خبرهای داغ:
مرجع تقلید جهان تشیع؛

فراموشی مستمندان نتیجه دنیاپرستی است

یکی از مراجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه مردم به عظمت و جلال خدا معرفت پیدا کنند؛ فراموشی مستمندان را نتیجه دنیاپرستی دانست.
کد خبر: ۸۸۷۹۰۰۸
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر و در جمع نمازگزاران و مهمانان یک ماه ضیافت الهی اظهار کرد: قدرت و عظمت خداوند را نباید نادیده گرفت انسان ره تقوای الهی خودش را مجهز کند.
وی با اشاره به خطبه امیرمومنان امام علی (ع) پیرامون نماز عیدفطر تصریح کرد: همه باید تقوای الهی پیشه کنیم ما همه محتاج پروردگاریم خدایی که بندگانش را توصیه کرده تا گول زرق و برق دنیا را نخورند.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع خطاب به مهمانان ضیافت ماه الهی بر لزوم پرهیز از معاصی تاکید کرد و از آنها خواست تا به حقوق یکدیگر تجاوز نکنند.
علوی گرگانی با اشاره به اینکه خدا فناناپذیر است، افزود: دنیا خانه موقتی است و همه ما رفتنی هستیم لذا نباید اسیر دنیا شویم.
وی با بیان اینکه مرگ از رگ گردن به انسان نزدیکتر است، گفت: برخی تا جنازه می بیننداز آن فرار می کنند، مرگ که بیاید تمام لذت ها از بین می رود، دنیا خانه ماندگار نیست که به آن دل ببندیم.
 این مرجع بزرگ جهان تشیع با تاکید بر اینکه دنیاپرستان به ظلم و زور متوسل می شوند، افزود: دنیاپرستانی که فکر می‌کنند دنیا سرای باقی آنهاست ساختمان‌ها و آپارتمان های چندین طبقه می سازند و احساس می‌کنند تا ابد می‌خواهند در دنیای فانی زندگی کنند.
علوی گرگانی با تاکید بر اینکه دنیا برای دنیاپرستان شیرین و لذت بخش است، اظهار کرد: فراموش کردن مستمندان و نیازمندان نتیجه دنیا پرستی است.
وی گفت: شب نشینی انسان را گمراه و دچار غفلت می کند و مردم را از یاد خدا بازمی دارد.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه انسان برای رسیدن به قرب الهی به درگاه حق توبه کند، افزود: بیایید زودتر توبه کنیم و از معاصی دور شویم.
علوی گرگانی با تاکید بر اینکه عید فطر عید بندگی است، گفت:  خدای مهربان امروز را عید فطر قرار داد تا در مساجد نماز عیدفطر بخوانید. خدا را بسیار یاد کنید و از او بخواهید دعایتان را مستجاب کند.
وی با تاکید بر اینکه دادن زکات فطره واجب است، تصریح کرد: به یکدیگر احسان و محبت کنید، پاکدامن باشید، از جبهه و جنگ فرار نکنید.
این مرجع بزرگ جهان تشیع با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به قدرت الهی پشتوانه محکمی دارد، گفت: موشک های ایران که مقر تروریست ها را هدف قرار داد به اعتراف دشمن پشت شان به لرزه درآمد که به فرموده مقام معظم رهبری این سیلی اول بود.
علوی گرگانی از مردم خواست تا زحمات یک ماهه ضیافت الهی را قدر بدانند و در تزکیه نفس کوشا باشند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها