خبرهای داغ:

برگزاری گردهمایی عفاف و حجاب در کرمانشاه

گردهمایی عفاف و حجاب با موضوع "صیانت از حریم خانواده" در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۶۰۶۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  گردهمایی عفاف و حجاب با موضوع "صیانت از حریم خانواده"  به همت بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه کرمانشاه در استادیوم آزادی این شهر برگزار شد.

 

سرهنگ کریمی، فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه در این مراسم با اهدا تحیات و سلام به روح امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ایران بویژه شهدای مدافع حرم اظهار داشت: در سال ۱۳۱۴ با روی کار آمدن رضا خان قلدر، استکبار جهانی در کشورهای اسلامی بویژه در خاورمیانه به دنبال تغییر سبک زندگی برآمدند و با وجود رضا خان این اتفاق در ایران در حال رخ دادن بود که با مقاومت مردم مسلمان و علما و مرجعیت دینی، مقاومت سرسختانه ای علیه کشف حجاب شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه در ادامه افزود: به دنبال کشف حجاب در سال ۱۳۱۴، در مسجد گوهرشاد مشهد مقدس، تجمع اعتراض آمیزی صورت گرفت که منجر به شهادت و مجروحیت ۲۰۰۰ و دستگیر شدن ۱۵۰۰ نفر شد و لذا از ۱۷ تا ۲۳ تیر هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

 

سرهنگ کریمی حجاب را سلاح برنده و محکم در دست مسلمانان دانست و گفت: دشمن برای خلع سلاح مسلمانان به دنبال اشاعه فرهنگ غربی و ابتذال در ایران اسلامی بود و به‌عنوان نمونه جاسوس کهنه کار انگلیسی گفته بود اگر بتوانیم حجاب و چادر را از سر دختران مسلمان برداریم گام بسیار بزرگی برای خلع سلاح مسلمانان برداشتیم و تاختن به حجاب به ویژه چادر راه خلع سلاح مسلمانان است.

 

وی از دستگاههای فرهنگی خواست تا در برابر تهاجم فرهنگ دشمنان که سلاح برنده خواهران کار را نشانه رفته، مقاومت کنند تا جامعه ای با حجاب کامل و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی داشته باشیم و شاهد ولنگاری و فرهنگ برهنگی نباشیم.

 

سرهنگ کریمی تأکید کرد: ان شاءالله هر یک از بسیجیان، سفیر فرهنگی حجاب و عفاف باشند.


امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به حاشیه رفته است

 

همسر گرانقدر شهید مدافع حرم، شهید علیخانی در گردهمایی عفاف و حجاب که با موضوع "صیانت از حریم خانواده" در استادیوم آزادی شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: من باافتخار همسر سردار شهید حاج محمد حسین علیخانی هستم و ثمره زندگی ما سه هدیه الهی است.

 

همسر شهید علیخانی در ادامه با توصیه همه بانوان به رعایت حجاب و عفاف گفت: نامه ای از امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف به نواب خاصه رسیده مبنی بر اینکه بانوان را به رعایت حجاب و عفاف دعوت نمایند، باید توجه داشت که در کنار حجاب باید عفت در کلام و راه رفتن و ظاهر نیز رعایت شود.

 

وی بااشاره به حساسیت و تأکید شهید علیخانی نسبت به امر عفاف و حجاب گفت: شهید علیخانی وقتی خواستند حجاب را به خانواده و اقوام توصیه کنند، بسیار هزینه کردند و مقدار زیادی چادر مشکی با کیفیت عالی خریداری نمودند.

 

همسر شهید علیخانی با استناد به روایات بانوان آمر به معروف را بهترین بانوان امت دانست و بیان کرد: پوشش بچه هایی که در این مراسم از مهد کودک حضور دارند مناسب نبود و بهتر بود با توجه به موضوع همایش حجاب بهتری می‌داشتند.

 

وی اظهار داشت: الان در این جمع خانم هایی با آرایش غلیظ حضور دارند و این وضعیت برای خانواده‌های شهدا دردناک است، شهید علیخانی خانواده و بچه‌ها را بسیار دوست داشت و بدانیم که هر چه انسان باتقواتر باشد علاقه‌اش به خانواده بیشتر می‌شود.

 

همسر شهید علیخانی بیان کرد: وقتی خانم‌ها بزک کرده بیرون میآیند و مورد نگاه آقایان قرار می‌گیرند مطمئن باشند که آن خانواده متزلزل می‌شود، اکثر طلاق ها از خانواده هایی است که حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کنند.

 

وی همچنین اظهار کرد: شهید علیخانی از نوجوانی در جبهه ها حضور داشت و از همان آغاز زندگی، اعتقادات خود را درست نمود، و من افتخار به دختر شهید علیخانی افتخار میکنم و الان خادمی بچه هایم را میکنم، دختر من در بیرون از منزل با حجاب کامل حضور می‌یابد و در منزل هم چادر رنگی دارد و هیچ وقت بدون چادر در محضر هیچ نامحرمی ظاهر نشده است و من خدا را شکر میکنم.

 

همسر شهید علیخانی زن را مظهر جمال خداوند دانست و عنوان کرد: حجاب وسیله امتحان خانم هاست، شهدای مدافع حرم بسیار بزرگ هستند و اگر شهدا را دوست دارید حجاب و عفاف را رعایت کنید.

 

وی بیان کرد: همسر من واقعا مهربان و دلسوز بود و به تمام معنا باسواد و در تمام مسائل حرفی برای گفتن داشت، مهم این است که در جامعه گناه صورت نگیرد و الان متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر کاملا به حاشیه رفته است و امر به معروف و نهی از منکر جهاد است.

 

وی بیان کرد: به جای شعار دادن در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید عمل کرد، شهید علیخانی اهل عمل بود و تربیت فرزندان باید برای بانوان در اولویت باشد و سپس به اصلاح روح خود بپردازند.

 

درصد بالایی از زندانیان و معتادان در ایران افراد متأهل هستند

 

فهیمه فرهمندپور در گردهمایی عفاف و حجاب که با موضوع "صیانت از حریم خانواده" در استادیوم آزادی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یک شبهه و اتهام بزرگ در مورد حجاب به زن مسلمان وارد شده  و این فکر نادرست تا حدودی روی برخی از لایه های جمعیت مسلمان هم اثر نهاده است که حجاب نشانه ای است که اسلام خواسته زن را محدود و محصور در خانه نماید.

 

 

فرهمندپور بیان کرد: آیت الله جوادی آملی بیان کردند که اگر اهمیت و ضرورت حضور اجتماعی زنان دلیلی جز حجاب نبود  دلیل قانع کننده ای نبود و اگر بنا بود که زنان فقط در خانه بمانند و هیچ حضور اجتماعی نداشته باشند اصلا حجاب تشریح نمی شد.

 

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) حجاب را لباس مشارکت و کار اجتماعی زنان عنوان نمودند، و لذا حضور و مشروعیت حضور اجتماعی زنان در حجاب است و زن مسلمان با حجاب خود نشان می دهد که عنصر ارزشمندی است که باید در جامعه حضور داشته باشد و مشارکت اجتماعی داشته باشد.

 

مشاور امور بانوان وزیر کشور افزود: زن مسلمان با حجاب هرجا هست باید بهترین باشد و آگاه ترین زنان خانه دار باید زنان با حجاب و متدین نظام باشند.

 

فرهمندپور افزود: حجاب نه تنها محدودیت نیست بلکه عامل و عنصر انرژی بخش، پیش برنده و الهام بخش فعالیت های اجتماعی است و اسلام به دو عرصه حریم خصوصی و حریم عمومی معتقد است و این دو عرصه کاملا از هم متمایز و بر هم موثراند.

 

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل احساسی و توجه به نیازهای عاطفی و تامین نیازهای طبیعی و غریزی متعلق به حریم خصوصی است، گفت: این مسائل نباید به حریم عمومی راه یابد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در تمام دنیا و قریب به اتفاق کشورها، بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در بین افراد مجرد شایع است اما در ایران قریب به ۷۰ درصد معتادان متأهل هستند و این مسئله نشان می دهد که خانواده در ایران نتوانسته کارکرد و ماموریت خود را به خوبی در برابر آسیب های اجتماعی شناسایی کند.

 

مشاور امور بانوان وزیر کشور افزود: بسیاری از زندانیان در دنیا افراد مجرد هستند اما در ایران بخش قابل توجهی از زندانیان متأهل‌اند و این مسئله نشان می دهد که خانواده در برابر وظایق خود کوتاهی کرده است.

 

فرهمندپور افزود: یکی از دلایل افزایش سن ازدواج در کشور این است که بخشی از نیازهای طبیعی افراد شامل نیازهای بصری و کلامی در حریم اجتماع تامین می شود و خانواده زیر سوال می رود.

 

وی گفت: باید در حفظ و صیانت از حریم خانواده مانند شیر کنام و بیشه خانواده را محافظت کرد، متاسفانه در سازماندهی فکر اجتماعی در جامعه بویژه در مسائل فرهنگی و به طور خاص در مسئله حجاب و عفاف، جامعه ما از دیدگاه و تفکر قرآنی در برخی جهات فاصله گرفته و حتی برخی از متدینین و مبلغین و برنامه ریزان و مروجین فرهنگی از فرهنگ قرآنی در موضوع حجاب و عفاف فاصله گرفتند و در بسیاری از مواقع حجاب و عفاف را تنها اموری زنانه تلقی می کنند.

 

فرهمندپور تصریح کرد: این دیدگاه که فضای اخلاقی و اجتماعی صرفاً با آموزش و اصلاح زنان اصلاح می شود، کاملاً با نگاه قرآنی متفاوت است و در سوره مبارکه نور ابتدا مردان امر به رعایت عفاف شدند.

 

مشاور امور بانوان وزیر کشور گفت: در هفته حجاب و عفاف انواع برنامه ها و جلسات برای زنان برگزار می شود اما چند جلسه برای مردان برگزار می شود.. و چقدر برای پسران دانشجو جلسات حجاب وعفاف برگزار می شود.

 

فرهمندپور گفت: در سوره مبارکه نور به موضوع ازدواج جوانان اشاره شده است، باید توجه داشت که اگر ترویج ازدواج نباشد حجاب به تنهایی عفت تولید نمی کند.

 

مشاور امور بانوان وزیر کشور افزود: برداشت گزینشی باپیام های قرآنی، برای ما حامعه کاملاً دینی ایجاد نمی کند و خانواده ها باید به مسئله ازدواج فرزندانشان بپردازند.

ارسال نظرات