اردوهای جهادی مظهر سازندگی و محرومیت‌زدایی/خودسازی اولین هدف اردوی جهادی

روحانی حاضر در اردوهای جهادی گفت: هدف اصلی در اردوها خودسازی است و وقتی که در اردو حاضر می‌شویم از تمام کارهای خود دست می‌کشیم و برای رضای خدا و برای مردم کار می‌کنیم و به گفته مقام معظم رهبری که فرمودند در مباحث فرهنگی "آتش به اختیار باشید" مصداق همین اردوهای جهادی است.
کد خبر: ۸۸۸۴۲۲۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ گروه جهادی «مکتب‌الحسین» که با عشق به خدمت عازم مناطق محروم کشور می‌شوند چند سالی است که در شهرستان کمیجان حضور پیدا می‌کنند و برای زدودن غبار محرومیت در این شهرستان تلاش می‌کنند.

مهدی صمدی یکی از جهادگرانی است که در این اردو حضور دارد و از تجربیات چهار ساله حضور خود رد این اردوها گفت، از اینکه روحانی این گروه جهادی است برای اینکه جهادگران در بخش خودسازی به اهداف مد نظر دست پیدا کنند.

وی با اشاره به مسئولیت خود در این اردو گفت: بنده به عنوان روحانی و مربی کلاس قرآن و احکام در خدمت بچه‌های روستا هستم. خوشحالم از اینکه 20 نفر از بچه‌های روستا در کلاس‌های اردو شرکت می کنند.

این روحانی جهادگر تصریح کرد: کلاس‌ها براساس شرایط سنی کوکان در دو سطح سنی جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده است و از ساعت 9 صبح کلاس‌ها در مسجدجامع روستا شروع می‌شود. کودکان این روستا با عشق و علاقه خاصی در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند که تقویت روحیه ما به عنوان جهادگران حاضر در این اردوها بسیار اثرگذار است.

صمدی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: عنوان جهادگر بسیج سازندگی و این اردوهای هجرت را قدر بدانید. شما که خودتان محورهای اصلی این حرکت عظیم هستید، این را قدر بدانید؛ از خدای متعال شاکر باشید. مسئولین و دیگران، مدیران و کسانی که دست اندر کار امور هستند، آنها هم این حرکت عظیم را قدر بدانند.

وی افزود: هدف اصلی در اردوها خودسازی است و وقتی که در اردو حاضر می‌شویم از تمام کارهای خود دست می‌کشیم و برای رضای خدا و برای مردم کار می‌کنیم و به گفته مقام معظم رهبری که فرمودند در مباحث فرهنگی "آتش به اختیار باشید" مصداق همین اردوهای جهادی است که عده‌ای جوان با انگیزه الهی برای کمک به مردم روستاهای محروم که مورد غفلت مسئولین قرار گرفتند در روستا حاضر می‌شوند و کار فرهنگی و آموزشی انجام می‌دهند.

این روحانی جوان حاضر در اردوهای جهادی گفت: حضور جهادی در روستا چه کار فرهنگی بکنند یا نکنند اثرگذار است. البته باید این اردوها به صورت پیوسته و با هدفمندی برگزار شود تا در یک بازده زمانی مشخص چند ساله به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به مشکلات فرهنگی در جامعه روستایی بایستی اقدامات فرهنگی در روستاها به صورت مداوم و پیوسته باشد و در این راستا با قشر جوان روستا ارتباط برقرار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات