در سال جاری؛

نزدیک به 10 هزار هکتار از مراتع استان مرکزی طعمه حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در سال جاری در اثر وقوع 4 فقره آتش‌سوزی نزدیک به 10 هزار هکتار از مراتع استان طعمه حریق شد.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۷۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
یوسف یوسفی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه استان مرکزی رتبه ششم در تعداد فقره‌ آتش‌سوزی‌های سال گذشته و نیز رتبه اول در میزان هکتار طعمه حریق شده در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در بازه زمانی سال 82 تا 95 متاسفانه عرصه‌های طبیعی کشور در سطح وسیعی طعمه حریق شده‌اند که استان در این بخش رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: به طور میانگین 20 هکتار از عرصه‌های طبیعی استان مرکزی در هر فقره آتش‌سوزی سوخته است؛ چهار شهرستان شازند، اراک، خنداب و خمین شهرستان‌های بحرانی استان در بخش آتش‌سوزی مراتع هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: 95 درصد آتش‌سوزی‌های مراتع توسط عوامل انسانی ایجاد می‌شود، که در این زمینه استان مرکزی هم مستثنی نیست.
یوسفی یادآور شد: سال گذشته 1709 هکتار از عرصه‌های طبیعی استان در 104 فقره آتش سوزی طعمه حریق شد و خسارتی معادل یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان خسارت به استان وارد شد.

وی حضور به موقع برای مهار آتش را یکی از راهکارهای کاهش خسارات دانست و گفت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند به کاهش سطح آتش‌سوزی کمک کند حضور به موقع برای مهار آتش است که متاسفانه در این رابطه با ضعف‌هایی در استان مواجه هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی و تجهیزات از جمله چالش‌های موجود در بخش حفاظت از مراتع و عرصه‌های طبیعی است.

یوسفی با اشاره به تعداد فقره آتش‌سوزی‌های سال جاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 4 فقره آتش‌سوزی در مراتع استان مرکزی رخ داده است و در مجموع نزدیک به 10 هزار هکتار از اراضی این استان خسارت وارد کرده است که متاسفانه آخرین مورد آن هم در هفته جاری بود که 7 هکتار از مراتع کلانشهر اراک براثر وقوع آتش سوزی که در اثر سهل‌انگاری عابران ایجاد شده بود از بین رفت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات