خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان؛

آتش به اختیار بودن حاکی از قرار داشتن در شرایط حساس جنگی است /عده ای خواسته یا ناخواسته امامت را امری انتخابی می دانند

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت:: آتش به اختیار بودن حاکی از قرار داشتن در شرایط حساس جنگی است و باید همه بدانند که ما در مقابل تهاجم دشمن قرار داریم و هدف ما غلبه کردن و تجویز گفتمان انقلاب است نه هرج و مرج و مسائل اینگونه .
کد خبر: ۸۸۷۵۵۳۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام جعفر رعایتی پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگار بسیج در رابطه با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن جوانان انقلابی، اظهار کرد: دستور آتش به اختیار معمولا در زمان جنگ داده می شود و این دستور از طرف حضرت آقا گوش زدی به بعضی خواص است که در حال حاضر نیز در زمان جنگ نرم دشمن هستیم.

وی مهمترین دغدغه ملت را جنگ فرهنگی عنوان و گفت: اگر فرهنگ ما استحاله شود همه مسائل ما وابسته به دشمن خواهد شد لذا استقلال ما زمانی مهم است که استقلال فرهنگی را دارا باشیم در غیر اینصورت استقلال اقتصادی و ... کاربردی نخواهد داشت .

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه باید دانست که زمینه، هدف و توصیه مقام معظم رهبری از آتش به اختیار چه بوده است، بیان داشت: ایشان وقتی آتش به اختیار را در شرایط جنگ مطرح کرده اند باید کلید واژه مبارزه مستمر نظام اسلام با نظام سلطه، دو قطب سلطه گر و زیر سلطه، مبارزه ادامه دار نظام اسلام با نظام سلطه، تلاش برخی برای انقلاب زدایی و خود جنگ نرم را مد نظر بگیریم.

حجت الاسلام رعایتی هدف از این توصیه را غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه ها مطرح و گفت: مرکز اصلی فرهنگی در کشور دانشگاه است لذا از آنجا که جنگ در جهت از بین بردن آرمان ها، اهداف، ماهیت انقلاب است مقابله با آنان هم باید در جهت گفتمان انقلاب باشد.

به گفته وی؛ مخاطبان ویژه حضرت آقا   در این فرمان افسران جوان جنگ نرم ، هسته های فکری و اجرایی هستند و این نکته بسیار مهمی است لذا بر طبق گفته حضرت آقا همه هسته های فکری و فرهنگی و عملی و جهادی هر کدام مستقل کار کنند و آتش به اختیار باشند و بدانند همیشه مسائل را نباید از مرکز گرفت و هر زمان که مرکزیت دارای اختلال شد آنجاست که افسران جنگ نرم باید وارد میدان شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان افزود: آتش به اختیار بودن حاکی از قرار داشتن در شرایط حساس جنگی است و باید همه بدانند که ما در مقابل تهاجم دشمن قرار داریم و هدف ما غلبه کردن و تجویز گفتمان انقلاب است نه هرج و مرج و مسائل اینگونه .

حجت الاسلام رعایتی اذعان کرد: نخبه های هسته های فکری هر یک بسته به توانایی، تخصص و تشخیص صحیح خود که قطعا باید عالمانه، منطقی و بدور از احساسات و اخبار کذب باشد در زمان جنگ می توانند آتش به اختیار عمل کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اعتقادات شیعه این است که مقام امامت انتصابی است نه انتخابی، گفت: امروز می بینیم عده ای خواسته یا ناخواسته امامت را امری انتخابی می دانند و مطالبی را به گونه ای به حضرت علی (ع) و امامت انتصاب می دهند که فریاد بسیاری از بزرگان را بلند کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان در ادامه افزود: چنانکه همه ما معتقد هستیم مقام امامت انتصابی بوده و ولایت نیز در ادامه همان است و اینگونه نیست که مشروعیت رهبری و ولایت دست مردم باشد بلکه مقبولیت در دست مردم است.

حجت الاسلام رعایتی خاطرنشان کرد: نخبگان، افراد خاص و کسانی که افسر جنگ نرم در وادی فرهنگی هستند زمانی که احساس می کنند در راس کسانی که می خواهند فرهنگ جامعه را برای مردم تبیین کنند ولی خودشان به اشتباه می روند باید در مقابل اینان موضع گیری کنند و با کمال استقلال، منطق و آیات و روایات دقیقا پاسخ این شبهات را بدهند که مقام امامت امری انتصابی بوده و یکی از اعتقادات اصلی شیعه است و امری فردی نیست که کسی آن را نداند.

انتهای پیام/

 


ارسال نظرات
پر بیننده ها