خبرهای داغ:
پس از گذشت 6 ماه از شوی تبلیغاتی دولت؛

دستور روحانی مبنی بر برنامه ریزی برای مطالعه و ساخت پیشران هسته ای به کجا رسید؟

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، آذر ماه سال گذشته در واکنش به «اهمال، تعلل و نقض برجام» از سوی آمریکا، به سازمان انرژی اتمی دستور داد «برنامه‌ریزی برای طراحی و ساخت پیشران هسته‌ای جهت بهره‌گیری در حوزه حمل‌ونقل دریایی» و «مطالعه و طراحی تولید سوخت مصرفی پیشران هسته‌ای» را آغاز کند و ظرف 3 ماه گزارش عملکرد اینکار را ارائه دهد. حال سوال این است که داستان پیشران هسته ای پس از 6ماه به کجا رسیده است؟
کد خبر: ۸۸۷۲۳۶۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از 598 ،آذر ماه سال گذشته بود که آمریکا قانون تحریمهای ایران موسوم به آیسا را تمدید کرد.



تمدید قانون آیسا مربوط به تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران، موضوعی است که از همان ابتدا در میان مقامات و مسئولان کشور، موجی از انتقادات نسبت به عملکرد ایالات متحده در مورد برجام ایجاد کرد تا جاییکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در واکنش به این اقدام، آن را نقض صریح و فاحش برجام خواندند و به مسئولان امر گوشزد کردند که باید راهکار قاطعی در برابر این بدعهدی آمریکا بیاندیشند.

پس از این اتفاق آقایان دیپلمات کشورمان بالاخره اذعان کردند برجام نقض شده است. در پی تمدید قانون تحریمها، ششمین کمیسیون مشترک برجام تشکیل شد و خروجی آن این بود که "آمریکایی ها گفتند به برجام پایبند می مانند!" همچنین در آن روزها شاهد دستور روحانی به صالحی مبنی بر برنامه ریزی برای مطالعه و ساخت پیشران هسته ای جهت استفاده در حمل و نقل دریایی و تولید سوخت آن و همچنین گزارش عملکرد اینکار ظرف 3 ماه بودیم.



حال سوال این است که داستان پیشران هسته ای و آن نقض فاحش برجام و عکس العمل ایران پس از 6ماه به کجا رسیده است؟

اخیرا عراقچی باز هم مصاحبه کرده و گفته آمریکا حرکات بسیاری برخلاف برجام انجام داده و در تیر ماه کمیسیون مشترک برگزار خواهد شد!!
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها