خبرهای داغ:
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی:

نظام ارجاع الکترونیک در گلستان اجرا می‎شود

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: نظام ارجاع و نوبت‎دهی الکترونیک در فاز نخست در 3 شهرستان استان گلستان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۸۹۰۳۶۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، محمدرضا هنرور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح پزشک خانواده از سال ۸۴ آغاز و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تحولاتی در این راستا به وجود آمد.

وی با بیان اینکه در برنامه چهارم ردپای پزشک خانواده مبتنی بر نظام ارجاع وجود دارد، تصریح کرد: بیمه سلامت در سال گذشته بخشی از وزارت بهداشت شده و دوستان در این بخش با تعامل بیشتری در حوزه بهداشت فعالیت میکنند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در نظام ارجاع پزشکان متخصص با توجه به اطلاعاتی از سوی پزشکان عمومی دریافت می‌کنند اقدام به معالجه بیمار می‌کنند و نحوه این فعالیت‌ها را به پزشک عمومی اطلاع می‌دهند.

هنرور گفت: نظام ارجاع و نوبتدهی الکترونیک در فاز نخست در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار جمعیت اجرا میشود و در فاز بعدی در شهرهای بالای 20 هزار نفر تا 100 هزار نفر جمعیت اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون با اجرای موفقیت‌آمیز آزمایشی نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیک در شهرستان آق‌قلا، گسترش این سامانه را در شهرستان‌های بندر ترکمن و علی‌آباد کتول مد نظر قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به مشکلات طرح نظام ارجاع اظهار کرد: نداشتن ساختار نظام‌مند برای پذیرش بیماران ارجاعی سطح یک در سطح تخصصی، نبود سازوکار مناسب برای کنترل حضور بیماران در سطح تخصصی بدون پذیرش شدن در سطح یک، نبود سازوکار مشخص برای تعیین پزشک متخصص و زمان ویزیت بیمار در سطح تخصصی توسط پزشک خانواده و ... از جمله مشکلات این طرح هستند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برای رفع این مشکلات و اجرای درست قانون تهیه پرونده الکترونیک سلامت برای افراد به عنوان یک اولویت مهم وزارت بهداشت و درمان مد نظر قرار گرفته است.

هنرور افزود: در این راستا استان گلستان به عنوان استان پیشرو در راهاندازی سامانه اطلاعات بهداشتی از سال 1393 با طراحی و پیادهسازی سامانه «ناب» اقدام به تکمیل فرآیند پرونده الکترونیک سلامت کرده است.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بیان کرد: در بیمارستانهای دزیانی، صیادشیرازی، طالقانی و کلینیک تخصصی ویلا خدمات فوق تخصصی به بیماران ارائه میشود.

وی از رونمایی نرم‌افزار نوبت دهی ناب توسط وزیر بهداشت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: طرح دندان‌پزشک خانواده در قالب طرح تحول سلامت ابلاغ شده است و در حال حاضر ۵۲ دندان‌پزشک خانواده در استان فعالیت می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر ۲۶۶ پزشک خصوصی و ۲۲۴ ماما در بخش خدمات به بیماران خدمات ارائه می‌کنند و در نظام ارجاع هم به خدمات‌رسانی خود ادامه می‌دهند.

هنرور در پایان از آئین افتتاحیه اجرای نظام ارجاع در گلستان در هفته آینده خبر داد که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام میشود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها