خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت:

۱۵ هزار اهل سنت به حج تمتع اعزام می شوند

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت از اعزام 15 هزار اهل سنت به حج تمتع در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۱۶۷۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی قاضی عسکر پیش از ظهر امروز در همایش متمرکز زائران استان گلستان اظهار کرد: یکی از دلایلی که در سال گذشته نتوانستیم حاجی به حج تمتع اعزام کنیم وقوع دو حادثه غم انگیز مسجدالحرام و فاجعه منا در مراسم حج سال ۹۴ بود.

وی افزود: ما نمی‌توانستیم بدون تضمین جمعیت عظیمی از زائران را به حج ببریم اما با توجه به نپذیرفتن شرایط از سوی کشور عربستان نتیجه این شد که از حج محروم شدیم.

قاضی عسکر ادامه داد: از زمانی که دعوت‌نامه شرکت در حج از سوی کشور عربستان ارسال شد تمام تلاش خود را به کار بستیم تا شرایط یک حج آبرومندانه را برای حجاج ایرانی تأمین کنیم.

وی افزود: در جلسات گفتگو همواره بر مسئله عزت و حرمت حجاج ایرانی تاکید شد و وزیر حج کشور عربستان در توافق‌نامه خود کتباً تأیید کرد که تمام تلاش خود را برای حفظ حرمت و تکریم حجاج ایرانی به کاربرند.

صدور بیش از ۲۰ هزار ویزای الکترونیکی برای حجاج

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت گفت: بیش از ۲۰ هزار ویزای الکترونیکی برای حجاج ایرانی صادر شده است و مابقی ویزا هم به زودی صادر می‌شود.

قاضی عسکر ادامه داد: با توجه به مشکلات سیاسی بین دو کشور عربستان و ایران در نهایت توافق شد تا نیمی از حمل‌ونقل حجاج ایرانی توسط هواپیمایی ایرانی و نیمی دیگر توسط هواپیماهای صعودی انجام شود.

وی تصریح کرد: قرار بر این شده در حج تمتع سال جاری ۱۰ نفر به عنوان اعضای کنسول ایران در عربستان حضورداشته باشند و شرایط را ارزیابی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت در رابطه با احقاق حق‌وحقوق خانواده‌های فاجعه منا اظهار کرد: دولت عربستان اعلام کرده هنوز هیچ حق و حقوقی به هیچ کشوری پرداخت نشده است اما در آینده‌ای نزدیک این کار عملی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما به عنوان نمایندگان شما همواره بر عزت و کرامت و بزرگی شما در مذاکرات تاکید داشتیم و حج شما در سال جاری همراه باعزت و کرامت خواهد بود.

قاضی عسکر گفت: متأسفانه برخی حادثه منا را بهانه قراردادند و اعلام کردند کمک به فقرا بهتر از حج رفتن بوده و در برخی شایعات فضای مجازی شنیده شد برخی حاجیان شهرها فیش حج خود را به کمک به فقرا اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم متوجه شدیم تمامی این موارد شایعه بوده و به نیت دور کردن مسلمانان از این فریضه الهی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت ادامه داد: شایعات دیگری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه مفتی‌های عربستانی گفته‌اند ریختن خون شیعیان حلال بوده، اما باید گفت این سخن از سوی برخی مفتی‌های داعش برای وحدت‌شکنی گفته شده است.

قاضی عسکر تصریح کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که عمده این فضاسازی‌ها و تبلیغات مسموم ناشی از یک سلسله فرضیات ذهنی و نه واقعی است و تحقیقات نشان می‌دهد که منشأ ایجاد القائات و تبلیغات منفی در خارج از مرزهاست.

وی با بیان اینکه ثواب حج با کمک به فقرا قابل برابری نیست، افزود: حاجیان افراد خیری هستند و هم حج خود را انجام می‌دهند و در کنارش قطعاً به فقرا هم کمک می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت اظهار کرد: در سال جاری ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ثبت‌نامشان تمام‌شده و هزاران نفر در رزرو هستند و این نشان از درک بالای حجاج دارد که به شایعات دشمنان توجهی ندارند.

قاضی عسکر با بیان اینکه ۱۵ هزار نفر از حجاج کشور را اهل سنت تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: وحدت شیعه و سنی در استان گلستان موجب افتخار است.

وی خطاب به زائران خانه خدا اظهار کرد: نگران برگزاری حج امسال خود نباشید چرا که این حج آبرومندانه برگزار می‌شود اما ممکن است در هر مراسمی حوادثی رخ دهد.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت گفت: برای رفاه حجاج ایرانی خیمه‌های کولر دار در نظر گرفته شده است و ۳۰ درصد منازل تعیین‌شده برای اسکان نوساز است.

 قاضی عسکر با اشاره به برخی صحبت‌ها پیرامون اینکه مناسک حج منفعت مالی زیادی دارد، اظهار کرد: چنین حرفی درست نیست چراکه قیمت تمام‌شده امکانات از حجاج گرفته می‌شود و تفاوت قیمت‌ها تنها به مسئله اسکان برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه برای کاهش هزینه‌های حجاج در سال جاری تصمیم گرفته شد لباس مشترک حذف شود، گفت: علاوه بر نرم‌افزار موبایل ویژه زائرین دستبندی توسط شرکت ایرانی طراحی‌شده که حاوی اطلاعات زائر بوده و به ما در شناسایی هویت زائرین کمک می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت گفت: در پشت پرده تشکیل «کمپین نه به حج» افرادی هستند که از کشور فراری شده و به دامان منافقین پناهنده شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها