خبرهای داغ:
استاد شجره طیبه صالحین؛

امام علی(ع) نماد برقراری عدالت در جامعه است/ شب قدر مجال محکم‌کردن پایه‌های ایمان و استحکام اصول و اعتقادات است

ستاد شجره طیبه صالحین گفت: امام علی(ع) نمادی از برقراری عدالت در جامعه و احساس تکلیف در حمایت از محرومان و مستعضفان است.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۱۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، آیت الله حسینی گرگانی استاد شجره طیبه صالحین در جمع شرکت کنندگان مراسم پرفیض احیاء دومین شب از لیالی قدر و سوگواران شهادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی(ع) که در تپه نورالشهدا گرگان برگزار شد، با بیان اینکه شب قدر مجال محکم‌کردن پایه‌های ایمان و استحکام اصول و اعتقادات است، اظهار داشت: شبهای قدر از پرفضیلت‌ترین شب ها است که تمام اعمال و کردار سالانه ما در این شب رقم می‌خورد.

وی افزود: باید در این شبهای با برکت قدر ایمان خود را مورد سنجش قرار دهیم و بکوشیم از لشگر سست ایمان‌ها نباشیم.

این استاد شجره طیبه صالحین یادآور شد: عده‌ای پس از پیامبر اسلام(ص) منحرف شدند، کسانی که علی(ع) و اولادش را خانه نشین کردند ایمانی متزلزل داشتند؛ بی‌تردید شب قدر بهترین فرصت‌ها برای زنده‌کردن اصول و مبانی دین در قلب و جان ما است.

آیت الله حسینی گرگانی بیان داشت: در شب‌های قدر مردم بیشتر از همیشه به سمت اهل‌بیت و خداوند سوق پیدا می‌کنند لذا به برکت این شب‌ها آمار جرم و جنایت تا میزان بسیار بالایی کاهش می‌یابد.

به گفته وی؛ شب‌های قدر بهترین زمان برای توبه در پیشگاه الهی است و در این شب فرشتگان بر زمین نازل شده و شاهد و نظاره‌گر اعمال ما هستند و شایسته است که عبادات ما در این ماه و به ویژه شب‌های قدر طوری باشد که پس از آن همچون نوزاد تازه از مادر متولد شده پاک باشیم.

این استاد شجره طیبه صالحین با اشاره به فضیلت و توفیق بزرگ برگزاری مراسم احیاء شب قدر در جوار قیور مطهر و منور شهدا به عنوان ناظران بر اعمال و رفتار همگان، اذعان کرد: شهدا ایمانی ثابت و مستحکم داشتند و حتی در مقابل گلوله دشمن نیز متزلزل نشدند، اما امروز برخی تنها به بهانه ای کوچک ایمانشان را از دست می‌دهند.

آیت الله حسینی گرگانی با بیان اینکه امام علی(ع) نمادی از برقراری عدالت در جامعه و احساس تکلیف در حمایت از محرومان و مستعضفان است، گفت: امروز بر هر مسلمان آزاده‌ای شایسته است تا سیره و سلوک مولی الموحدین علی(ع) را الگو، اسوه خود قرار دهند تا با گذر از ظواهر دنیا بتوانند در پیشگاه خداوند متعال سربلند و عزتمند زندگی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها