معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی:

صندوق اشتغال معتادان بهبودیافته در استان پیگیری شود/تاکید بر ضرورت اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: می‌توان صندوق اشتغال معتادان را با کمک خیرین در استان ایجاد کرد که اگر به جد این صندوق احداث شود می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را در این بخش مرتفع سازد.
کد خبر: ۸۸۷۳۶۸۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵

به‎گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شکرالله حسن‌بیگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی امروز در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورا در بخش اشتغال معتادان بهبودیافته و حمایت از خانوارهای بدسرپرست گفت: مشکلات موجود در این زمینه را بایستی از طرقی نمایندگان استان در سطح ملی پیگیری کنیم تا اگر خلاهای قانونی در این بخش ها وجود دارد مرتفع گردد.

وی افزود: بحث آموزش و اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر را از جمله راهکارهای مهم و جدی در بحث مبارزه با موادمخدر بیان کرد و گفت: ایجاد حساسیت در سطح جامعه و افزایش روحیه مشارکت در سطوح مختلف اجتماع در حوزه مبارزه با موادمخدر باید به جد پیگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با تاکید بر نقش خانواده‌ها در بحث پیشگیری از مصرف موادمخدر تصریح کرد: بحث مبارزه با مواد مخدر را باید به محیط خانواده‌ها برد و این حساسیت را در خانواده‌ها ایجاد کرد. اگر والدین نیز آگاهی لازم در این زمینه را کسب کنند و بدانند که چه خطری در کمین فرزندانشان قرار گرفته به طور قطع می‌توانند در پیشگیری از مصرف موادمخدر نقش آفرین باشند و به تبع هزینه‌هایی را که در این حوزه بر دولت تحمیل می‌شود را کاهش دهند.

حسن‌بیگی با تاکید بر ضرورت اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر گفت: ایجاد حساسیت در سطح جامعه و افزایش روحیه مشارکت در سطوح مختلف اجتماع از جمله خانواده‌ها، روحانیون و علما، جامعه دانشگاهی، اصحاب رسانه، خیرین و غیره برای اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است.

وی افزود: طرح «کرامت2» که بناست توسط سپاه و بسیج در بخش مبارزه با موادمخدر در استان اجرایی شود نیز به اجتماعی دن مبارزه با موادمخدر تاکید دارد ولی باوجود اینکه یک طرح جامع و کامل است ولی نیازهایی دارد که بایستی برای رفع این نیازها کمیته‌ای با محوریت سپاه تشکیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی به نقش سمن‌ها در بحث مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در تمامی زمینه‌های بازوی توانمندی برای کمک به دولت محسوب می‌شوند.

حسن‌بیگی با اشاره به مشکلات مطرح شده در این جلسه درخصوص اشتغال معتادین گفت: مشکلاتی که در زمینه ضمانت‌ بانکی مطرح شده است تنها مختص استان نیست ولی می‌توان صندوق اشتغال معتادان را با کمک خیرین در استان ایجاد کرد که اگر به جد این صندوق احداث شود می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را در این بخش مرتفع سازد.

وی افزود: از شهرداری‌ها و به‌ویژه از شهرداری اراک انتظار می‌رود که کارهای مشارکتی را با ورزش و جوانان برای این هفته مبارزه با موادمخدر داشته باشند و با اجرای برنامه‌های فرهنگی در زمینه مبارزه با موادمخدر گام بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات