خبرهای داغ:
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در گیلانغرب:

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند عزم جدی نهادهای فرهنگی است

حجت الاسلام تیشه کنی با تاکید بر مصونیت بخش بودن حجاب و عفاف در برابر آسیب های اجتماعی گفت: ترویج فرهنگ اسلامی حجاب و عفاف نیازمند عزم جدی مردم ونهادهای فرهنگی است.
کد خبر: ۸۸۸۲۷۴۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
حجت الاسلام  تیشه کنی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از گیلانغرب،  بر ضرورت  پیگیری، تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی عفاف و حجاب آثار موثر و البته  سعادت بخش آن در جامعه تاکید و اظهارکرد: مسئولان به‌منزله روح و مردم به‌منزله جسم هستند اگر روح بیمار شود، جسم نیز از آثار آن متأثر خواهد بود.

 

وی حضور و تاثیر  مسئولان و دستگاههای متولی برنامه های فرهنگی را  در امر ترویج آموزه های حسنه دینی از جمله حجاب و عفاف موثر دانست و  تصریح کرد: در برهه کنونی شاید یکی از علت‌های افزایش کم‌حجابی و یا در برخی از مکان‌ها بی‌عفتی، تعلل و کم‌کاری برخی از دستگاه‌های مسئول در رسیدگی به این امور باشد.

 

مسئول  دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلانغرب بابیان اینکه در قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب، 26 دستگاه متولی این موضوع در کشور عنوان‌شده‌اند، ابراز داشت: در حوزه بسط و ترویج حجاب، شورای عالی انقلاب در سال 84 این قانون را تصویب کرده و 26 دستگاه را مسئول در زمینه عفاف و حجاب معرفی کرده است.

 

حجت‌الاسلام  تیشه کنی بر ضرورت وجود یک نهاد و شاکله  خاص برای پیگیری مقوله  حجاب و عفاف  تاکید کرد و گفت: وجود  یک  نهاد  به عنوان  متولی برنامه های حجاب  و عفاف  به عنوان یکی از  فرهنگ های  اسلامی  حسنه  در مجموعه دولت ضروری به نظر می رسد.

 

وی  موضوع  حجاب و عفاف و بسط و گسترش نمود و آثار ان در بطن جامعه را  در واقع ترویج مصادیق  مصونیت بخش شخصیت زنان در جامعه عنوان کرد و بابیان اینکه مولای متقیان حضرت علی (ع) می‌فرمایند" اگر غیرت مردها کم شود بی‌حجابی زنان شیوع پیدا می‌کند"، گفت: در قیاسی بحق و روشن چنین استنباط می شود که  پایین آمدن عفاف و حجاب در جامعه باکم شدن غیرت مردان رابطه مستقیم دارد.

 

 این مسئول استقرار  بیش از پیش پایه های معنوی حجاب و عفاف را در جامعه موثر و البته سعادت بخش  و سدی در برابر گسیل آسیبهای اجتماعی و تهدیدات نرم فرهنگی  و غربی دشمنان  دانست.

 

 

مسئول  دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در گیلانغرب با اشاره به کلید واژه راهگشای آتش به اختیار اظهار داشت: در حوزه ابراز کلید واژه مهم آتش به اختیار مقام معظم رهبری (مد ظله) شاید بتوان این مسئله را به‌عنوان گفتمان امربه‌معروف و نهی از منکر در نظر داشت یعنی هر فرد مسلمان شیعه و انقلابی هرکجا تخلفی دید بی‌تفاوت از آن عبور نکرده و تذکر خود را ابراز کند.

ارسال نظرات