در یادواره شهدای روستای حکیم‌آباد عنوان شد

فرهنگ دفاع مقدس بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی

امام جمعه شهرستان زرندیه گفت: امروز عده‌ای می‌خواهند با نشر شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای منطق اباهه‌گری را رواج دهند که ما باید با تأسی از شهدا و سرلوحه قرار دادن زندگینامه و وصایای شهدا، این مهم را خنثی کنیم.
کد خبر: ۸۸۸۱۰۸۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بسیجیان پایگاه شهیدزین‌الدین و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و شورای روستا یادواره ده شهید روستای حکیم‌آباد با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه شهرستان زرندیه و مداحی برادر علی رضایی و با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و مردم شهیدپرور روستا در مسجد جامع روستا برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در این مراسم با بیان اینکه درست در همین روزگار، در همین سرزمین و دیار ما، همان موقعی که خیلی از ما هنوز شاید آگاهی کامل و کافی نسبت به دین خود پیدا نکرده بودند، شهدا گوی سبقت را ربودند و به سعادت رسیدند، گفت: یاد همه شهدا را باید گرامی بداریم همان شهدایی که از زندگی خویش گذشتند تا ما به  امنیت و آسایش برسیم. 

امام جمعه شهرستان زرندیه با بیان اینکه امروز عده زیادی کمر همت بسته‌اند که ما را از شهدا جدا کنند، افزود: امروز عده‌ای می‌خواهند با نشر شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای منطق اباهه‌گری را رواج دهند که ما باید با تأسی از شهدا و سرلوحه قرار دادن زندگینامه و وصایای شهدا، این مهم را خنثی کنیم. 

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در مقابل جنگ‌های فرهنگی، روانی و تبلیغاتی دشمن پیروز شویم، باید خود را به ویژگی‌ها و خصوصیات شهدا، که  تدین و دینداری، نماز اول وقت خواندن، به واجبات و تکالیف دینی عمل نمودن، آگاه به وظایف خویش بودن، عالم به زمان، ولایتمداری، بصیرت داشتن و مودب به آداب اسلامی بودن مسلح نماییم.

وی علت برخی گرایش‌های جوانان به موضوعات غیردینی را نداشتن باور و اعتقاد محکم به دین عنوان و تصریح کرد: باور قلبی محکم نسبت به دین و مذهب سبب شده که هیچ توطئه و ترفندی برای جدایی از دین بر جوان تأثیرگذار نمی‌شود.

امام جمعه شهرستان زرندیه با بیان اینکه امروز ما نسبت به شهدا وظایفی داریم، گفت: امروز باید در مراکز فرهنگی، آموزشی و دانشگاهی و جامعه از اخلاق شهدا صحبت شود و این وظیفه را نهادهایی چون رسانه ملی، آموزش‌و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز نشر و چاپ کتب باید بر دوش بکشند چراکه بیان این ویژگی‌ها برای جامعه به ویژه قشر جوان تأثیرگذار است.

اهدای لوح یادبود به خانواده‌های معظم شهدا و گلباران و عطر افشانی مزار مطهر شهدا از دیگر برنامه‌های این یادواره شهدا بود.

این یادواره تقدیمی کوچک بود به پیشگاه تمامی شهدای گرانقدر ما که در راه حق جان فشانی کردند.


انتهای پیام/
ارسال نظرات