رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور

تریبون نماز جمعه باید مواضع نظام را تبیین و تفسیر کند/سپاه پاسداران نماد اقتدار نظام/فتنه‌گران نباید در نظام جای خشک کنند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح هر کشوری نماد اقتدار نظام هستند، گفت: اگر نیروهای مسلح تضعیف شود اقتدار یک ملت زیر سوال رفته است. باید این را کاملا متوجه باشیم. نماز جمعه از اقتدار نظام حمایت می کند.
کد خبر: ۸۸۹۲۰۷۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در همایش گرامیداشت سالروز پنجم مرداد و سالروز تاسیس نماز جمعه به فرمان امام راحل در مصلی اراک برگزار شد با اشاره به صدور حکم امامت آیت‌الله طالقانی به عنوان اولین امام جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: بیش از 4 ماه نبود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رهبرکبیرانقلاب اسلامی امام خمینی(ره) نخستین حکم امامت جمعه را به نام عالم مجاهد و شخصیت انقلابی مطرح زمان آیت الله طالقانی به عنوان ابوذر انقلاب صادر فرمودند و در 5 مرداد 58 اولین نماز جمعه در دانشگاه تهران اقامه شد.

وی ضمن گرامیداشت نام و یاد آیت‌الله طالقانی به عنوان مجاهد انقلابی و ابوذر انقلاب گفت: حضرت امام خمینی(ره) درخصوص این مجاهد انقلابی فرمود؛«آیت‌الله طالقانی مستقل تفکر می‌کردف نه غرب زده بود و نه شرق زده. اسلامی بود و به دنبال تعلیمات اسلامی بود. و برای یک ملت مفید و رفتنش ضایعه‌ای است.»

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور نماز جمعه را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: جا دارد یاد شهدای محراب و دیگر شهدا اسلام را گرامی بداریم چراکه هرچه داریم از شهدا داریم. ما بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم مباد که این همه ایثار و فداکاری را از یاد ببریم.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: یکی از کارهای فرهنگی موثر ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شامخ شهدا است، یکی از عواملی که انقلاب را حفظ کرده همین فرهنگ ایثار و شهادت است و ما براساس تکلیف شرعی و هدایت‌های اسلامی موظف به ترویج این فرهنگ هستیم. فرهنگی دشمن به دنبال مصادره آن است.

وی افزود: 900 امام جمعه سراسر کشور نسبت به این توطئه دشمن هوشیار هستند و اجازه نمی دهند که این فرهنگ مورد غفلت قرار گیرد. نماز جمعه چشمه جوشانی در نظام اسلامی است که دشت دل‌ها را سیراب و نهال اندیشه‌ها را شاداب می‌کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تصریح کرد: نماز جمعه جریانی است که از مرکز ولایت سرچشمه می‌گیرد و نماز جمعه از سوی شارع مقدس تشریح شده تا در ابعاد تربیتی، عبادی و سیاسی و ... رفتار انسان‌ها را خدایی و اسلامی کند.

حجت‌الاسلام تقوی حضور در نماز جمعه را تمرین وحدت میان امت و ملت دانست و تصریح کرد: حضور در نماز جمعه نماد و نمود حضور در صحنه‌ است. نماز جمعه یکی از عوامل دوام و بقای حکومت اسلامی است.

وی با اشاره به رسالت‌های نماز جمعه افزود: تبیین مواضع نظام یکی از رسالت‌های نماز جمعه است. نماز جمعه باید مواضع نظام را تبیین کند. مواضع نظام همان خطوط اصلی نظام است که اصل 110 قانون اساسی 11 وظیفه را برای رهبری بیان می کند که یکی از آن‌ها تدوین مواضع اصلی نظام پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام. نماز جمعه در امتداد امامت و رهبری است این رسالت را برعهده دارد که مواضع اصلی و اساسی نظام را تبیین و تسریع سازد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تصریح کرد: اصول انقلاب در قانون اساسی قید شده است و ائمه جمعه موظف به تبیین و تفسیر این اصول برای مردم هستند. استکبارستیزی جزو مواضع اصلی نظام است که برگرفته از فرهنگ قرآن، اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: یکی دیگر از مواضع نظام مبارزه با اشرافی‌گری است و همانگونه که با استکبارستیز هستیم باید با اشرافی گری که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید شده مبارزه کنیم چراکه اشرافی‌گری مثل موریانه درون و فرهنگ انقلاب را می‌خورد. که این موضع نیز برگرفته از فرهنگ اسلامی است.

وی افزود: حمایت از مظلومان چه داخل و چه در خارج دیگر مواضع نظام است، طبق آیات قرآنی و بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی، حمایت از مطلومان و محرومان چه در داخل و چه در خارج از کشور از دیگر اصول انقلاب قلمداد می‌شود و دفاع از فلسطین، قدس، سوریه، لبنان، یمن و عراق هم دفاع از مظلوم است و هم حمایت از امنیت خودمان است آنانکه می گویند چرا در سوریه مبارزه می کنیم باید بدانند که در حالت دفاعی نباشیم شکست خواهیم خورد آن هم در خانه خود. نباید اجازه داد دشمن به خیابان‌های ما وارد شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تصریح کرد: متاسفانه امروز هر آن چیزی که به محوریت نظام متصل می‌شود مورد حمله قرار می‌گیرد. همان نهادها و ارگان‌هایی که از ارکان اقتدار نظام بشمار می‌آیند مورد هجمه قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح هر کشوری نماد اقتدار نظام هستند، گفت: اگر نیروهای مسلح تضعیف شود اقتدار یک ملت زیر سوال رفته است. باید این را کاملا متوجه باشیم. نماز جمعه از اقتدار نظام حمایت می کند.

وی با طرح این سوال که چرا امروز سپاه پاسداران مورد هجمه قرار گرفته است؟ گفت: سپاه پاسداران نماد اقتدار است. نیروهای مسلح نماد اقتدار هستند و به محوریت نظام متصل هستند و فرماندهی کل نیروهای مسلح ولی‌فقیه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تصریح کرد: نظام تصمیم گرفت که حاجیان به حج اعزام شوند ببینید اما چه جوی در فضای مجازی ایجاد می‌شود؟ در حالیکه سخن نمی گویند که بیش از 7 میلیون نفر از کشور ما به دیگر کشورهای خارجی می روند و کلمه‌ای نمی گویند میلیون‌ها ارز از کشور خارج می‌شود؟ اما مدعی می شوند چرا پول‌های ما باید در حج صرف شود.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه موعظه نماز جمعه نیز به کام برخی خوش نمی‌آید، گفت: ما مواضع انقلاب را تبیین می‌کنیم و در دفاع و تبیین مواضع انقلاب قدمی عقب نشینی نخواهیم کرد و از این کار هم خسته نمی‌شویم. ما به عنوان ائمه جمعه مواضع نظام را تبیین و مواضع رهبری را تقویت و از نیروهای مسلح حمایت و این آئین عبادی سیاسی را باشکوه برگزار می‌کنیم.

وی افزود: نمازهای جمعه پشتیبان حزب‌الله است، هم آن نیروهایی که پای انقلاب ایستاده‌اند. این سیاست ما است. همه بدانند ما هرکس ولایت را تضعیف کند ابتدا هدایت اگر هدایت نشد قاطعانه برخورد و مقابله خواهیم کرد. ما از نهادهای قانونی که خالصانه برای پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری در حال تلاش هستند حمایت کرده و دست مدیران مخلصی که مشکلات مردم را مرتفع و محرومیت را از چهره ملت می زدایند به گرمی می‌فشاریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تصریح کرد: مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی چهارمین موضع نظام است. جنگی در این صحنه بسیار گسترده‌تر و بابرنامه‌تر با فرماندهانی مصمم‌تر از سوی دشمنان علیه ما آغاز شده است تا نسل نو و جوان انقلاب را از مسیر خارج کنند.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد حمله و هجمه جریانی بودیم که علیه نماز جمعه و ائمه جمعه تخریب گسترده‌ای به راه انداختند که سلسله جنبان آن در خارج کشور بوده و در داخل نیز برخی مجریان اهداف پلید خارجی‌ها هستند ببینید چه مسائلی را به راه انداختند؟!

وی افزود: امروز جبهه‌ای شکل گرفته که اتاق فکری دارد، برنامه‌ریزی کرده تا نهادها و نیروهای موثر را بزند. ولی ائمه جمعه محکم با اقتدار در برابر این موج ایستاده و دربرابر تهاجم فرهنگی دشمن ذره ای مقابله می کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تصریح کرد: پایه‌های فرهنگی را تقویت خواهیم کرد و در این راستا از فضای مساجد بهره خواهیم گرفت مبادا امام جمعه‌ای در شهری باشد و درب آن مسجد بسته باشد.

حجت‌الاسلام تقوی با تاکید بر تقویت هیئات مذهبی گفت: این هیئات عاشورایی پایه‌های فرهنگی ما هستند باید تقویت شوند. روحیه شهادت و ایثار باید در جامعه ما تقویت شود چراکه همین روحیه لرزه بر اندام دشمن انداخته است.

وی افزود: روحانیت در کشور ما سرمایه‌ای عظیم است که باید از این سرمایه‌ها بهره لازم را بریمف تقویت و تحکیم فرهنگ انتظار، تبیین شعائر اسلامی، امر به معروف و نهی از منکرات، نسبت به منکرات تذکر داده و در برابر برنامه‌های دشمن برنامه داشته باشیم، ترویج فرهنگ انقلاب، نماز جمعه سنگر انقلاب است و امام جمعه انقلابی می تواند ان را مدیریت کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تصریح کرد: امروز باید در مسیر ترویج روحیه انقلابی حرکت کنیم و این به معنای فحش و درگیری نیست بلکه باید عقلانی و صحیح در مسیر انقلاب و آرمان‌های آن حرکت کینم و باید ائمه جمعه و نمازهای جمعه انقلابی باشد و برای همیشه هم انقلابی بماند.

حجت‌الاسلام تقوی با تاکید بر تقویت روحیه امید و باور در بین جامعه گفت: دشمن به دنبال ترویج این باور در بین مردم است که نظام کارآیی ندارد و مردم را از نظام ناامید کنند. نظام دستاوردهای بسیار داشته و برای اینکه امروز به این نقطه برسیم زحمات زیادی کشیده شده است.

وی یکی دیگر از مواضع نظام را برخورد قاطع با فتنه و فتنه‌گران دانست و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند فتنه خط قرمز این نظام به‌شمار می‌رود و فتنه‌گران نباید در هیچ یک از دستگاه‌های نظام جای خشک کنند. ما با فتنه‌گران سر سازگاری نداریم با همان‌هایی که در سال 88 به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند. وظیفه ما ائمه جمعه روشنگری است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تصریح کرد: مقابله با ترور و تروریست یکی دیگر از مواضع نظام، ترویج و تقویت ارز‌ش‌های اسلامی و انسانی نظیر جهاد، شهادت و ایثار است؛ ما آمریکا را دشمن شماره یک جهان اسلام و شیطان بزرگ می‌دانیم و رابطه با آمریکا را رابطه گرگ و میش می‌دانیم.

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: ما پیرو مقام معظم رهبری مواضع نظام را تقویت می کنیم و اگر آقایانی مواضع‌شان با نظام مغایرت دارد باید خود را با مواضع نظام هماهنگ کنند و تغییر مسیر دهند. نماز جمعه نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه است باید اندیشه امام راحل را تبیین و تفسیر کنیم و از مدیرانی که در مسیر انقلاب به دنبال خدمت به مردم هستند را حمایت می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات