خبرهای داغ:
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان:

نقش تاثیرگذار امام صادق(ع) در ایجاد انقلاب فرهنگی

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: امام صادق (ع) نقش تاثیر گذاری در ایجاد انقلاب فرهنگی در سطح جهان اسلام برعهده داشتند.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۲۱
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از روابط عمومی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل عامری، در خصوص فرا رسیدن شهادت رئیس مذهب شیعه امام صادق(ع) اظهار کرد: همان گونه که حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌ اي مي‌فرمايند، امام صادق(ع) مرد مبارزه، علم و دانش بود.
وی افزود: محفل درس امام صادق(ع) و ميدان آموزشي كه آن بزرگوار به وجود آورد، هم قبل از دوران خود و هم بعد از دوران خود در تاريخ زندگي امامان شيعه بي‌نظير بود.
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: همه‌ حرف هاي درست اسلام و مفاهيم اصيل قرآن كه در طول يك قرن و اندي به وسيله‌ مغرضان و مفسدان يا جاهلان تحريف شده بود، همه‌ آنها را امام صادق(ع) به شكل درست بيان كرد.
وی افزود: امام صادق(ع) براي قبضه كردن حكومت، قدرت، به وجود آوردن حكومت اسلامي و علوي مشغول يك مبارزه‌ دامنه ‌دار و پيگير بود، امام صادق(ع) زمينه را آماده مي‌كرد تا بني‌اميه را از بين ببرد و به جاي آنها حكومت علوي را كه همان حكومت راستين اسلامي است، بر سر كار بياورد.
حجت الاسلام عامری با بیان اینکه امام صادق(ع) مرد تشكيلات بود، اظهار کرد: ایشان يک تشكيلات عظيمي از مؤمنان خود، از طرفداران جريان حكومت علوي در سراسر عالم اسلام از اقصاي خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفريقا به وجود آورده بود.
وی تصریح کرد: نمودارهاي مهم و برجسته ای همچون تبیین و تبلیغ مسأله‌ امامت، تبليغ و بيان احكام دين به شيوه‌ فقه شيعي و نيز تفسير قرآن به روال بينش شيعي و وجود تشكيلات پنهاني ايدئولوژيك-سياسي در زندگي امام صادق(ع) وجود داشت.
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان با اشاره به زوایای مختلف شخصیت امام صادق(ع) از منابع اهل سنت، گفت: رسالت امام صادق(ع) در میان ائمه اطهار(ع) رسالتی است که با توجه به خصوصیات زمانی خویش می توان در نوع خود کم نظیر دانست.
وی نقش ایشان را در ایجاد یک انقلاب فرهنگی در سطح جهان اسلام بسیار مهم و تاثیر گذار خواند، افزود: با نقشی که این امام بزرگوار داشتند همه مذاهب اسلامی را تحت تأثیر خود قرار دادند.
حجت الاسلام عامری در خصوص مبارزه منفی با ظلم و ظالم، اظهار کرد: امام صادق(ع) همچون سایر اجداد طاهرینش پرچم مبارزه با ظلم را هیچگاه بر زمین نگذاشت و از مظلومین حمایت می کرد.
وی تصریح کرد: شکل و قالب مبارزاتی امام صادق(ع) مبارزه با شمشیر نبود، این امام بزرگوار قلم و زبان خویش را در این مسیر به کار می گرفت و گاه که سکوت خود را می شکست آشکارا خلافت بنی عباس را به نقد می کشید.
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: امام صادق(ع) با بینش و دوراندیشی منحصر به فرد خود نیک می دانست که قیام و انقلاب با شمشیر در آن مقطعی که جامعه با یک خلاء جدی فرهنگی روبرو بود نتیجه ای در بر نداشته و همه قیام ها را محکوم به شکست می دید تا جائی که پیش بینی شکست قیام زید بن علی بن الحسین عموی خود را نیز کرده بود .
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: علم جفر از جمله علومی است که منسوب به امام جعفر صادق علیه السلام است، حضرت در علم فقه و تفسیر نیز سرآمد بود، مکتب کلامی او بگونه ای بود که بنابر نقل ابن تیمیه بزرگان اهل سنت همچون احمد بن حنبل به او اقتدا می کردند.
وی در خصوص مقام زهد و تقوای امام صادق(ع) افزود: ایشان چنان مستغرق در دریای معرفت الهی بود که گرایش او به دنیا قابل تصور نیست.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها