خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های استان گلستان؛

زندانی به عنوان یک شهروند است؛ کسی حق ندارد حقوق شهروندان صلب کند

مدیرکل زندان‌های استان گلستان گفت: زندانی به عنوان یک شهروند بوده و کسی حق ندارد حقوق شهروندان صلب کند از این رو واحدی به عنوان واحد شهروندی در زندان‌ها راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۸۸۷۷۴۹۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علیرضا رضوانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سال ۹۵ کاهش ۱۵ درصدی ورود مددجویان به زندان‌ها را نسبت به سال ۹۴ در استان شاهد بودیم.

وی افزود: نگاه ما به مددجویان در زندان‌ها نگاه علمی است و نگاه حاکمیت به مددجویان نگاه بزه کاری نیست.

مدیرکل زندان‌های استان گلستان اظهار کرد: در سال جاری ۴۱ نفر از مددجویان که فاقد سابقه و سرپرست خانوار بوده‌اند و مبالغ مربوط به آن‌ها کمتر از ۵۰ میلیون ریال بوده است آزادشده‌اند.

رضوانی گفت: با توجه به کمک‌های برنامه ماه‌عسل در آینده‌ای نزدیک ۲۰ نفر در سطح استان گلستان از زندان آزاد می‌شوند.

وی از افتتاح بازداشتگاه مرکز استان در چند ماه آینده خبر داد و افزود: در این بازداشتگاه با افراد به شکل امنیتی برخورد نمی‎شود و افراد می‎توانند حتی کتاب، روزنامه و موبایل را با خود به همراه داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های استان گلستان اظهار کرد: زندانی به عنوان یک شهروند بوده و کسی حق ندارد حقوق شهروندان صلب کند از این رو واحدی به عنوان واحد شهروندی در زندان‌ها راه‌اندازی شده است.

رضوانی با بیان اینکه اهمیت به موضوع بهداشت و درمان از مهم‌ترین وظایف سازمان ماست، در سال ۹۵ یک مرکز مشاوره درمانی در ندامتگاه گرگان باهدف مشاوره روان‌درمانی تأسیس شد.

وی اظهار کرد: ۲۸ میلیارد تومان در سال گذشته برای آزادسازی زندانیان جمع‌آوری شد که از این میزان حدود ۱۷ میلیارد تومان مربوط به شاکیانی بود که از شکایت خود صرف‌نظر کردند و در واقع می‌توان گفت بزرگ‌ترین خیران شاکیانی هستند که از شکایت خود گذشت می‌کنند.

رضوانی گفت: در جلسه‌ای که با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان برگزار شد، قرار بر این شد طرح آزادی «هر مسجد یک آزادی» در مساجد استان گلستان اجرا شود، همچنین طرح وقف به زندانیان نیازمند اجرایی شود.

وی اظهار کرد: ما یک مرکزی به نام خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانیان تأسیس کردیم و در سه ماه نخست سال ۹۶، ۱۳۴ نفر را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

مدیرکل زندان‌های استان گلستان با بیان اینکه ما به اثربخشی تعلیم و تربیت معتقدیم، اظهار کرد: خصوص اشتغال، کمک ای نقدی و غیر نقدی، کارت هدیه به خانواده زندانیان و... فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم.

وی در رابطه با وضعیت زندان‌های استان گلستان گفت: میانگین جمعیت زندانیان در جهان برای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۷۶ نفر محاسبه می‌شود اما در ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۷۲ نفر در زندان‌ها هستند و این آمار در استان گلستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳۸ نفر است.

رضوانی افزود: یک چهارم جمعیت کیفری ما باید متهم و مابقی محکوم باشند و اگر چنین آماری داشته باشیم می‌توانیم بگوییم وضعیت مطلوبی داریم.

وی گفت: اگر فردی که از زندان آزاد می‌شود دوباره مرتکب جرم شود و راهی زندان شود از دید ما بهتر است از اینکه افراد جدیدی وارد زندان شوند.

مدیرکل زندان‌های استان گلستان اظهار کرد: فضای زندان فضای مناسبی نیست و افرادی که بار نخست وارد آن می‌شوند را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در حال حاضر ۹۰ درصد جمعیت زندان‌های ما را برای بار نخست تجربه می‌کنند.

رضوانی گفت: در زندان‌های ما مؤسسات قرآنی راه‌اندازی شده است و همچنین مرکزی برای یادگیری معلولین ساخته شده است.

وی تصریح کرد: سامانه جامع پرونده شخصیت راه‌اندازی شده و در این پرونده شخصیت رفتاری فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشکلش ریشه‌یابی شود.

مدیرکل زندان‌های گلستان گفت: از نظر فراوانی جمعیت زندانیان باید گفت رتبه نخست مربوط به متخلفین مواد مخدر، سرقت، اشخاص و ... است.

رضوانی با بیان اینکه بازدید مقامات قضایی از زندان استان امر مهمی است، افزود: بازدیدهای ما در سه ماه نخست ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در لیالی قدر یک هزار و ۱۴۲ نفر از مددجوها به مرخصی رفتند و ۱۴۶ نفر از افرادی که حبس آن‌ها کمتر از ۶ ماه بوده است به مرخصی منتهی به آزادی رفته‌اند.

رضوانی اظهار کرد: باید این اعتقاد و باور را در بین دولت‌مردان ایجاد کنیم که زندانی محصول نقص وظایف مسئولین است.

وی تصریح کرد: افرادی که تمایل دارند به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کنند می‌توانند به شماره حساب «۰۱۰۵۶۶۴۶۳۸۰۰۸» بانک ملی در گرگان و شماره حساب «۰۱۰۶۱۱۰۰۷۵۰۰۸» بانک ملی در گنبدکاووس مبلغ مورد نظر خود را واریز کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها