مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک

هفته عفاف و حجاب، فرصت فرهنگ‌سازی پوشش اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: هفته عفاف و حجاب، فرصتی برای تبیین آسیب‌ها و پیامدهای ناشی از فرهنگ برهنگی و همچنین فرهنگ‌سازی پوشش اسلامی در جامعه است.
کد خبر: ۸۸۸۵۷۶۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: از آنجا که در دیدگاه اسلام هدف از حکومت علاوه بر تامین نیازهای مادی مردم توجه به مصالح معنوی و حفظ ارزش‌های اخلاقی و دینی است لذا حکومت اسلامی موظف است بستری مناسب جهت رشد و تعالی معنوی افراد جامعه فراهم نماید.

وی افزود: حکومت اسلامی به افراد لایق و شایسته برای شکوفایی استعدادها میدان می‌دهد و زمینه رشد و ترقی آنها را مهیا می‌سازد به همین خاطر قانون اساسی جمهوری اسلامی موظف است همه امکانات خود را برای ایجاد محیط مساعد در جهت رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با تمامی مظاهر فساد و تباهی به کار گیرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: انسان از آنجا که یک موجود اجتماعی است و جامعه بزرگی که در آن زندگی می کند از یک نظر همچون خانه او است، حریم آن همچون حریم خانه او محسوب می‌شود پاکی جامعه به پاکی او کمک می‌کند. باتوجه به همین اصل در اسلام با هر کاری که فضای جامعه را مسموم یا آلوده کند به شدت مخالفت و مقابله می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدی تاکید کرد: حفظ حجاب و عفاف هم در بین بانوان و هم در بین آقایان باید به عنوان یک ارزش تلقی و رعایت شود چراکه بی‌حجابی و بی‌حیایی مقدمه‌ی ورود به ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی افزود: باید با ارائه برنامه‌های فرهنگی در قالب ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین اقشار مختلف جامعه به تحکیم خانواده کمک کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک در پایان خاطرنشان کرد: حجاب مانع گمراهی و خود نمایی و حافظ حرمت و آداب عفت و حیا شده و به حفظ اعتلای شخصیت فردی و تحکیم بنیاد خانواده و عفت و اخلاق اجتماعی بر زن می افزاید و همچنین  امنیت و آرامش را برای خانواده و جامعه به ارمغان می آورد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات