خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه بیرجند:

امام حسن(ع) بزرگوارترین مصلح عالم اسلام/ ضرورت حفظ مصالح نظام اسلامی درسی از زندگی پیشوای دوم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه بیرجند گفت: زندگی امام حسن(ع) این درس را به ما می دهد که حفظ مصالح نظام اسلامی ضرورت دارد و گاهی با مقابله و گاهی با صلح باید شرایط را سنجید و ملاحظه کرد سپس تصمیم گرفت که در هر زمانی حفظ مصالح اسلام به چیست؟ صلح است یا جنگ؟
کد خبر: ۸۸۷۱۰۴۱
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

حجت الاسلام والمسلمین احمد اشراقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهارداشت: این امام معصوم در نیمه ماه مبارک رمضان سال دوم هجری به دنیا آمدند.

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) نام فرزند هارون (وزیر حضرت موسی(ع)) را برای ایشان برگزیدند. چون پدرش علی(ع) به منزله هارون بود برای پیامبر(ص). شبر کلمه ای عبری است که به عربی می شود حسن. نام حسن واقعا برازنده ایشان بود.

امام حسن(ع) بزرگوارترین مصلح عالم اسلام

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه سراسر زندگی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) همانند دیگر معصومین درس زندگی و الگویی برای مردمان در تمامی اعصار است افزود: حیات سیاسی ـ اجتماعی ایشان جزء پرشکوه ترین ابعاد زندگی آن حضرت به شمار می رود که در یک تعبیر کوتاه می توان آن بزرگوار را بزرگوارترین مصلح عالم اسلام نام برد.

وی ابراز داشت: مصلح بودن به معنای سازش و کوتاه آمدن در برابر ظالم نیست بلکه به معنای بیان واقعیت و اسرار دینی و نیز نشان دادن راه هدایت، سعادت و محفوظ داشتن مصالح اسلام، امت اسلامی و معرفی خس و خاشاک ها و چهره هایی است که مظهر ضلالت، گمراهی، کفر، شرک و نفاق بوده اند.

امام حسن(ع) با صلح خود معاویه را شکست داد

اشراقی با بیان اینکه امام(ع) با صلح خود معاویه را شکست داد خاطرنشان کرد: زندگی امام حسن(ع) این درس را به ما می دهد که حفظ مصالح نظام اسلامی ضرورت دارد و گاهی با مقابله و گاهی با صلح باید شرایط را سنجید و ملاحظه کرد سپس تصمیم گرفت که در هر زمانی حفظ مصالح اسلام به چیست؟ صلح است یا جنگ؟

وی متذکر شد: به عقیده تحلیلگران تاریخی بزرگترین علت صلح امام حسن(ع) بی بصیرتی و خیانت فرماندهان سپاه حضرت و سست بودن و عدم پایداری مردم بود. در آن شرایط امام حسن(ع) چاره ای جز صلح نداشت و هر تصمیمی جز صلح در آن شرایط غیر عاقلانه و اشتباهی بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه به فرموده شهید مطهری " اگر ایشان در آن شرایط پیشنهاد صلح را می پذیرفتند امروز در مقابل تاریخ محکوم بودند" ادامه داد: امام حسن(ع) با وجود چنین شرایطی اگر به جنگ می پرداختند شکست می خوردند و به عنوان خلیفه مسلمین کشته می شدند و دستاوردی مانند شهادت امام حسین(ع) نداشت.

عصر ما از لحاظ سیاسی با دوره امام حسن(ع) در دو نقطه مقابل است

وی تصریح کرد: شرایط سیاسی امروز کشور ما در داخل و سطح بین الملل به فرموده رهبری شرایط بدر و خیبر است و مردم ما به فرموده امام بزرگوار(ره) از مردم صدر اسلام به مراتب بهتر ، بابصیرت تر و پایدارترند.

اشراقی اضافه کرد: علاوه بر موضع قدرت جمهوری اسلامی، دشمنان ما نیز از لحاظ سیاسی در موضع ضعف قرار دادند و شکست های سنگینی را در چند سال اخیر متحمل شدند. لذا این دو مقطع از تاریخ نه تنها شباهتی ندارند بلکه در نقطه مقابل هم هستند.

پایبندی به استقلال همه جانبه کشور از شاخصه های انقلابی گری

وی با اشاره به شاخصه های انقلابی گری مورد نظر مقام معظم رهبری عنوان کرد: پایبندی به مبانی و ارزش های اسلام، انقلاب اسلامی، هدف گیری مستمر آرمانها ، همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال همه جانبه کشور، حساسیت در برابر دشمن و تبعیت نکردن از او و تقوای دینی و سیاسی از مهمترین این اصول است.

اشراقی با اشاره به مهمترین شیوه انقلابی گری از منظر رهبر انقلاب تاکید کرد: مقام معظم رهبری اخیرا در جلسه سالگرد ارتحال امام فرمودند " انقلابی گری یعنی مسئولان کشور هدفشان راضی کردن قدرتها نباشد و بدون انفعال و تسلیم در مقابل زورگویان، فریب آنها را نخورند و با دوری از ضعف نفس در مقابل شیطان بزرگ همت و هدف خود را در بکارگیری نیروها و منابع داخلی، حل مشکلات و راضی کردن مردم متمرکز کنند".

هزینه سازش با دشمن زبونی و خاری است

وی اظهارداشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند سازش با دشمن نیز هزینه دارد و هزینه سازش ذلیل شدن و خاری در برابر دشمنان است مانند پادشاه عربستان که با خفت تمام در برابر مجسمه استکبار تعظیم کرد و هرچه داشت تقدیم ترامپ کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه بیرجند یادآور شد: اگر تاریخ را خوب مطالعه و بررسی کنیم می بینیم که هرجا سازش با دشمن بوده به خاطر سودی که دشمن از فروش سلاح داشته و توانسته اقتصاد خود را با آن رونق دهد اما برای طرف مقابل جز خفت، خاری و ذلت چیزی نداشته است.

روزه داری برنامه ای مفید برای کمال روحی و معنوی انسان

وی اظهارداشت: انسان علاوه بر جنبه مادی و جسمی دارای بعد معنوی هم هست که هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود برنامه های ویژه ای نیاز دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه بیرجند گفت: همانطور که بعد جسمانی انسان برای رسیدن به کمال مطلوب نیاز به برنامه هایی دارد مانند تغذیه سالم و خوب، بهداشت، امنیت و غیره بعد روحانی و معنوی انسان هم برای رسیدن به کمال مطلوب برنامه هایی دارد یکی از برنامه ها تقوی و پرهیزکاری است.

وی با بیان اینکه انسان باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بردارد و خود را سرگرم لذت ها و شهوات جسمی نکند افزود: یکی از اعمالی که در این راستا موثر و مفید است روزه داری است .

اشراقی خاطرنشان کرد: مومنان با حلول این ماه مبارک با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان ، شب زنده داری و عبادت ، تلاوت قرآن ، دعا ، استغفار ، دادن صدقه و روزه داری روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می کنند و قرب الهی را مسئلت می نمایند که همان کمال مطلوب انسان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها