خبرهای داغ:
فرمانده سپاه گرگان:

حضور زنان در خانواده و عرصه‌های مختلف جامعه بسیار تاثیرگذار است

فرمانده سپاه گرگان گفت: انقلاب اسلامی ایران چنین الگوی نوینی از زن را براساس آموزه‌های اسلامی ارائه کرده است که در آن بانوان در منزل و خارج از آن به عنوان انسان‌هایی تاثیرگذار مطرح هستند.
کد خبر: ۸۸۸۷۰۸۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سرهنگ سید علی مهاجر پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از خواهران محجبه کارمند و اصناف شهرستان گرگان که به همت بسیج ادارات این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فرمایش حضرت امام راحل اظهار کرد: سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است. زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می‌کند؛ و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد می‌کند. مبدأ همه سعادت‌ها از دامن زن بلند می‌شود. زن مبدأ همه سعادت‌ها باید باشد.

وی خاطرنشان کرد: دیروز مردانی از جنس اراده های فولادین در جهاد نظامی و دفاعی حماسه ای شگرف آفریدند و پیروز میدان جنگ سخت شدند و زنان دیروز با تشویق ها، حمایت ها و تربیت نسل حسینی و زینبی در جهادی همه جانبه گوش به فرمان رهبر خود در صحنه ها حاضر بودند.

فرمانده سپاه گرگان ادامه داد: امروز مدافعان حرم نیز همچون رزمندگان دفاع مقدس راه آنان را ادامه می دهند لذا شما شیر زنان باید در تداوم راه مقدس آنان در جهاد علمی، اقتصادی، فرهنگی و ... در کنار غیورمردان ایران زمین فاتح میدان جنگ نرم باشید و پشت دشمن را به خاک بمالید.

سرهنگ مهاجر با اشاره به نقش بانوان در جامعه دینی و درون خانواده گفت: همسرداری، مادری و تربیت فرزندان و خانه داری به ترتیب از اولویت های نقش بانوان در خانواده می باشد که مدیریت منزل نیز نامیده می شود که با هدف ایجاد تعادل منطقی در سه بخش کارهای روزمره در منزل، مشاغل خانگی و مدیریت اقتصاد خانواده می توان آن را تقسیم کرد.

وی با بیان اینکه زن در جامعه دینی دارای مشاغل اجتماعی است، اذعان کرد: اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی بیرون از خانه زنان نیز بعد دیگری از زندگی آنان است که از نظر اسلام زنان می‌توانند در عرصه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت کنند.


فرمانده سپاه گرگان ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران چنین الگوی نوینی از زن را براساس آموزه‌های اسلامی ارائه کرده است که در آن بانوان در منزل و خارج از آن به عنوان انسان‌هایی تاثیرگذار مطرح هستند.

سرهنگ مهاجر یکی از تحولات مهمی که در پرتو انقلاب اسلامی در زنان ایران به وجود آمد را تحول روحی و فکری آنان عنوان و گفت: از این رو پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد حضور زنان در عرصه‌های مختلف همچون 8 سال دفاع مقدس و سازندگی کشور و پیشرفت‌های علمی می‌باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها