خبرهای داغ:
امام جمعه بندرگز:

اهمال‎كارى دستگاه ديپلماسى‌ ایران درباره حمایت فرانسه از منافقین/ مرزبندی با بیگانگان شاخصه‌ مهم فعاليت سياسى است

امام جمعه بندرگز گفت: در حالی که گروهک تروريستى منافقین به اسم آزادى بيان در فرانسه علیه ایران عرض اندام مى‌كند اما وزارت‌خارجه کشورمان با اهمال‎کاری و بى‌توجهى به مانور تروريست‌هاى ضدانقلاب، هيچ اقدامى حتی در حد احضار سفير فرانسه انجام نداده است.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۶۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس، حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه بندرگز، با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، بر ضرورت تبیین و تشریح موضوع «حیا و غیرت» به‌عنوان لازمه عفاف و حجاب‌ تأکید و اظهار کرد: اختلال در نظم و آرامش روحى جامعه، فروپاشى خانواده، افزایش طلاق، افزایش اختلافات و نزاع‌هاى خانوادگى، هتک حیثیت دختران و مشکل‌آفرینى براى پسران از جمله آثار منفی بدحجابی در جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه خودکفایى در تولید چادر مشکى و حمایت از تولید داخلى ضروری است، گفت: باید اجرای طرح عفاف و حجاب که در سال 1384 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد، پیگری شود و وزارت کشور گزارش عملکرد آن را مطالبه کند.

امام جمعه بندرگز با اشاره به عقد قراردادهای نفتی، گفت: اگرچه جذب سرمایه خارجى مورد توجه مجموعه نظام به‌ویژه مقام معظم رهبرى است اما مدتی است جذب سرمایه‌گذارى خارجى بعد از توافق هسته‌اى ایران با کشورهاى ۱+۵ به یکى از موضوعات مورد توجه در بین فعالان اقتصادى، جریانات سیاسى و اصحاب رسانه تبدیل شده است.

حسینی افزود: رفتار دولتمردان در جذب سرمایه خارجی مورد انتقاد برخى از متخصصان اقتصادى، گروهاى سیاسى کشور و حتی مورد تشویق و حمایت تعدادى دیگر از جریانات و گروهاى سیاسى قرار گرفته است.

وی با اشاره به قرارداد جدید نفتى دولت و به‌ویژه وزارت نفت با شرکت فرانسوى «توتال»، مطرح کرد: نخستین قرارداد IPC به مدت ۲۰ سال، بین شرکت ملى نفت ایران و شرکت فرانسوى «توتال» در حالی در 12 تیرماه‎جاری امضا شد که با توجه به سابقه عملکردى این شرکت در ایران، وجود ابهامات در قراردادهاى IPC ، ابهام در اخد مجوز از شورای امنیت توسط وزیر نفت و مسائل دیگر، تردیدهایی به این قرارداد وارد شود.

* فرانسه در اجراى تعهدات خود نسبت به ایران بسیار بدسابقه است

امام جمعه بندرگز به کارنامه نامناسب، وعده‌هاى نسیه اقتصادى و حمایت نقد از تروریست‌ها توسط فرانسه اشاره کرد و یادآور شد: بنى‌صدر و مسعود رجوى پس از آشوب‌افکنى در بهار ۱۳۶۰ و فرار از ایران در پاریس پناه گرفتند طوری که به تدریج فرانسه در کنار بغداد به مأمن اصلى سازمان تروریستى منافقین تبدیل شد و در سال‎های اخیر که سازمان منافقین در فهرست گروه‎های تروریستی ثبت شد، منافقین به طور آزادانه در فرانسه مشغول فعالیت بودند.

وی با اشاره به اینکه حمایت فرانسه از گروهک تروریستى منافقین در حالى است که این کشور همواره در اجراى تعهدات خود نسبت به ایران بسیار بدسابقه است، تاکید کرد: مردم ایران هنوز خلف وعده‌هاى شرکت‌هایى مانند پژو و رنو را فراموش نکردند که پس از فروش کالاى خود به ایرانى‌ها، در حالی که آن کالاها هیچ ارتباطی به برنامه هسته‎ای ایران نداشت از تأمین قطعات یدکى این کالا خوددارى کردند و یا شرکت توتال با وجود دریافت مبالغ کلان از ایرانی‎ها از اجراى تعهدات خود سر باز زد و  پروژه‌هاى نفتى را نیمه‌کاره رها کرد.

امام جمعه بندرگز به اشاره چرایى سکوت و انفعال دستگاه دیپلماسى در برابر حمایت غرب از گروهک منافقین، گفت: تنها دو روز از سفر وزیر خارجه کشورمان به فرانسه گذشته بود که خاک این کشور میزبان همایش جنایتکارترین گروهک تروریستى علیه مردم ایران شد طوری که فرانسه با آغوش باز منافقین را تکریم کرد و حتى پیش از بازگشت وزیر خارجه به تهران، تحریم‌هاى دیگرى را علیه ایران تصویب کرد.

*اعتراف به تأثیر منافقین در فتنه ۸۸

امام جمعه بندرگز با اشاره به اظهارات مریم رجوی در نشست منافقین در فرانسه مبنی بر اینکه هسته اصلى شورش‌ها در فتنه 88 را گروهک منافقین تشکیل داده بود، تصریح کرد:  انتشار چنین اظهاراتى بار دیگر یکى از معضلات سیاسى کشور طی سال‌هاى اخیر را به چالش مى‌کشاند و بخشى از جریان‌هاى سیاسى کشور را در معرض پاسخگویى به افکار عمومى قرار مى‌دهد.

وی گفت: در واقع مسأله مرزبندى با بیگانگان، اپوزیسیون و ضدانقلاب، از شاخصه‌هاى مهم فعالیت سیاسى است که ‌بى‌توجهى به آن حفره‌هاى امنیتى فراوانى را ایجاد و فضاى رقابت‌هاى سیاسى کشور را بسترساز نفوذ دشمن خواهد کرد.

حسینی متذکر شد: بى‌توجهى به اصل مرزبندى با بیگانگان، اپوزیسیون و ضدانقلاب در فعالیت‎های سیاسى باعث شد تا باشکوه‎ترین انتخابات ریاست جمهورى در سال ۱۳۸۸، به چالشى امنیتى در کشور مبدل شود طوری که امروز سرکرده گروهک منافقین با افتخار از نقش‌آفرینى در آن حوادث یاد کند!

وی با طرح چند سؤال مبنی بر اینکه  چه کسانى سال 88 شعارهاى ساختارشکنانه علیه ارزش‌هاى یک ملت و انقلاب سر داده و مناقشه در نتایج یک انتخابات را به بحرانى ملى بدل کردند، گفت: اگر آن روز این جریان سیاسى به وظیفه خود در قبال انقلاب و ملت و حضرت امام (ره) عمل مى‌کرد، امروز سردمدار گروهک ورشکسته منافقین نمى‌توانست از عملکرد خود در فتنه ۸۸ با افتخار سخن بگوید و براى کسب درآمد بیشتر در حضور سران صهیونیستى و وهابى خود دٌم تکان دهد!

* اهمال‎کارى دستگاه دیپلماسى‌ ایران درباره منافقین

امام جمعه بندرگز تأکید کرد: در حالی گروهک تروریستى که حتى اعضاى خود را به استثمار مى‌کِشد در خاک فرانسه به اسم آزادى بیان علیه ایران عرض اندام مى‌کند و سعى دارد با عرضه خود به آمریکا و سعودى‌ها خویش را احیا کند که وزارت‌خارجه ایران با بى‌توجهى به مانور تروریست‌هاى ضدانقلاب، هیچ اقدامى حتی در حد احضار سفیر فرانسه انجام نداده است.

حسینی بیان کرد: اهمال‌کارى وزارت خارجه درباره منافقین حتى با وجود اینکه افکارعمومى کشورمان به‌صورت خودجودش در شبکه‌هاى اجتماعى علیه اعمال قبیح این تروریست‌ها وارد عمل شد، سؤال بزرگى است که به نظر مى‌رسد این وزارتخانه باید به آن پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر منافین به ابزارى براى طرح‌هاى خام آمریکا، رژیم صهیونیستى و عربستان تبدیل شدند‌ طوری که در نشست امسال آنها نیز، رویکرد هم‌گرایى و عادى‌سازى روابط برخى کشورهاى عربى همچون عربستان با رژیم صهیونیستی دنبال شد، اظهار کرد: منافقین به‌عنوان حلقه واسط روابط  عربستان سعودی و اسرائیل براى برنامه‌ریزى علیه ایران ایفاى نقش خواهند کرد تا این دو کانون تروریست‌پرور با هدف قرار دادن کشورمان و اعلام دشمنی مشترک، زمینه اتحاد خود را بیشتر فراهم کنند.

امام جمعه بندرگز خاطرنشان کرد: در این شرایط براى اروپائیان بسیار وقیح است که جمهورى اسلامى و سپاه پاسداران را با اتهامات واهى تحریم مى‌کنند اما خود به دعوت تروریست‌ها پاسخ می‎دهند و در جمع آنها مى‌نشینند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها