خبرهای داغ:
به قلم فاطمه احمدی مدرس حوزه و دانشگاه؛

حجاب حق الناس است

عضو هیئت رئیسه بسیج جامعه زنان استان گلستان گفت: حجاب نشانه پذیرش قانون خدا و پذیرش اصول دین و جلب رضایت و خرسندی خداوند متعال است.
کد خبر: ۸۸۸۳۵۶۴
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
به قلم فاطمه احمدی مدرس حوزه و دانشگاه و عضو هیئت رئیسه بسیج جامعه زنان استان گلستان ؛
 

حجاب نشانه پذیرش قانون خدا و پذیرش اصول دین و جلب رضایت و خرسندی خداوند متعال است که انسان با آن عبودیت و بندگی خود را در معرض آزمون قرار می دهد .

ضمن اینکه یادمان باشد این حق الله، حق الناس هم است و کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت می دهم و به امنیت اجتماعی آسیب برساند .

 پوششى که اسلام آن را به عنوان یک حکم شرعى اعلام کرده است یک عمل ظاهرى و گسسته از عوامل و پایه‏ ها نیست بلکه حجاب خیمه عفاف بانوانى است که آن را بر پایه‏ هاى خود استوار کرده و باعث ترویج ارزش امنیت اجتماعى می شوند.

از نشانه های بیرونی حجاب رعایت آن در ظاهر و پوشش و همچنین رفتار و گفتار می باشد.

 در فرهنگ کشورهای اسلامی و به ویژه ایران حجاب از جایگاه بلندی برخوردار است و دشمنان همواره تلاش کرده‏اند میان حجاب و اصل دین جدایی به وجود آورند.
چادر بیش از هر لباسی حجم و حرکت بدن را می پوشاند و بزرگواری و فروتنی زن را در برابر احکام اسلام و ارزشهای اخلاقی آشکار می سازد.
با توجه به واقعیتهاى موجود از حجاب در جامعه باید تمام ابزارهاى فرهنگ‏ ساز از قبیل کتاب، مطبوعات و صدا و سیما به سوى ارزش هاى اسلامى که یکى از بارزترین آنها رعایت پوشش و حجاب برتر و مطلوب و امنیت اجتماعى فراگیر است هدایت شوند و همه افراد را به مهمترین وجهى رهنمون شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها