خبرهای داغ:
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

پادزهر گناه را همیشه حفظ کنید/ «فطر» عید بندگان واقعی خداوند

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: باید تلاش کرد پادزهری که علیه گناه در ماه رمضان در خود ایجاد کرده‌اید را در سایر ماه‌ها حفظ کنید و به این شیوه گناه را در طول زندگی از خود دفع کنید.
کد خبر: ۸۸۷۹۰۵۷
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
پادزهر گناه را همیشه حفظ کنید/ «فطر» عید بندگان واقعی خداوند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علیرضا ایمانی ضمن عرض تبریک به مناسبت عید سعید فطر اظهار کرد: آنچه از سخنان معصومان(ع) به دست می‌آید این است که عید فطر در حقیقت برای کسانی است که توانسته‌اند در ماه مبارک رمضانی که بر آن‌ها گذشت پادزهر گناه را در خود ایجاد کنند.

وی افزود: این روایت هم در اسلام وجود دارد که «هر روزی که در آن گناه نکنید برای شما عید است»، دعای امام سجاد(ع) درباره عید فطر نیز حاوی این مضمون است که روز عید فطر برای کسانی عید است که در رمضان برای انجام عباداتشان اهتمام لازم را داشته‌اند و به وظایف خود به خوبی عمل کرده‌اند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ضمن تأکید بر ضرورت حفظ پاکی که در ماه رمضان به وجود آدمی وارد شده است گفت: در ماه رمضان شیاطین در غل و زنجیر بودند، باید از خدا بخواهید در سایر ماه‌های سال نیز شما را از شر وسوسه‌ها، نقشه‌ها و اغواگری‌های شیاطین در امان بدارد و آن‌ها را از شما دور بدارد تا مبادا این پاکی و معنویتی که در رمضان به دست آورده‌اید را از شما بگیرد.

حجت‌الاسلام ایمانی بیان کرد: نگاهی که پیامبر(ص) و سایر ائمه معصومین(ع) و اولیای الهی به ماه رمضان دارند نگاه وسیله است یعنی ماه رمضان را وسیله‌‌ای برای پاک شدن، کسب معنویت وجودی و نزدیک‌تر شدن به خداوند می‌دانند؛ رمضان ماهی است که 29 یا 30 روز در آن تمرین می‌کنیم پاک باشیم، در برابر خواهش‌های نفس صبر کنیم و بیشتر در لحظه‌هایمان به یاد خداوند باشیم ما را برای پاک بودن در سایر ماه‌های سال آماده می‌کند.

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) در خطبه‌ای که در آخرین جمعه ماه شعبان خواندند درباره رمضان چنین گفتند:« رمضان ماه رحمت و غفران است و چه بخواهید و چه نخواهید مورد کرامت پروردگار قرار می‌گیرید»، پس از خداوند بخواهید این ماه وسیله‌ای باشد برای کمال در سایر ماه‌ها.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بندگان خداوند باید تلاش کنند پادزهری که علیه گناه در ماه رمضان در خود ایجاد کرده‌اند را در سایر ماه‌ها حفظ کنند و به این شیوه گناه را در طول زندگی از خود دفع کنند.

ارسال نظرات