خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند:

ضعف های مدیریتی در اقتصاد کشور باید برطرف شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه نباید در کشور مدیر ناامید و غیر انقلابی وجود داشته باشد،گفت: در سال گذشته مبلغ 2میلیارد و 500میلیون تومان به متقاضیات کارگاه های کوچک و زودبازده تسهیلات داده شده است.
کد خبر: ۸۸۷۵۳۶۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

غلامرضا فلاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: امام خامنه ای(حفظه الله) چند سالی است که شعارهای سال را به موضوع اقتصاد مقاومتی اختصاص داده اندکه توجه مسئولین را به اقتصاد مقاومتی بدهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: باید به داشته ها و سرمایه های که در داخل نظام اسلامی بویژه سرمایه نیروی انسانی بسیار قوی و قشرجوان تحصیل کرده توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه منابع در کشور باید در راستای اقتصاد پویا، فعال و اقتصاد مقاومتی کار شود، افزود: امام خامنه ای (حفظه الله) در سال جاری در حرم امام رضا(علیه السلام) اشاره کردند که اقتصاد مقاومتی اولویت در کشور است ونه فقط در همه سالها بلکه در سنوات قبل هم به این موضوع تاکید داشتند.

دشمن به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور است

فلاحی با تاکید بر اینکه دشمنان ما هم اولویت خود را اقتصاد قرار داده است، عنوان کرد: برای اینکه اهداف خود را بتوانند خود برعلیه نظام اسلامی محقق کنند به دنبال این هستند که به اقتصاد ما ضربه بزنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال این هستند که فشار اقتصادی را برملت وارد کنند، گفت: آنها می خواهند مردم را نسبت به نظام اسلامی و مسئولین دلسرد و بدبین کنند و بین نظام و مسئولین تفرقه ایجاد کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه امام خامنه ای سیاست های اقتصاد مقاومتی رادر چند سال قبل ابلاغ کردند، یادآورشد: ایشان امسال نیز گفتند که اقداماتی در خصوص اقتصاد مقاومتی انجام شده ولی رضایت بخش نیست.

باید ضعف های مدیریتی در عرصه اقتصاد کشور برطرف شود

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد ضعف هایی وجود دارد که اگراین ضعف ها برطرف شود مشکلی نخواهیم داشت، افزود: ضعف هایی نیز در بین مسئولین و در بحث مدیریتی وجود دارد که باید بر طرف شود.

فلاحی با تاکید براینکه منابع سرشار انسانی ، طبیعی،زیر زمینی و رو زمینی در کشور داریم و می توانیم با تکیه بر توان خویش منابع در داخل کشور اقتصاد فعال در سطح منطقه داشته باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با تاکید براینکه هر جا یک مدیر فعال و پرکاری داشته ایم موفق بوده ایم، عنوان کرد: گاهی مدیریت ما بی حال و بی تحرک و غیر انقلابی بوده است اگر مدیران نا امید و غیر انقلابی در کشور وجود داشته باشد موفق نخواهیم شد

وی با بیان اینکه مدیر باید داری قوای استکبار ستیزی باشد، عنوان کرد: مدیران غیر انقلابی، بی برنامه ، استکبار ستیز نبایدداشته باشیم.

نباید در کشور مدیر نا امید و غیر انقلابی وجود داشته باشد

فلاحی متذکر شد: ما درکشور منابع کم نداریم مدیرانی که بی حال اند باید برای آنها تدبیر شود نباید در کشورمدیر نا امید و غیر انقلابی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه 33 میلیون جوان در کشورداریم که این نیروی کاری بزرگی است، گفت: نیروی تحصیل کرده درکشور 10 میلیون نفرمی باشند و 5 میلیون دانشجو نیز در سطح کشور داریم که باید به آنها اعتماد شود و از توان جوان ها بتوان بهره برد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با تاکید بر اینکه عزت ملی ، اقتدار وپیشرفت همه جانبه همه اینها به اقتصاد قوی بستگی دارد، افزود: و اگر اقتصاد قوی نباشد تولید قوی وجود نخواهد داشت و تولید قوی در سایه اقتصاد قوی و مدیریت قوی محقق می شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم اقتصاد ما مطمئن و متکی به خودمان باشد خودمان باید اقدام، حرکت کنیم.

سپاه و بسیج اقدامات خوبی در بعد اقتصاد مقاومتی انجام داده است

فلاحی با اشاره به اینکه روی قیمت نفت همه توجه ما به نفت نباید باشد،افزود: بایدتصمیم بگیریم پول ملی را ارزشمند و خلاء ها و ضعف ها را بر طرف کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج اقدامات خوبی در بعد اقتصاد مقاومتی انجام داده است، گفت: در سطح شهرستان بیرجند کارگاه های کوچک زود بازده اقداماتی صورت گرفته است ارائه تسهیلات به بسیجیان به همراه نظارت و اعمال و پشتیبانی اشتغال زایی خوبی در حد توان صورت گرفته است.

فلاحی یادآورشد: در سال گذشته حدود 150 نفر از متغاضیان کارگاه های کوچک و زود بازده مبلغ 2میلیاردو 500 میلیون تومان در عرصه های مختلف تسهیلات دریافت کرده اند که این امر سبب اشتغال و ایجاد کارگاه های اشتغال شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه در سال جاری توجه ما نیز برموضوع اشتغال و تولید می باشد، گفت: باید توجه مردم را نیز به سمت خرید کالای ایرانی ببریم که این امر از اولویت های مامی باشد و باید بسیجیان را تشویق و ترغیب برای خرید کالاهای ایرانی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر تولید کنندگان ما توجه به بالا بردن کیفیت کالاها و خرید کالای ایرانی انجام دهند،ادامه داد: خرید کالاهای ایرانی کمک شایانی به اقتصاد اسلامی می کند واگر این امر محقق شود کمتر بیکاری در سطح جامعه خواهیم داشت وسبب کم شدن آسیب های اجتماعی خواهدشد.

تولید با کیفیت و تحریم کالاهای خارجی کمک به اقتصاد فعال می کند

فلاحی بالا رفتن سن ازدواج در جوانان، بوجود آمدن مشکلات اشتغال و اعتیادرا از آسیب هایی بیکاری دانست و عنوان کرد: تولید قوی و با کیفیت و تحریم کردن کالاهای خارجی کمک به اقتصاد فعال می کند.

وی تاکید کرد: مردم و مسئولین در این خصوص باید دست به دست هم دهند و کمک کنند تا بتوانیم اقتصاد قوی داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها