نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی

مسئولان به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به فکر مردم باشند/شوراها شهرداری را انتخاب کنند که منافع مردم را فدای منابع جناحی نکند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مردم از شوراها یک شهردار لایق می‌خواهند اینکه شهرداری برگزینند که ته جیبش سوراخ نباشد و امین مردم باشد.
کد خبر: ۸۸۷۹۸۳۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک خانواده را مهم‌ترین هسته جامعه دانست و گفت: در اسلام نسبت به تشکیل خانواده و انتخاب همسر بسیار سفارش شده است. باید در انتخاب همسر دقت داشت تا بتوانیم نسلی مومن و ولایتمدار و دین‌دار پرورش بدهیم.

وی افزود: رابطه زوجین از آیات حکمت خداست، رابطه‌ای یک روزه و لحظه‌ای نیست بلکه پرورش دهنده نسل بشری است. باید آگاه باشیم که ازدواج امری مقدس است که تنها به ارضای نیازهای جنسی خلاصه نمی‌شود. بهترین رابطه در پرورش نسل دیندار و مومن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نهادهای خانوادگی باید از کیفیت و سلامت لازم برخوردار باشند تا جامعه‌ای متعهد، خدمتگزار، مومن و وفادار و خداترس و غيره شكل بگیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به برکات امر ازدواج برای زوجین گفت: ازدواج ضمن ايجاد آرامش در سلامت جامعه نيز اثرگذار خواهد بود. اسلام همانگونه که نسبت به مسئله ازدواج و تشکیل خانواده بسیار تاکید دارد به اصالت طرفین در امر ازدواج نیز بسیار سفارش کرده است.

وی با تاکید بر افزایش جمعیت گفت: فرهنگ تک فرزندی نباید همچنان در جامعه پابرجا بماند، به مسئله فرزندآوری توجه بیشتری بکنیم، این مسئله نیز فرهنگ سازی شود و این تصور که فرزند بسیار در شأن جامعه امروزی نیست باید از بین برود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مسئولان باید کمک کنند تا بسترهای لازم برای ازدواج جوانان فراهم شود، در بحث ازدواج از چشم و هم چشمی و تجمل گرایی بپرهیزیم. کمک به مقوله ازدواج بی‌شک کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر خطبه‌های خود ضمن تاكيد بر حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان گفت: همان اخلاص و حضور قلب را تا ماه رمضان سال آينده حفظ كنيم. و مراقب هوای نفس خود باشيم در ماه رمضان توبه كرديم پس مبادا توبه خود را بشکنیم.

وی به سالروز تخریب قبرستان بقیع اشاره کرد و گفت: هشتم شوال مصادف با سالروز تخریب قبرستان بقیع توسط رژيم آل‌سعود وهابی، که در 94 سال قبل این جنایت بزرگ را مرتکب شدند. عملكرد آل‌سعود هم در اين مدت كاملا مشخص است، حمايت از منافع رژیم غاصب اسرائيل در منطقه و حمایت از تروریست، امیدواریم كه اين دو غده سرطانی یعنی آل‌سعود و اسرائيل که سال‌هاست توسط استعمار پیر در منطقه به وجود آمدند از بین برود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آل‌سعود در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران حمایت و کمک بی‌شائبه‌ای را به صدام حسین کرد. نزدیک به 100 میلیارد دلار رژیم بعث را مورد حمایت مالی قرار داد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه آل‌سعود یک رژیم قبیله‌ای، وحشی، خشن، جاهل و بی‌منطق است، گفت: ما باید در برابر این جنایتکاران و داعش که حمایت آل‌سعود و اسرائیل را دارد و همچنین رژیم غاصب اسرائیل، ملت شریف ما، رهبر عزیزمان و نیروهای مسلح و سپاه قدرتمند ما باید با جدیت بایستیم و آمادگی داشته باشیم که راه را ادامه دهیم و در ادامه این راه شهید و مجروح دهیم. همه حوادث را تحمل کنیم.

وی ادامه داد: اگر ما پایداری کنیم و بر مواضع رهبری و نظام و وحدت امت اسلامی و مقاومت بایستیم همانگونه که تا به امروز پیروز بوده‌ایم، پیروز میدان خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: داعش کمتر از 5 سال قبل به عراق حمله کرد و یک سوم این کشور را به اشغال خود درآورد و در حال پیشروی به مرزهای ما بودند ولی فتوای آیت‌الله سیستانی و عنایت مقام معظم رهبری راه را بر آنان سد کرد و امروز شاهدیم که موصل آزاد شد و دولت خود خوانده جنایتکار داعش در عراق به قبر سپرده شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به حضور مدافعان حرم از اقصی نقاط کشور برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مقابله با داعش یادآور شد: نیروهای مردمی حشدالشعبی و رهنمودهای مراجع و بزرگان و آمادگی برای شهادت باعث شد امروز عراق آزاد شود و این به معنی آن است که "ما می‌توانیم"؛ ملت ما شیعیان امیرالمومنین علی(ع) می‌توانند.

وی افزود: با وحدت کلمه، انسجام و اقتدار باید در مقابل دشمن بایستیم؛ دشمنان ما به هیچ اصلی پایبند نیستند و در برابر این جنایتکاران تنها ما و خدا هستیم، ما و همت بلند خودمان، ما هستیم و اراده رهبری و اراده ملی. و قطعا ملتی که برای خداست خداوند خود او را یاری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در جریان بمباران شیمیایی سردشت 130 نفر به شهادت رسیدند ولی دنیا سکوت کرد. 10 جلد سند جمع‌آوری کردیم و کیفر خواست علیه صدام و گزارش 350 مورد بمباران شیمیایی نوشتیم ولی مدعیان حقوق بشر سکوت کردند آن وقت ملت ایران را که خود قربانی ترور است را محکوم می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: ملت ما بایستی راهی را که حضرت امام راحل ترسیم کردندرا با همت دنبال کند و حافظ آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است، گفت: متاسفانه غرب همواره به دفاع و حمایت از جریاناتی است که در راستای تامین منافع استکبار و صهیونیسم باشد. بنابریان باید با قدرت بایستیم و در تمامی عرصه‌ها بر خدا توکل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: وحدت کلمه و یکپارچگی ملی را حفظ کنیم. حرف‌هایی که مجب خدشه‌دار شدن وحدت ملی می‌شود را بر زبان نیاوریم با یکدیگر تعامل داشته باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: رقابت‌های انتخاباتی تبدیل به رفاقت شده است. انتقاد حکیمانه آری ولی توهین و اهانت هرگز، دولت دوازدهم باید برای خدمت آماده باشد و از فرصت چهارساله پیش روی نیز کمال استفاده را ببرد غفلت نکند که این دوره مثل خواب می‌گذرد برای چهار سال آینده باید همت کند و با رفع کمبودها وعده‌های انتخاباتی را جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: موضوع اشتغالف واگذاری‌ها و مشکلات معیشتی از سوی دولت جدی گرفته شود، فرهنگ دینی مردم را جدی بگیرند و از حاشیه‌پردازی پرهیز و به مسائل اصلی بپردازند. شورای شهرها نیز به همچنین. چراکه وظیفه اصلی شوراهای شهر انتخاب یک شهردار دلسوزه، لایق، امین، و باصداقت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: شهرداری که فهمیده و امین باشد و به جای بازی‌های سیاسی به فکر باشند مصالح مردم را فدای مسائل شخصی نکنند و منافع مردم را فدای منافع مادی و جناحی نکنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: مردم تنها یک استاندار و فرماندار لایق از وزارت کشور می‌خواهند. از شوراها هم یک شهردار لایق می‌خواهند اینکه شهرداری برگزینند که ته جیبش سوراخ نباشد و امین مردم باشد. گاوبازی و گاوبندی نکند. امانت دار بیت المال باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات