری امروز پیام تسلیتی صادر فرمود و خطاب به آمریکا و عربستان بیان نمود که جز افزایش نفرت و بیزاری از دولت آمریکا و عوامل اینها در منطقه مانند سعودی ها کارشان فقط رقت آور است که حدود ۵۰ نفر را با زبان روزه به رگبار بگیرند.

 

آیت الله علما ضمن محکومیت جنایت تروریست ها در تهران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: ملت ایران متحد و ذلت عزم راسخ به پیش خواهند رفت، این کارهای تروریستی در مرقد امام و مجلس بی ارزش است و خفت برای آنان باقی ماند.

ارسال نظرات