خبرهای داغ:
به همت معاونت تعلیم و تربیت برگزار شد؛

نشست استادیار و سرمربیان صالحین ناحیه امام حسن مجتبی(ع)

به همت معاونت تعلیم وتربیت ناحیه امام حسن مجتبی(ع) نشست استادیار با سرمربیان صالحین در سالن جلسات شهید عطری این ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۵۲۲۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

جلسه استادیار با سرمربیان صالحین  برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین احمد ولی زاده استادیار ناحیه امام حسن مجتبی(ع) و جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم بیان داشت: در آیات صالحین، آیه 114 سوره آل عمران به 5 ویژگی برای صالحین اشاره دارد که این صالحین چه کسانی هستند. این 5 ویژگی صالحین عبارتند از: اول ایمانشان به خداوند بالا است دوم ایمان به معاد دارند یعنی فکر واعتقاد به مبداء و معاد سبب به سعادت و کمال رسیدن خود فرد می شود و باعث سلامتی فکری و باورهای اعتقادی است. سوم امر به معروف می کنند چهارم نهی از منکر می کنند پنجم در کار خیر سبقت می گیرند.کسانی که این 5 ویژگی را داشته باشند در گروه صالحان قرار دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: سپاه پیشگام و پیشرو در بُعد پاسداری از انقلاب اسلامی است. الحمدالله در سپاه جمعیت خوبی وجود دارد. بسیج 20 میلیونی داریم و جامعه ما اسلامی است. تکلیفی که بر دوش سپاه قرار دارد رساندن جامعه اسلامی به وضع مطلوب و خوب است.

وی در ادامه اظهار داشت: مسجد باید محور همه فعالیت ها و عرصه های خدمتی بسیج باشد. پایگاه مقاومت بسیج پایه و جایگاهش در مسجد است. پایگاهی که از مسجد فاصله دارد باید در مسجد قرار بگیرد برای اینکه رویکرد بسیج مسجد محوری است لذا فعالیت های بسیج باید در مسجد صورت بگیرد.

حجت الاسلام ولی زاده گفت: چرا باید جوانان ما که از نابترین و انقلابی ترین جوانان می باشند از مسجد و روحانیت به دور باشند و از رویکرد این جوانان در فعالیتهای مسجد استفاده نشود. بلکه باید این جوانان بسیجی در مسجد و در کنار روحانیت باشند و بکارگیری شوند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام جعفر آزادمنش مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسن مجتبی(ع) ابراز داشت: سخنان مقام معظم رهبری باید تبیین شود مانند قرآن که تفسیر می شود که طرف مقابل وظیفه خودش را به خوبی بداند.

وی افزود: هیچ راهی به غیر از تبیین سخنان مقام معظم رهبری نیست و باید فرمایشات رهبری برای بسیجیان و تمام مردم بیان شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال 93 فرمودند: گاهی می شود که مسئول متوجه نیست در متن جامعه چه دارد می گذرد اما آن جوان که در متن جامعه است می فهمد. یعنی آن جوان که بعضی ها آن را تندرو می دانند. می تواند در حل مشکلات آن جامعه کمک کند.

در ادامه جلسه امیر حسین مرادی فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) گزارشی از اقدامات انجام شده در بحث صالحین ارائه نمود.

ارسال نظرات